SlideShare uma empresa Scribd logo
1 de 36
Marcin Jan Fejfer
SpeedUp Venture Capital Group
/ Marcin Fejfer
SpeedUp Venture Capital Group,

#poszukiwania, #analizy, #negocjacje, #inwestycje

Technologie mobilne z punktu
widzenia VC (z naciskiem na apki)
#flappy_bird, #ewolucja_rynku, #matematyka, #
#czego_chce_inwestor, #co_dostaje_w_zamian
#flappy_bird, #mvp, #skalowalnośd, #europa_stany,
#modele_biznesowe, #flappy_bird, #trendy
/ 2009
/ Ewolucja Rynku

Czas przed App Store (<2008): #subskrybcje, #preinstalacje,
#windows_mobile, #niezależne sklepy z aplikacjami
Rank economy (2008-2012): #top_10 , #top_25, #pay-perdownload, #free2play, #manipulacje, #fake_comments,
#push-apps, #cross-promotions
ROI economy (2013+): #eLTV, #CPI, #optymalizacja,
#analityka, #ARPU, #DAU, #MAU, #K-Factor, #user_base,
LTV > eCPI
Customer Life Time Value
>
eCPI – Effective Cost per Install
[LTV = ARPU*(1/CHURN)]
*ARPU = average revenue per user
* Churn = ile % userów odchodzi
[LTV = ARPU*(1/CHURN)]
ARPU = $1
CHURN = 20%
1/CHURN = 5
LTV = $1*5= $5
eCPI = $2
K-Factor
• Dźwignia organiczna
• Obniżenie eCPI
/ Biznes z kalkulatorem
Budget na marketing

Średni CPI w miesiącu
Kupione instalacje
Dźwignia

$250 000,00

$1,3
192 307,69
12

Po dźwigni (ilośd nowych instalacji)

2 307 692,31

Konwersja na DAU (zakłada churn)

5%

DAU po dźwigni i po konwersji

207 692,31

DOCHODY (wyliczenia, dane łączone, na marżach netto)
Średnio DAU/month (iOS)
Rev/DAU
Rev/month

207 692
$0,41
$85 153
Flappy Bird by Dong Nguyen
K-Factor =

∞
/ PRZEGLĄD PROJEKTÓW

1. Samotny deweloper – np. apka do robienia 10s. video
2. Technologiczny startup – np. silnik gier
3. Projekt z pogranicza branż - np. fashion, e-commerce

4. Apka jako element układanki – np. do CRMu
5. Studio aplikacji – np. gier edukacyjnych, często z
pomysłem na własny kanał dystrybucji
/ CZEGO OCZEKUJE VC

1. Przetestowany MVP

2. Skalowalnośd z CEE lub duży rynek

#02, SaveUp,
Legimi

3. Trwałośd biznesu (sustainable
business model)
/ MVP

Jak wyglądałoby MVP dla Flappy Bird?
/ MVP

Coś musi banglad 
/ SKALOWALNOŚD

„The easiest way to get 1 million people
paying is to get 1 billion people using”
- Phil Libin, Evernote
/ SKALOWALNOŚD

Czym się różni EU od USA?

#iphone
#rzędy wielkości
#kapitał
#network
/ NETWORK
/ SKALOWALNOŚD

LTV > eCPI?
Jakieś kotwice?
Zależne od wiralności? (od K-Factora)
>> 100K userów
Doświadczenie zespołu
Nasycenie technologią
/ BIZ MODEL

Sustainable business model
=
Trwała wartośd biznesu
/ BIZ MODEL

Po stronie VC:

Planowany exit w ciągu 2-5lat
Oczekiwany IRR na poziomie XX%
Wycena pochodną pewności EBITDA oraz
wartości niematerialnych i prawnych
/ BIZ MODEL

Po stronie zespołu

Struktura agencyjna – produkuj albo gio
Hodowanie customer base – utrzymaj albo gio
Wiara w złoty strzał
/ BIZ MODEL

Gartner predicts that through to 2018 less
than 0,01% of costumer mobile apps will be
considered a financial success by their
developers.
By 2017, 94,5% downloads will be for free
apps.
/ BIZ MODEL

„W tym momencie musimy skupić się na
dostarczeniu wysokiej jakości produktu,
potem z pewnością uda się nam znaleźć
sposób na monetyzację, break even w dwa
lata”
- Typowy projektodawca
/ BIZ MODEL

„Think of your app as a theme park, where
you can define how to charge people. You can
either decide to sell high-price tickets, or
provide free entrance, but charge for every
single ride.”
- Daniel Doebrich, Digital Strategist
/ BIZ MODEL

Cena rynkowa aplikacji, pod warunkiem
istnienia konkurencji zawsze dąży do zera.
(bo marginalny koszt nowej kopii jest również równy 0)
W listopadzie FiftyThree, producent jednej z bardziej
znanych apek publikuje swój 53 Pencil Stylus, zabawka
kosztuje ponad $40
Istotnośd app discovery

