SlideShare uma empresa Scribd logo
1 de 41
Agenda




     1       Ako funguje Google reklama?


     2       Tipy pre optimalizácie

         a       Štruktúra kampane/účtu
         b       Typy zhody
         c       Pridávanie kľúčových slov
         d       Písanie a zlepšovanie inzerátov

     3       Sitelinks




                                                   Google Confidential and Proprietary   2
Streetview už čoskoro




                        Google Confidential and Proprietary   3
Streetview už čoskoro




                        Google Confidential and Proprietary   4
Dva základne piliere online predajov a ROI



          1             Výkonnostný online marketing         2         Usability (Website optimization)

                                 CTR


                                                                                                             Konverzná
                                                                                                               miera




                 • Získanie kvalitných návštevníkov na
 Ciele                                                       • Zvýšenie konverznosti návštevníkov na stránke
                webstránku a efektívne budovanie značky

Hlavné
                        • CTR, CPC                                  • Konverzná miera, čas na stránke
metriky
                                                             Optimalizácia stránok, textov, obrázkov a navigácie
                  Optimalizácia a rozvoj kampane vďaka:
Kľúčové                                                                              cez:
                         • Úprave reklamných textov
 kroky                                                               • A/B testing / Multivariate testing
                • Nastaveniu bidov podľa ceny za akvizíciu
                                                                           • Eye tracking/heatmap
                      • Vylepšenie štruktúry kampane
                                                                                • Clickstream
              • Rozšírenie kampaní na nové trhy a segmenty


Ďalšie
         • SEO, Social media, PR, Ad networks ...
aktivity

                                                                                   Google Confidential and Proprietary   5
Internet je v SR dôležitou obchodnou a marketingovou platformou
                   a jeho význam neustále rastie

                    Podiel internetu na celkových net investíciách do reklamy

                         Slovensko1                                                   Slovensko1, Nemecko2, Česko2,
                                                                                     Švédsko2 a Veľká Británia2 (2011)

   Podiel net online                                                            Podiel net online
 investícií do reklamy                                                        investícií do reklamy
          (%)                                                                          (%)
                                                                                                                          31
               V roku 2011 internetová
                                                                                                                28
             reklama narástla na ~$60 mil
                                                                                                      23
                                                                                             21
                                               ?
                                               19                                ?
                                                                                19

                             15
               11




            2009            2010             2011                          Slovensko      Nemecko     Česko   Švédsko    Veľká
                                                                                                                        Británia




                             Zdroj:1. Google expertný odhad, 2. BCG 2012
Ako funguje Google reklama?




                      Google Confidential and Proprietary   7
Google ponúka technologickú platformu s komplexným
1 marketingovým riešením pre SK firmy


           A    Vyhľadávanie                          B          Display reklama       C Video reklama
                  (Google)                                    (Partnerská sieť + YT)       (YouTube)




Hlavné         ROI marketing (Pull)                               Branding (Push)              Branding (Push)
využitie

Zásah1               >95%                                                 >80%                          >80%

 Hlavné           Textový inzerát                                      Banery                     Promované video
formáty                                                            Textová inzercia                  In-stream




Kľúčov
   é                                      Správa všetkých                                Vyhodnocovanie
nástroj                                 reklamných kampaní                              efektivity všetkých
   e                                          Google                                      online kampaní


                             Zdroj: Slovenský štatistický úrad, TNS Slovakia            Google Confidential and Proprietary   8
                                  Poznámky: 1. Zásah online populácie
Ako funguje Google reklama?




 AdWords




   Organické
    výsledky
vyhľadávania




                                Google Confidential and Proprietary
Top 3 platené pozície prinášajú až ~90% všetkých
A platených preklikov
    Heatmapa Google vyhľadávania




                                   Platené
                                   pozície


                                       ~90%
                                     platených
                                     preklikov
                                    pochádza z
                                   top 3 pozícií




                                                                                                  Skóre kvality je založené
                                                                                                         najmä na:

                                                                                                      • Miere prekliknutia
   Poradie
   reklám




                                             Pozícia                                Skóre                   • Relevancii
                                                        CPC
                                             reklamy                                kvality               • kľúčových slov
                                                                                                        • reklamných textov
                                                                                                          • cieľovej stránky
                                                       Zdroj: Interné dáta Google             Google Confidential and Proprietary   10
Ako vyzerá reklama?




                      Nadpis: 25 znakov
                      Riadok #1: 35 znakov
                      Riadok #2: 35 znakov
                      URL link: 35 znakov
                      Cieľové URL: 1024 znakov




                                          Google Confidential and Proprietary
Cena za klik




               Google Confidential and Proprietary
Cena za klik




               Má inzerát najvyššie CPC?




                 Google Confidential and Proprietary
Tajomný vzorec




      AdWords je založený na aukcii navrhnutej k odmeňovaniu relevancie




          Skóre
                                   CPC                    AdRank
          kvality



          Skóre kvality je merané napríklad relevanciou
          reklamného textu ku kľúčovému slovu a taktiež hlavne
          mierou preklikovosti.




                                                            Google Confidential and Proprietary
AdRank = MaxCPC x Skóre kvality


$2.50 x 6 = 15

  $2 x 6 = 12

$3 x 3.5 = 10.5




                            $5 x 2 = 10



                             $2 x 4 = 8



                            $2 x 3.5 = 7



                            $0.5 x 8 = 4


                                           Google Confidential and Proprietary
Odmeňovanie relevancie


$2.50 x 6 = 15



$3 x 3.5 = 10.5




                         $5 x 2 = 10




                                       Google Confidential and Proprietary
Relevancia = Skóre kvality




         Faktory ovplyvňujúce Skóre kvality:

         • Preklikovosť (CTR)
         • Relevancia kreatív a
         kľúčových slov
         • Úspešnosť kľúčového slova
         • Relevancia landing page
         • Iné faktory




Note: Selected sites and products are used for illustrative purposes only   Google Confidential and Proprietary
Skutočne zaplatené CPC

Po tom, čo systém vypočíta AdRank a zoradí reklamy, zistí koľko by mal každý z
inzerentov zaplatiť za klik.
• Skutočne zaplatené CPC: Minimálna čiastka nutná k udržaniu sa nad nasledujúcou
  reklamou

• Posledný inzerent (s najmenším AdRankom) zaplatí iba minimálne CPC
• Je možné aby sa inzerent ukázal nad svojím konkurentom a preto platil menej ako on...




                                                                       Google Confidential and Proprietary   18
Ilustrácia výpočtu skutočnej zaplatenej CPC

Inzerent   MaxCPC   QS     AdRank     Pozícia    CPC



                            0.72
                                                                        (0.52/1.8 = 0.29)
   A       £0.40    1.8%   (£0.40 x     1       £0.30
                            1.8%)



                            0.52
                                                                        (0.38/0.8 = 0.48)
   B       £0.65    0.8%   (£0.65 x     2       £0.49
                            0.8%)


                            0.38                                         (*minimálny
                                                                         bid AW)
   C       £0.25    1.5%   (£0.25 x     3       £0.01*
                            1.5%)



                                                 Google Confidential and Proprietary   19
Tipy pre optimalizácie




                         Google Confidential and Proprietary   20
Štruktúra účtu AdWords




                         Google Confidential and Proprietary   21
Optimalizácia

    1   Štruktúra kampane/účtu




    2   Typy zhody




    3   Pridávanie kľúčových slov




    4   Písanie a zlepšovanie inzerátov




                                          Google Confidential and Proprietary   22
Štruktúra reklamných skupín

 Vytvárajte samostatné reklamné skupiny pre:
     •   Témy
     •   Najpredávanejšie výrobky
     •   Brand
     •   Jednotlivé produkty
     •   Long-tail



 Nápady pre dobrú štruktúru:
     •   Podľa vášho webu
     •   Podľa kategórii produktov
     •   Podľa brandov


                                               Google Confidential and Proprietary   23
Reklamné skupiny – tak Nie
                Deodoranty AXE
                Neodolateľná vôňa po celý deň.
                Buďte svieži s AXE!
                www.AXE.cz


                       deodorant
                           axe
                     antiperspirant
                          sprej
                       deodoranty
                        parfémy
                          vône
                  parfémy a kozmetika
                   značkové parfémy
                      shop parfémy
                     lacné parfémy
                      sprchový gél
                   parfémy pre mužov
                  najlacnejšie parfémy
                   pánska kozmetika
                  kozmetika pre mužov
                         potenie
                      Proti poteniu

                                                 Google Confidential and Proprietary   24
Reklamné skupiny – tak Áno
 Deodoranty AXE                  Antiperspiranty AXE                   AXE proti poteniu
 Už si vyskúšal AXE?             Už si vyskúšal AXE?                   Už si vyskúšal AXE?
 Deodorant, čo vonia celý deň!   Antiperspirant, čo vonia celý deň!!   Sviežou vôňou proti poteniu!
 www.AXE.cz                      www.AXE.cz                            www.AXE.cz




      deodorant
     Deodoranty
                                    Antiperspirant                          potenie
     deodorand
                                    Antiperspiranty                       Proti poteniu
         deo
                                    Anti perspirant                     Nadmerné potenie
      deo sprej
                                   Antiperspirant axe
  natural deodorant
                                        Panský
   deodorant spray
                                      antiperspirant
    Axe deodorant




                                                                           Google Confidential and Proprietary   25
Reklamné skupiny – tak Áno
  Sprchový gél AXE               Pánska kozmetika               Nový AXE
  ............................   ............................   ............................
  ............................   ............................   ............................
  www.AXE.cz                     www.AXE.cz                     www.AXE.cz




                  ?                                  ?                                   ?
                  ?                                  ?                                   ?
                  ?                                  ?                                   ?
                  ?                                  ?                                   ?




                                                                       Google Confidential and Proprietary   26
Nezabudnite na reklamnú skupinu na brand
                          Kombinácia PPC a organických výsledkov
                                prinesie najviac preklikov
   Potenciálne kliky na 1000 zobrazení

        70

                                60
        60


        50


        40


        30

                                                                                                             20
        20

                                                                         10
        10


         0
               Top pozícia v platených aj organických      Top pozícia v platených odkazoch   Top pozícia v organických odkazoch
                             odkazoch




Source: MarketingSherpa Inc., IT Marketing Metrics Guide                                                Google Confidential and Proprietary
Optimalizácia

    1   Štruktúra kampane/účtu




    2   Typy zhody




    3   Pridávanie kľúčových slov




    4   Písanie a zlepšovanie inzerátov




    5   Optimalizácie v reklamnej sieti


                                          Google Confidential and Proprietary   28
Kľúčové slova - zhody
               Formát v           Kde sa bude
Zhoda                                                          Príklady dotazov
               AdWords            zobrazovať

                                                               Parfumy pre mužov
                                  K dotazu, ktorý obsahuje
Voľná          parfémy
                                  toto slovo a jeho synonymá
                                                               Parfémy
                                                               Najnovší parfém

                                  K dotazu, ktorý obsahuje
Modifikovaná
               +gucci             toto slovo ale nie jeho      Gucci, Guicci, Gučči
voľná                             synonymá


                                  K dotazu, ktorý obsahuje     Pánske parfémy Praha
Frázová        “pánske parfémy”
                                  toto slovo v presnom znení   Nové pánske parémy


                                  Dotaz, ktorý presne
Presná         [parfémy]
                                  odpovedá kľúčovému slovu
                                                               Parfémy


               - dámske
               -“zdarma”
                                  Reklama sa nezobrazí, keď    Reklamy sa nezobrazia:
Vylučovacia                       budú tieto slová vo
               -[parfemy.sk]                                   Parfémy zdarma
                                  vyhľadávanom dotaze


                                                                   Google Confidential and Proprietary   29
Negatívne kľúčové slová - zhody
Kľúčové slovo: “car mercedes" vo voľnej zhode
                                      Voľná        Frázová                  Zhodná
Dotazy vo vyhľadávaní               -fast blue   - “fast blue”          - [fast blue]
blue mercedes car
                                                                                
blue fast mercedes car
                                                                                
car blue mercedes fast
                                                                                
fast blue
                                                                                
fast blue mercedes car
                                                                                

                                                          Google Confidential and Proprietary
Optimalizácie

     1   Štruktúra kampane/účtu




     2   Typy zhody




     3   Pridávanie kľúčových slov




     4   Písanie a zlepšovanie inzerátov




                                           Google Confidential and Proprietary   31
Vyberte tie správne kľúčové slova

• Základné kľúčové slova (deodorant)
• Cielenejšie slová (pánsky deodorant)
• Singulár & plurál (deodoranty)
• Najčastejšie preklepy / variácie (deodorand)




                                                 Google Confidential and Proprietary   32
Optimalizácie

     1   Štruktúra kampane/účtu




     2   Typy zhody




     3   Pridávanie kľúčových slov




     4   Písanie a zlepšovanie inzerátov




                                           Google Confidential and Proprietary   33
Ako písať reklamné texty

Buďte konkrétni!
    • Unique Selling Points (USPs)!
    • V zhodných prípadoch kľúčových slov použite dynamické
      inzeráty