Istotnośd przychodu z samej apki
Istotnośd app discovery

Istotnośd przychodu z samej apki
Istotnośd app discovery

Istotnośd przychodu z samej apki
Istotnośd przychodu z samej apki

•

Alternatywne sklepy

•

Partnerstwa (np. telekomy)

•

Apka jako element układanki

•

Rozbudowa user base, dywersyfikacja, brand

•

Content marketing

•

Native advertising, Social media
•

Licencjonowanie brandu

•

Komplementarne elementy
online i offline

•

Sprzedaż danych, kodu, API

•

White label

•

Wzrost wartości know-how
(ludzi)

Istotnośd app discovery
Trendy którym IMO
warto się przyjrzed?
#1 Performance Marketing, Deep Links
(URX.com, Quixey.com)
#2 Multi-screen
#3 BLE
#4 Kontekst lokalizacji
Pytania?
Marcin Jan Fejfer
marcin.fejfer@speedupgroup.com / @mjfejfer

SpeedUp Venture Capital Group

Mais conteúdo relacionado

Destaque

Biznes W 140 znakach
Biznes W 140 znakachBiznes W 140 znakach
Biznes W 140 znakach
3camp
 
Wizaz.Pl Babski Marketing
Wizaz.Pl Babski MarketingWizaz.Pl Babski Marketing
Wizaz.Pl Babski Marketing
3camp
 
Dlaczego nalezy rozmawiac z konkurencja
Dlaczego nalezy rozmawiac z konkurencjaDlaczego nalezy rozmawiac z konkurencja
Dlaczego nalezy rozmawiac z konkurencja
3camp
 
Ututi
UtutiUtuti
Ututi
3camp
 
Drobee.com
Drobee.comDrobee.com
Drobee.com
3camp
 
Marketing polityczny
Marketing politycznyMarketing polityczny
Marketing polityczny
3camp
 
Gra no damage no fun
Gra no damage no funGra no damage no fun
Gra no damage no fun
3camp
 
Kokos
KokosKokos
Kokos
3camp
 

Destaque (20)

Biznes W 140 znakach
Biznes W 140 znakachBiznes W 140 znakach
Biznes W 140 znakach
 
Wizaz.Pl Babski Marketing
Wizaz.Pl Babski MarketingWizaz.Pl Babski Marketing
Wizaz.Pl Babski Marketing
 
Bazy danych-podejście praktyczne
Bazy danych-podejście praktyczneBazy danych-podejście praktyczne
Bazy danych-podejście praktyczne
 
Dlaczego nalezy rozmawiac z konkurencja
Dlaczego nalezy rozmawiac z konkurencjaDlaczego nalezy rozmawiac z konkurencja
Dlaczego nalezy rozmawiac z konkurencja
 
Ututi
UtutiUtuti
Ututi
 
Drobee.com
Drobee.comDrobee.com
Drobee.com
 
Ivo-Software
Ivo-SoftwareIvo-Software
Ivo-Software
 
Better be a pirate than join the navy?
 Better be a pirate than join the navy? Better be a pirate than join the navy?
Better be a pirate than join the navy?
 
Jak reanimować kampanie email marketingowe dzięki segmentacji?
Jak reanimować kampanie email marketingowe dzięki segmentacji?Jak reanimować kampanie email marketingowe dzięki segmentacji?
Jak reanimować kampanie email marketingowe dzięki segmentacji?
 
Prezentacja Gdańskiego Parku Naukowo-Technologicznego
Prezentacja Gdańskiego Parku Naukowo-Technologicznego Prezentacja Gdańskiego Parku Naukowo-Technologicznego
Prezentacja Gdańskiego Parku Naukowo-Technologicznego
 
Osiąganie mądrej architektury z Symfony2
Osiąganie mądrej architektury z Symfony2 Osiąganie mądrej architektury z Symfony2
Osiąganie mądrej architektury z Symfony2
 
Marketing polityczny
Marketing politycznyMarketing polityczny
Marketing polityczny
 
Prezentacja firmy Acxiom podczas II edycji Future3
Prezentacja firmy Acxiom podczas II edycji Future3Prezentacja firmy Acxiom podczas II edycji Future3
Prezentacja firmy Acxiom podczas II edycji Future3
 
Gra no damage no fun
Gra no damage no funGra no damage no fun
Gra no damage no fun
 
Chmura nieuchronnym elementem Twojego IT w (nie)dalekiej przyszłości. Śmierte...
Chmura nieuchronnym elementem Twojego IT w (nie)dalekiej przyszłości. Śmierte...Chmura nieuchronnym elementem Twojego IT w (nie)dalekiej przyszłości. Śmierte...
Chmura nieuchronnym elementem Twojego IT w (nie)dalekiej przyszłości. Śmierte...
 