Vytvorte originálny nadpis
    • Použite brandu
    • Nesmie chýbať kľúčové slovo
      (to najlepšie fungujúce v reklamnej skupine)

Vytvorte viac variant a testujte, zlepšujte a opäť testujte




                                                              Google Confidential and Proprietary   34
Tipy pre reklamné texty




                                                     Letenky do Paríža
                                                     Akčné letenky do celého sveta.
                                                     Rezervujte online so zľavou!
1. USPs: špeciálne ponuky, niečo čo nemá             www.Lacne-Letenky.com
   konkurencia
                                                     Letenky do Londýna
2. Brand                                             Akčné letenky do celého sveta.
3. Ceny                                              Rezervujte online so zľavou!
                                                     www.Lacne-Letenky.com
4. Call-to-Action
5. 2 – 4 kreatívy na skupinu→ auto-optimizálizacia   Letenky do Budapešti
                                                     Akčné letenky do celého sveta.
6. Dynamické inzeráty                                Rezervujte online so zľavou!
                                                     www.Lacne-Letenky.com




                                                        Google Confidential and Proprietary   35
Dynamické inzeráty

• Použite správny formát:               {KeyWord:Letenky do celého sveta}
                                        Akčné letenky do celého sveta.
                                        Rezervujte online so zľavou!
 {KeyWord: Implicitný text}             www.Lacne-Letenky.com
     Spôsob zapísania KeyWord
      ovplyvňuje veľkosť písmen
      vloženého kľúčového slova
                                       Letenky Paríž
     Implicitný text bude vložený v   Letenky Budapešť
      prípade, že sa nedá vložiť       Letenky Maroko
      kľúčové slovo (napríklad kvôli   Letenky Londýn
      prekročeniu znakového limitu).   Letenky Štokholm
                                       Letenky Praha
                                       Letenky Bratislava
                                       Letenky Madrid
                                       Letenky Dublin
                                       Letenky Rím
                                       Letenky Split
                                       ....
                                       ....
                                       ....




                                                            Google Confidential and Proprietary   36
Sitelinky môžu zvýšiť preklikovosť až o 30%

Príklady sitelinkov:




Čo sú Sitelinky?
Rozšírenie AdWords reklám, ktoré umožňuje pridať dodatočné linky na dôležité
podstránky


Výhody:
• Vyššia preklikovosť (nárast môže byť až o 30%)
• Možnosť nasmerovať užívateľov na sezónne produkty a stránky s vyššími
priemernými tržbami
• Jednoduchá implementácia




                                                                 Google Confidential and Proprietary   37
Zhrnutie




           Google Confidential and Proprietary   38
Zhrnutie


           Urobte podrobnú štruktúru účtu aby sa každé kľúčové slovo
     1     mohlo zobraziť v texte inzerátu



     2 Používajte kombináciu voľnej a negatívnej zhody
           Kontinuálne pridávajte kľúčové slová z menu zobraziť
     3     hľadané výrazy

           Optimalizujte svoje inzeráty a vždy majte aspoň 3, ktoré
     4     necháte oproti sebe súťažiť




                                                            Google Confidential and Proprietary   39
Google poskytuje možnosť prispôsobiť reklamnú
                      komunikáciu podľa nákupného cyklu zákazníka

                          A                                                                  Reklama vo vyhľadávaní



                                Klúčové slová:           Klúčové slová:              Klúčové slová:         Klúčové slová:                 Klúčové slová:
                                   • a banka                 • a hypotéka            • a hypotékarna        • a vub vs slsp                • slsp hypotéka
                                                                                        kalkulačka                                              zmluva
                              • b internet banking           • b bankové                                   • b slsp hypotéka
                                                               produkty            • b hypotéka sadzby          recenzia                   • slsp hypotéka
                                • c bankový účet
Príklad: Nákup hypotéky




                                                                                                                                             schvalovanie
                                                             • c poistenie             • c najlepšia        • c slsp sadzby
                                                                                         hypotéka
                           Online nákupný cyklus


                                     Povedomie                   Záujem                Objavovanie            Zvažovanie                         Nákup



                                   GDN tématické cielenie:                   GDN kontextuálne cielenie :                        Remarketing:
                                          • Financie                            • Bankové produkty                   • navštívil produktovú stránku
                                       • Nehnuteľnosti                        • Hypotékarna kalkulačka                 • stiahol si informačný balík
                                          • Správy                           • Hypotéka úrokové sadzby              • prihlásil sa na emailové správy




                          B,C                                           Google display reklamná sieť a YouTube


                                                                                                                      Google Confidential and Proprietary   40
Otázky?




          Google Confidential and Proprietary   41

Mais conteúdo relacionado

Semelhante a ONLINE KLUB - Ondrej Geče, GOOGLE SLOVENSKO - Úvod do AdWords

Modelovanie reklamnej kampane
Modelovanie reklamnej kampaneModelovanie reklamnej kampane
Modelovanie reklamnej kampanefriedma
 
Bohdan Fedor: Online kampane a ich dopad na biznis
Bohdan Fedor: Online kampane a ich dopad na biznisBohdan Fedor: Online kampane a ich dopad na biznis
Bohdan Fedor: Online kampane a ich dopad na biznismjezikova1
 
Bohdan Fedor - online kampane a ich dopad na biznis
Bohdan Fedor - online kampane a ich dopad na biznisBohdan Fedor - online kampane a ich dopad na biznis
Bohdan Fedor - online kampane a ich dopad na biznisBohdan Fedor
 
Workshop PPC reklama pre zaciatocnikov
Workshop PPC reklama pre zaciatocnikovWorkshop PPC reklama pre zaciatocnikov
Workshop PPC reklama pre zaciatocnikovDaniel Zaicek
 
Affiliate ako ďalší výkonnostný kanál - DailyWeb
Affiliate ako ďalší výkonnostný kanál - DailyWebAffiliate ako ďalší výkonnostný kanál - DailyWeb
Affiliate ako ďalší výkonnostný kanál - DailyWebKatarina Novotna
 
MergadoFest 19 - Stanov si priority pri správe cenového porovnávača
MergadoFest 19 - Stanov si priority pri správe cenového porovnávačaMergadoFest 19 - Stanov si priority pri správe cenového porovnávača
MergadoFest 19 - Stanov si priority pri správe cenového porovnávačaMergado technologies s. r. o.
 
14 tipov pre eshopy v roku 2017
14 tipov pre eshopy v roku 201714 tipov pre eshopy v roku 2017
14 tipov pre eshopy v roku 2017VISIBILITY s.r.o.
 
Ecopress Internetovy marketing od A po Z, 02 01 Kampane ktore fungovali, Milo...
Ecopress Internetovy marketing od A po Z, 02 01 Kampane ktore fungovali, Milo...Ecopress Internetovy marketing od A po Z, 02 01 Kampane ktore fungovali, Milo...
Ecopress Internetovy marketing od A po Z, 02 01 Kampane ktore fungovali, Milo...Dagmar Vinterova
 
Effie09 T Com Biznis Agent
Effie09 T Com Biznis AgentEffie09 T Com Biznis Agent
Effie09 T Com Biznis AgentStrategieSK
 
Atribučné modelovanie a mobilný marketing
Atribučné modelovanie a mobilný marketingAtribučné modelovanie a mobilný marketing
Atribučné modelovanie a mobilný marketingVISIBILITY s.r.o.
 
Case study nay b2 bgroup_google
Case study nay b2 bgroup_googleCase study nay b2 bgroup_google
Case study nay b2 bgroup_googleTomáš Hanáček
 
Case study Nay,B2B Group, Google
Case study Nay,B2B Group, GoogleCase study Nay,B2B Group, Google
Case study Nay,B2B Group, GoogleTomáš Hanáček
 
Zvýšte návštevnosť svojho webu a začnite zarábať!
Zvýšte návštevnosť svojho webu a začnite zarábať!Zvýšte návštevnosť svojho webu a začnite zarábať!
Zvýšte návštevnosť svojho webu a začnite zarábať!B2B GROUP
 
Pripadova studia euro coc
Pripadova studia euro cocPripadova studia euro coc
Pripadova studia euro cocB2B GROUP
 
Dalibor Cicman - Cesta od last click k markovmu modelu 18/08/2016
Dalibor Cicman - Cesta od last click k markovmu modelu 18/08/2016Dalibor Cicman - Cesta od last click k markovmu modelu 18/08/2016
Dalibor Cicman - Cesta od last click k markovmu modelu 18/08/2016Dalibor Cicman
 
ČO SÚ TO PPC KAMPANE ?
ČO SÚ TO PPC KAMPANE ?ČO SÚ TO PPC KAMPANE ?
ČO SÚ TO PPC KAMPANE ?Drahoslav Madar
 
Pr brief msk april2011
Pr brief msk april2011Pr brief msk april2011
Pr brief msk april2011Juraj Caranek
 

Semelhante a ONLINE KLUB - Ondrej Geče, GOOGLE SLOVENSKO - Úvod do AdWords (20)

Modelovanie reklamnej kampane
Modelovanie reklamnej kampaneModelovanie reklamnej kampane
Modelovanie reklamnej kampane
 
Bohdan Fedor: Online kampane a ich dopad na biznis
Bohdan Fedor: Online kampane a ich dopad na biznisBohdan Fedor: Online kampane a ich dopad na biznis
Bohdan Fedor: Online kampane a ich dopad na biznis
 
Bohdan Fedor - online kampane a ich dopad na biznis
Bohdan Fedor - online kampane a ich dopad na biznisBohdan Fedor - online kampane a ich dopad na biznis
Bohdan Fedor - online kampane a ich dopad na biznis
 
Digital Marketing
Digital MarketingDigital Marketing
Digital Marketing
 
Workshop PPC reklama pre zaciatocnikov
Workshop PPC reklama pre zaciatocnikovWorkshop PPC reklama pre zaciatocnikov
Workshop PPC reklama pre zaciatocnikov
 
Affiliate ako ďalší výkonnostný kanál - DailyWeb
Affiliate ako ďalší výkonnostný kanál - DailyWebAffiliate ako ďalší výkonnostný kanál - DailyWeb
Affiliate ako ďalší výkonnostný kanál - DailyWeb
 
MergadoFest 19 - Stanov si priority pri správe cenového porovnávača
MergadoFest 19 - Stanov si priority pri správe cenového porovnávačaMergadoFest 19 - Stanov si priority pri správe cenového porovnávača
MergadoFest 19 - Stanov si priority pri správe cenového porovnávača
 
14 tipov pre eshopy v roku 2017
14 tipov pre eshopy v roku 201714 tipov pre eshopy v roku 2017
14 tipov pre eshopy v roku 2017
 
Ecopress Internetovy marketing od A po Z, 02 01 Kampane ktore fungovali, Milo...
Ecopress Internetovy marketing od A po Z, 02 01 Kampane ktore fungovali, Milo...Ecopress Internetovy marketing od A po Z, 02 01 Kampane ktore fungovali, Milo...
Ecopress Internetovy marketing od A po Z, 02 01 Kampane ktore fungovali, Milo...
 
Effie09 T Com Biznis Agent
Effie09 T Com Biznis AgentEffie09 T Com Biznis Agent
Effie09 T Com Biznis Agent
 
Atribučné modelovanie a mobilný marketing
Atribučné modelovanie a mobilný marketingAtribučné modelovanie a mobilný marketing
Atribučné modelovanie a mobilný marketing
 
Case study nay b2 bgroup_google
Case study nay b2 bgroup_googleCase study nay b2 bgroup_google
Case study nay b2 bgroup_google
 
Case study Nay,B2B Group, Google
Case study Nay,B2B Group, GoogleCase study Nay,B2B Group, Google
Case study Nay,B2B Group, Google
 
Zvýšte návštevnosť svojho webu a začnite zarábať!
Zvýšte návštevnosť svojho webu a začnite zarábať!Zvýšte návštevnosť svojho webu a začnite zarábať!
Zvýšte návštevnosť svojho webu a začnite zarábať!
 
Pripadova studia euro coc
Pripadova studia euro cocPripadova studia euro coc
Pripadova studia euro coc
 
Dalibor Cicman - Cesta od last click k markovmu modelu 18/08/2016
Dalibor Cicman - Cesta od last click k markovmu modelu 18/08/2016Dalibor Cicman - Cesta od last click k markovmu modelu 18/08/2016
Dalibor Cicman - Cesta od last click k markovmu modelu 18/08/2016
 
ČO SÚ TO PPC KAMPANE ?
ČO SÚ TO PPC KAMPANE ?ČO SÚ TO PPC KAMPANE ?
ČO SÚ TO PPC KAMPANE ?
 
Pr brief msk april2011
Pr brief msk april2011Pr brief msk april2011
Pr brief msk april2011
 
Ako pomocou A / B testovania zvýšiť výkon webu
Ako pomocou A / B testovania zvýšiť výkon webuAko pomocou A / B testovania zvýšiť výkon webu
Ako pomocou A / B testovania zvýšiť výkon webu
 
Ako na kampane pre e-shopy v Google Ads
Ako na kampane pre e-shopy v Google AdsAko na kampane pre e-shopy v Google Ads
Ako na kampane pre e-shopy v Google Ads
 

Mais de Katarína Molnárová

GOOGLE Analytics a Conversions fundamentals - ONLINE KLUB
GOOGLE Analytics a Conversions fundamentals  - ONLINE KLUBGOOGLE Analytics a Conversions fundamentals  - ONLINE KLUB
GOOGLE Analytics a Conversions fundamentals - ONLINE KLUBKatarína Molnárová
 
Google AdWords a Google analytics - ONLINEKLUB
Google AdWords a Google analytics - ONLINEKLUBGoogle AdWords a Google analytics - ONLINEKLUB
Google AdWords a Google analytics - ONLINEKLUBKatarína Molnárová
 
Efektívne financovanie ONLINE marketingu
Efektívne financovanie ONLINE marketinguEfektívne financovanie ONLINE marketingu
Efektívne financovanie ONLINE marketinguKatarína Molnárová
 
Prípadová štúdia SEO v zdravotníctve
Prípadová štúdia SEO v zdravotníctvePrípadová štúdia SEO v zdravotníctve
Prípadová štúdia SEO v zdravotníctveKatarína Molnárová
 
ONLINE KLUB - Vladimír Houba, GEMIUS - Reporting a vyhodnocovanie, metriky
ONLINE KLUB - Vladimír Houba, GEMIUS - Reporting a vyhodnocovanie, metrikyONLINE KLUB - Vladimír Houba, GEMIUS - Reporting a vyhodnocovanie, metriky
ONLINE KLUB - Vladimír Houba, GEMIUS - Reporting a vyhodnocovanie, metrikyKatarína Molnárová
 
ONLINE KLUB - Pavol Magic, ADMA - Sociálne siete
ONLINE KLUB - Pavol Magic, ADMA - Sociálne sieteONLINE KLUB - Pavol Magic, ADMA - Sociálne siete
ONLINE KLUB - Pavol Magic, ADMA - Sociálne sieteKatarína Molnárová
 
ONLINE KLUB - Matej Nuhlíček, Forward & Forward Sociálne siete
ONLINE KLUB - Matej Nuhlíček, Forward & Forward Sociálne sieteONLINE KLUB - Matej Nuhlíček, Forward & Forward Sociálne siete
ONLINE KLUB - Matej Nuhlíček, Forward & Forward Sociálne sieteKatarína Molnárová
 
ONLINE KLUB - Martin Kováč, ETARGET - PPC
ONLINE KLUB - Martin Kováč, ETARGET - PPCONLINE KLUB - Martin Kováč, ETARGET - PPC
ONLINE KLUB - Martin Kováč, ETARGET - PPCKatarína Molnárová
 
ONLINE KLUB - Katarína Molnárová, RUonline - SEO
ONLINE KLUB - Katarína Molnárová, RUonline - SEOONLINE KLUB - Katarína Molnárová, RUonline - SEO
ONLINE KLUB - Katarína Molnárová, RUonline - SEOKatarína Molnárová
 
ONLINE KLUB - Juraj Grešš, WEBGLOBE - Domény a webhosting
ONLINE KLUB - Juraj Grešš, WEBGLOBE - Domény a webhostingONLINE KLUB - Juraj Grešš, WEBGLOBE - Domény a webhosting
ONLINE KLUB - Juraj Grešš, WEBGLOBE - Domény a webhostingKatarína Molnárová
 
ONLINE KLUB - Ľuboš Oláh, EUBA - OF - Marketing
ONLINE KLUB - Ľuboš Oláh, EUBA - OF - MarketingONLINE KLUB - Ľuboš Oláh, EUBA - OF - Marketing
ONLINE KLUB - Ľuboš Oláh, EUBA - OF - MarketingKatarína Molnárová
 
ONLINE KLUB - Peťo Nemčok, Webikon - Wordpress
ONLINE KLUB - Peťo Nemčok, Webikon - WordpressONLINE KLUB - Peťo Nemčok, Webikon - Wordpress
ONLINE KLUB - Peťo Nemčok, Webikon - WordpressKatarína Molnárová
 
ONLINE KLUB - Juraj Grešš, WEBGLOBE - Domény a webhosting
ONLINE KLUB - Juraj Grešš, WEBGLOBE - Domény a webhostingONLINE KLUB - Juraj Grešš, WEBGLOBE - Domény a webhosting
ONLINE KLUB - Juraj Grešš, WEBGLOBE - Domény a webhostingKatarína Molnárová
 
ONLINE KLUB - Ivan Potančok - Webdesign
ONLINE KLUB - Ivan Potančok - WebdesignONLINE KLUB - Ivan Potančok - Webdesign
ONLINE KLUB - Ivan Potančok - WebdesignKatarína Molnárová
 
ONLINE KLUB - Michal Kráľ, PRICEMANIA - Ako vybudovať úspešný on-line biznis
ONLINE KLUB - Michal Kráľ, PRICEMANIA - Ako vybudovať úspešný on-line biznis ONLINE KLUB - Michal Kráľ, PRICEMANIA - Ako vybudovať úspešný on-line biznis
ONLINE KLUB - Michal Kráľ, PRICEMANIA - Ako vybudovať úspešný on-line biznis Katarína Molnárová
 
Optimalizacia mobilnych stranok mobile SEO
Optimalizacia mobilnych stranok mobile SEOOptimalizacia mobilnych stranok mobile SEO
Optimalizacia mobilnych stranok mobile SEOKatarína Molnárová
 

Mais de Katarína Molnárová (17)

GOOGLE Analytics a Conversions fundamentals - ONLINE KLUB
GOOGLE Analytics a Conversions fundamentals  - ONLINE KLUBGOOGLE Analytics a Conversions fundamentals  - ONLINE KLUB
GOOGLE Analytics a Conversions fundamentals - ONLINE KLUB
 
Google AdWords a Google analytics - ONLINEKLUB
Google AdWords a Google analytics - ONLINEKLUBGoogle AdWords a Google analytics - ONLINEKLUB
Google AdWords a Google analytics - ONLINEKLUB
 
Efektívne financovanie ONLINE marketingu
Efektívne financovanie ONLINE marketinguEfektívne financovanie ONLINE marketingu
Efektívne financovanie ONLINE marketingu
 
Webikon Wordpress - ONLINEKLUB
Webikon Wordpress - ONLINEKLUBWebikon Wordpress - ONLINEKLUB
Webikon Wordpress - ONLINEKLUB
 
Prípadová štúdia SEO v zdravotníctve
Prípadová štúdia SEO v zdravotníctvePrípadová štúdia SEO v zdravotníctve
Prípadová štúdia SEO v zdravotníctve
 
ONLINE KLUB - Vladimír Houba, GEMIUS - Reporting a vyhodnocovanie, metriky
ONLINE KLUB - Vladimír Houba, GEMIUS - Reporting a vyhodnocovanie, metrikyONLINE KLUB - Vladimír Houba, GEMIUS - Reporting a vyhodnocovanie, metriky
ONLINE KLUB - Vladimír Houba, GEMIUS - Reporting a vyhodnocovanie, metriky
 
ONLINE KLUB - Pavol Magic, ADMA - Sociálne siete
ONLINE KLUB - Pavol Magic, ADMA - Sociálne sieteONLINE KLUB - Pavol Magic, ADMA - Sociálne siete
ONLINE KLUB - Pavol Magic, ADMA - Sociálne siete
 
ONLINE KLUB - Matej Nuhlíček, Forward & Forward Sociálne siete
ONLINE KLUB - Matej Nuhlíček, Forward & Forward Sociálne sieteONLINE KLUB - Matej Nuhlíček, Forward & Forward Sociálne siete
ONLINE KLUB - Matej Nuhlíček, Forward & Forward Sociálne siete
 
ONLINE KLUB - Martin Kováč, ETARGET - PPC
ONLINE KLUB - Martin Kováč, ETARGET - PPCONLINE KLUB - Martin Kováč, ETARGET - PPC
ONLINE KLUB - Martin Kováč, ETARGET - PPC
 
ONLINE KLUB - Katarína Molnárová, RUonline - SEO
ONLINE KLUB - Katarína Molnárová, RUonline - SEOONLINE KLUB - Katarína Molnárová, RUonline - SEO
ONLINE KLUB - Katarína Molnárová, RUonline - SEO
 
ONLINE KLUB - Juraj Grešš, WEBGLOBE - Domény a webhosting
ONLINE KLUB - Juraj Grešš, WEBGLOBE - Domény a webhostingONLINE KLUB - Juraj Grešš, WEBGLOBE - Domény a webhosting
ONLINE KLUB - Juraj Grešš, WEBGLOBE - Domény a webhosting
 
ONLINE KLUB - Ľuboš Oláh, EUBA - OF - Marketing
ONLINE KLUB - Ľuboš Oláh, EUBA - OF - MarketingONLINE KLUB - Ľuboš Oláh, EUBA - OF - Marketing
ONLINE KLUB - Ľuboš Oláh, EUBA - OF - Marketing
 
ONLINE KLUB - Peťo Nemčok, Webikon - Wordpress
ONLINE KLUB - Peťo Nemčok, Webikon - WordpressONLINE KLUB - Peťo Nemčok, Webikon - Wordpress
ONLINE KLUB - Peťo Nemčok, Webikon - Wordpress
 
ONLINE KLUB - Juraj Grešš, WEBGLOBE - Domény a webhosting
ONLINE KLUB - Juraj Grešš, WEBGLOBE - Domény a webhostingONLINE KLUB - Juraj Grešš, WEBGLOBE - Domény a webhosting
ONLINE KLUB - Juraj Grešš, WEBGLOBE - Domény a webhosting
 
ONLINE KLUB - Ivan Potančok - Webdesign
ONLINE KLUB - Ivan Potančok - WebdesignONLINE KLUB - Ivan Potančok - Webdesign
ONLINE KLUB - Ivan Potančok - Webdesign
 
ONLINE KLUB - Michal Kráľ, PRICEMANIA - Ako vybudovať úspešný on-line biznis
ONLINE KLUB - Michal Kráľ, PRICEMANIA - Ako vybudovať úspešný on-line biznis ONLINE KLUB - Michal Kráľ, PRICEMANIA - Ako vybudovať úspešný on-line biznis
ONLINE KLUB - Michal Kráľ, PRICEMANIA - Ako vybudovať úspešný on-line biznis
 
Optimalizacia mobilnych stranok mobile SEO
Optimalizacia mobilnych stranok mobile SEOOptimalizacia mobilnych stranok mobile SEO
Optimalizacia mobilnych stranok mobile SEO
 

ONLINE KLUB - Ondrej Geče, GOOGLE SLOVENSKO - Úvod do AdWords

  • 1.
  • 2. Agenda 1 Ako funguje Google reklama? 2 Tipy pre optimalizácie a Štruktúra kampane/účtu b Typy zhody c Pridávanie kľúčových slov d Písanie a zlepšovanie inzerátov 3 Sitelinks Google Confidential and Proprietary 2
  • 3. Streetview už čoskoro Google Confidential and Proprietary 3
  • 4. Streetview už čoskoro Google Confidential and Proprietary 4
  • 5. Dva základne piliere online predajov a ROI 1 Výkonnostný online marketing 2 Usability (Website optimization) CTR Konverzná miera • Získanie kvalitných návštevníkov na Ciele • Zvýšenie konverznosti návštevníkov na stránke webstránku a efektívne budovanie značky Hlavné • CTR, CPC • Konverzná miera, čas na stránke metriky Optimalizácia stránok, textov, obrázkov a navigácie Optimalizácia a rozvoj kampane vďaka: Kľúčové cez: • Úprave reklamných textov kroky • A/B testing / Multivariate testing • Nastaveniu bidov podľa ceny za akvizíciu • Eye tracking/heatmap • Vylepšenie štruktúry kampane • Clickstream • Rozšírenie kampaní na nové trhy a segmenty Ďalšie • SEO, Social media, PR, Ad networks ... aktivity Google Confidential and Proprietary 5
  • 6. Internet je v SR dôležitou obchodnou a marketingovou platformou a jeho význam neustále rastie Podiel internetu na celkových net investíciách do reklamy Slovensko1 Slovensko1, Nemecko2, Česko2, Švédsko2 a Veľká Británia2 (2011) Podiel net online Podiel net online investícií do reklamy investícií do reklamy (%) (%) 31 V roku 2011 internetová 28 reklama narástla na ~$60 mil 23 21 ? 19 ? 19 15 11 2009 2010 2011 Slovensko Nemecko Česko Švédsko Veľká Británia Zdroj:1. Google expertný odhad, 2. BCG 2012
  • 7. Ako funguje Google reklama? Google Confidential and Proprietary 7
  • 8. Google ponúka technologickú platformu s komplexným 1 marketingovým riešením pre SK firmy A Vyhľadávanie B Display reklama C Video reklama (Google) (Partnerská sieť + YT) (YouTube) Hlavné ROI marketing (Pull) Branding (Push) Branding (Push) využitie Zásah1 >95% >80% >80% Hlavné Textový inzerát Banery Promované video formáty Textová inzercia In-stream Kľúčov é Správa všetkých Vyhodnocovanie nástroj reklamných kampaní efektivity všetkých e Google online kampaní Zdroj: Slovenský štatistický úrad, TNS Slovakia Google Confidential and Proprietary 8 Poznámky: 1. Zásah online populácie
  • 9. Ako funguje Google reklama? AdWords Organické výsledky vyhľadávania Google Confidential and Proprietary
  • 10. Top 3 platené pozície prinášajú až ~90% všetkých A platených preklikov Heatmapa Google vyhľadávania Platené pozície ~90% platených preklikov pochádza z top 3 pozícií Skóre kvality je založené najmä na: • Miere prekliknutia Poradie reklám Pozícia Skóre • Relevancii CPC reklamy kvality • kľúčových slov • reklamných textov • cieľovej stránky Zdroj: Interné dáta Google Google Confidential and Proprietary 10
  • 11. Ako vyzerá reklama? Nadpis: 25 znakov Riadok #1: 35 znakov Riadok #2: 35 znakov URL link: 35 znakov Cieľové URL: 1024 znakov Google Confidential and Proprietary
  • 12. Cena za klik Google Confidential and Proprietary
  • 13. Cena za klik Má inzerát najvyššie CPC? Google Confidential and Proprietary
  • 14. Tajomný vzorec AdWords je založený na aukcii navrhnutej k odmeňovaniu relevancie Skóre CPC AdRank kvality Skóre kvality je merané napríklad relevanciou reklamného textu ku kľúčovému slovu a taktiež hlavne mierou preklikovosti. Google Confidential and Proprietary
  • 15. AdRank = MaxCPC x Skóre kvality $2.50 x 6 = 15 $2 x 6 = 12 $3 x 3.5 = 10.5 $5 x 2 = 10 $2 x 4 = 8 $2 x 3.5 = 7 $0.5 x 8 = 4 Google Confidential and Proprietary
  • 16. Odmeňovanie relevancie $2.50 x 6 = 15 $3 x 3.5 = 10.5 $5 x 2 = 10 Google Confidential and Proprietary
  • 17. Relevancia = Skóre kvality Faktory ovplyvňujúce Skóre kvality: • Preklikovosť (CTR) • Relevancia kreatív a kľúčových slov • Úspešnosť kľúčového slova • Relevancia landing page • Iné faktory Note: Selected sites and products are used for illustrative purposes only Google Confidential and Proprietary
  • 18. Skutočne zaplatené CPC Po tom, čo systém vypočíta AdRank a zoradí reklamy, zistí koľko by mal každý z inzerentov zaplatiť za klik. • Skutočne zaplatené CPC: Minimálna čiastka nutná k udržaniu sa nad nasledujúcou reklamou • Posledný inzerent (s najmenším AdRankom) zaplatí iba minimálne CPC • Je možné aby sa inzerent ukázal nad svojím konkurentom a preto platil menej ako on... Google Confidential and Proprietary 18
  • 19. Ilustrácia výpočtu skutočnej zaplatenej CPC Inzerent MaxCPC QS AdRank Pozícia CPC 0.72 (0.52/1.8 = 0.29) A £0.40 1.8% (£0.40 x 1 £0.30 1.8%) 0.52 (0.38/0.8 = 0.48) B £0.65 0.8% (£0.65 x 2 £0.49 0.8%) 0.38 (*minimálny bid AW) C £0.25 1.5% (£0.25 x 3 £0.01* 1.5%) Google Confidential and Proprietary 19
  • 20. Tipy pre optimalizácie Google Confidential and Proprietary 20
  • 21. Štruktúra účtu AdWords Google Confidential and Proprietary 21
  • 22. Optimalizácia 1 Štruktúra kampane/účtu 2 Typy zhody 3 Pridávanie kľúčových slov 4 Písanie a zlepšovanie inzerátov Google Confidential and Proprietary 22
  • 23. Štruktúra reklamných skupín Vytvárajte samostatné reklamné skupiny pre: • Témy • Najpredávanejšie výrobky • Brand • Jednotlivé produkty • Long-tail Nápady pre dobrú štruktúru: • Podľa vášho webu • Podľa kategórii produktov • Podľa brandov Google Confidential and Proprietary 23
  • 24. Reklamné skupiny – tak Nie Deodoranty AXE Neodolateľná vôňa po celý deň. Buďte svieži s AXE! www.AXE.cz deodorant axe antiperspirant sprej deodoranty parfémy vône parfémy a kozmetika značkové parfémy shop parfémy lacné parfémy sprchový gél parfémy pre mužov najlacnejšie parfémy pánska kozmetika kozmetika pre mužov potenie Proti poteniu Google Confidential and Proprietary 24
  • 25. Reklamné skupiny – tak Áno Deodoranty AXE Antiperspiranty AXE AXE proti poteniu Už si vyskúšal AXE? Už si vyskúšal AXE? Už si vyskúšal AXE? Deodorant, čo vonia celý deň! Antiperspirant, čo vonia celý deň!! Sviežou vôňou proti poteniu! www.AXE.cz www.AXE.cz www.AXE.cz deodorant Deodoranty Antiperspirant potenie deodorand Antiperspiranty Proti poteniu deo Anti perspirant Nadmerné potenie deo sprej Antiperspirant axe natural deodorant Panský deodorant spray antiperspirant Axe deodorant Google Confidential and Proprietary 25
  • 26. Reklamné skupiny – tak Áno Sprchový gél AXE Pánska kozmetika Nový AXE ............................ ............................ ............................ ............................ ............................ ............................ www.AXE.cz www.AXE.cz www.AXE.cz ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? Google Confidential and Proprietary 26
  • 27. Nezabudnite na reklamnú skupinu na brand Kombinácia PPC a organických výsledkov prinesie najviac preklikov Potenciálne kliky na 1000 zobrazení 70 60 60 50 40 30 20 20 10 10 0 Top pozícia v platených aj organických Top pozícia v platených odkazoch Top pozícia v organických odkazoch odkazoch Source: MarketingSherpa Inc., IT Marketing Metrics Guide Google Confidential and Proprietary
  • 28. Optimalizácia 1 Štruktúra kampane/účtu 2 Typy zhody 3 Pridávanie kľúčových slov 4 Písanie a zlepšovanie inzerátov 5 Optimalizácie v reklamnej sieti Google Confidential and Proprietary 28
  • 29. Kľúčové slova - zhody Formát v Kde sa bude Zhoda Príklady dotazov AdWords zobrazovať Parfumy pre mužov K dotazu, ktorý obsahuje Voľná parfémy toto slovo a jeho synonymá Parfémy Najnovší parfém K dotazu, ktorý obsahuje Modifikovaná +gucci toto slovo ale nie jeho Gucci, Guicci, Gučči voľná synonymá K dotazu, ktorý obsahuje Pánske parfémy Praha Frázová “pánske parfémy” toto slovo v presnom znení Nové pánske parémy Dotaz, ktorý presne Presná [parfémy] odpovedá kľúčovému slovu Parfémy - dámske -“zdarma” Reklama sa nezobrazí, keď Reklamy sa nezobrazia: Vylučovacia budú tieto slová vo -[parfemy.sk] Parfémy zdarma vyhľadávanom dotaze Google Confidential and Proprietary 29
  • 30. Negatívne kľúčové slová - zhody Kľúčové slovo: “car mercedes" vo voľnej zhode Voľná Frázová Zhodná Dotazy vo vyhľadávaní -fast blue - “fast blue” - [fast blue] blue mercedes car    blue fast mercedes car    car blue mercedes fast    fast blue    fast blue mercedes car    Google Confidential and Proprietary
  • 31. Optimalizácie 1 Štruktúra kampane/účtu 2 Typy zhody 3 Pridávanie kľúčových slov 4 Písanie a zlepšovanie inzerátov Google Confidential and Proprietary 31
  • 32. Vyberte tie správne kľúčové slova • Základné kľúčové slova (deodorant) • Cielenejšie slová (pánsky deodorant) • Singulár & plurál (deodoranty) • Najčastejšie preklepy / variácie (deodorand) Google Confidential and Proprietary 32
  • 33. Optimalizácie 1 Štruktúra kampane/účtu 2 Typy zhody 3 Pridávanie kľúčových slov 4 Písanie a zlepšovanie inzerátov Google Confidential and Proprietary 33
  • 34. Ako písať reklamné texty Buďte konkrétni! • Unique Selling Points (USPs)! • V zhodných prípadoch kľúčových slov použite dynamické inzeráty Vytvorte originálny nadpis • Použite brandu • Nesmie chýbať kľúčové slovo (to najlepšie fungujúce v reklamnej skupine) Vytvorte viac variant a testujte, zlepšujte a opäť testujte Google Confidential and Proprietary 34
  • 35. Tipy pre reklamné texty Letenky do Paríža Akčné letenky do celého sveta. Rezervujte online so zľavou! 1. USPs: špeciálne ponuky, niečo čo nemá www.Lacne-Letenky.com konkurencia Letenky do Londýna 2. Brand Akčné letenky do celého sveta. 3. Ceny Rezervujte online so zľavou! www.Lacne-Letenky.com 4. Call-to-Action 5. 2 – 4 kreatívy na skupinu→ auto-optimizálizacia Letenky do Budapešti Akčné letenky do celého sveta. 6. Dynamické inzeráty Rezervujte online so zľavou! www.Lacne-Letenky.com Google Confidential and Proprietary 35
  • 36. Dynamické inzeráty • Použite správny formát: {KeyWord:Letenky do celého sveta} Akčné letenky do celého sveta. Rezervujte online so zľavou! {KeyWord: Implicitný text} www.Lacne-Letenky.com  Spôsob zapísania KeyWord ovplyvňuje veľkosť písmen vloženého kľúčového slova Letenky Paríž  Implicitný text bude vložený v Letenky Budapešť prípade, že sa nedá vložiť Letenky Maroko kľúčové slovo (napríklad kvôli Letenky Londýn prekročeniu znakového limitu). Letenky Štokholm Letenky Praha Letenky Bratislava Letenky Madrid Letenky Dublin Letenky Rím Letenky Split .... .... .... Google Confidential and Proprietary 36
  • 37. Sitelinky môžu zvýšiť preklikovosť až o 30% Príklady sitelinkov: Čo sú Sitelinky? Rozšírenie AdWords reklám, ktoré umožňuje pridať dodatočné linky na dôležité podstránky Výhody: • Vyššia preklikovosť (nárast môže byť až o 30%) • Možnosť nasmerovať užívateľov na sezónne produkty a stránky s vyššími priemernými tržbami • Jednoduchá implementácia Google Confidential and Proprietary 37
  • 38. Zhrnutie Google Confidential and Proprietary 38
  • 39. Zhrnutie Urobte podrobnú štruktúru účtu aby sa každé kľúčové slovo 1 mohlo zobraziť v texte inzerátu 2 Používajte kombináciu voľnej a negatívnej zhody Kontinuálne pridávajte kľúčové slová z menu zobraziť 3 hľadané výrazy Optimalizujte svoje inzeráty a vždy majte aspoň 3, ktoré 4 necháte oproti sebe súťažiť Google Confidential and Proprietary 39
  • 40. Google poskytuje možnosť prispôsobiť reklamnú komunikáciu podľa nákupného cyklu zákazníka A Reklama vo vyhľadávaní Klúčové slová: Klúčové slová: Klúčové slová: Klúčové slová: Klúčové slová: • a banka • a hypotéka • a hypotékarna • a vub vs slsp • slsp hypotéka kalkulačka zmluva • b internet banking • b bankové • b slsp hypotéka produkty • b hypotéka sadzby recenzia • slsp hypotéka • c bankový účet Príklad: Nákup hypotéky schvalovanie • c poistenie • c najlepšia • c slsp sadzby hypotéka Online nákupný cyklus Povedomie Záujem Objavovanie Zvažovanie Nákup GDN tématické cielenie: GDN kontextuálne cielenie : Remarketing: • Financie • Bankové produkty • navštívil produktovú stránku • Nehnuteľnosti • Hypotékarna kalkulačka • stiahol si informačný balík • Správy • Hypotéka úrokové sadzby • prihlásil sa na emailové správy B,C Google display reklamná sieť a YouTube Google Confidential and Proprietary 40
  • 41. Otázky? Google Confidential and Proprietary 41