Netresearch
NetresearchNetresearch
Netresearch
 
Prezentacja firmy Lufthansa Systems Poland podczas II edycji Future3
Prezentacja firmy Lufthansa Systems Poland podczas II edycji Future3Prezentacja firmy Lufthansa Systems Poland podczas II edycji Future3
Prezentacja firmy Lufthansa Systems Poland podczas II edycji Future3
 
Fuzzing
FuzzingFuzzing
Fuzzing
 
Kokos
KokosKokos
Kokos
 
… I ŚWIAT SIĘ ZNOWU KRĘCI!
… I ŚWIAT SIĘ ZNOWU KRĘCI!… I ŚWIAT SIĘ ZNOWU KRĘCI!
… I ŚWIAT SIĘ ZNOWU KRĘCI!
 

Semelhante a Inwestowanie w technologie mobilne z punktu widzenia funduszu VC.

Social listening w służbie sprzedaży. Prezentacja z Forum IAB 2014
Social listening w służbie sprzedaży. Prezentacja z Forum IAB 2014Social listening w służbie sprzedaży. Prezentacja z Forum IAB 2014
Social listening w służbie sprzedaży. Prezentacja z Forum IAB 2014
Sebastian Umiński
 
Analiza kosztow i korzysci w projektach part 1 tomasz utkowski 2019
Analiza kosztow i korzysci w projektach part 1 tomasz utkowski 2019Analiza kosztow i korzysci w projektach part 1 tomasz utkowski 2019
Analiza kosztow i korzysci w projektach part 1 tomasz utkowski 2019
Tomasz Utkowski
 

Semelhante a Inwestowanie w technologie mobilne z punktu widzenia funduszu VC. (20)

Jak zaplanować i przeprowadzić proces tworzenia aplikacji mobilnej, która ...
Jak zaplanować i przeprowadzić proces tworzenia aplikacji mobilnej, która ...Jak zaplanować i przeprowadzić proces tworzenia aplikacji mobilnej, która ...
Jak zaplanować i przeprowadzić proces tworzenia aplikacji mobilnej, która ...
 
090225 Adstandard 2009 Olgierd Cygan
090225 Adstandard 2009   Olgierd Cygan090225 Adstandard 2009   Olgierd Cygan
090225 Adstandard 2009 Olgierd Cygan
 
XII Targi eHandlu - AtomStore - Łukasz Plutecki
XII Targi eHandlu - AtomStore - Łukasz PluteckiXII Targi eHandlu - AtomStore - Łukasz Plutecki
XII Targi eHandlu - AtomStore - Łukasz Plutecki
 
II Kongres eHandlu: Wojciech Chochołowicz, Gino Rossi i Jarosław Królewski, H...
II Kongres eHandlu: Wojciech Chochołowicz, Gino Rossi i Jarosław Królewski, H...II Kongres eHandlu: Wojciech Chochołowicz, Gino Rossi i Jarosław Królewski, H...
II Kongres eHandlu: Wojciech Chochołowicz, Gino Rossi i Jarosław Królewski, H...
 
Trendy e-commerce 2017 i opinie ekspertów na ich temat
Trendy e-commerce 2017 i opinie ekspertów na ich tematTrendy e-commerce 2017 i opinie ekspertów na ich temat
Trendy e-commerce 2017 i opinie ekspertów na ich temat
 
Jakub Zięcina | 12 trendów w marketingu na rok 2018
Jakub Zięcina | 12 trendów w marketingu na rok 2018Jakub Zięcina | 12 trendów w marketingu na rok 2018
Jakub Zięcina | 12 trendów w marketingu na rok 2018
 
Big data w sprzedaży i najmie nieruchomości komercyjnych
Big data w sprzedaży i najmie nieruchomości komercyjnychBig data w sprzedaży i najmie nieruchomości komercyjnych
Big data w sprzedaży i najmie nieruchomości komercyjnych
 
Technologia a usability
Technologia a usabilityTechnologia a usability
Technologia a usability
 
Social listening w służbie sprzedaży. Prezentacja z Forum IAB 2014
Social listening w służbie sprzedaży. Prezentacja z Forum IAB 2014Social listening w służbie sprzedaży. Prezentacja z Forum IAB 2014
Social listening w służbie sprzedaży. Prezentacja z Forum IAB 2014
 
Kiedy twój e commerce potrzebuje aplikacji mobilnej? Ecommerce Connections...
Kiedy twój e commerce potrzebuje aplikacji mobilnej?   Ecommerce Connections...Kiedy twój e commerce potrzebuje aplikacji mobilnej?   Ecommerce Connections...
Kiedy twój e commerce potrzebuje aplikacji mobilnej? Ecommerce Connections...
 
Infografika: Trendy e-commerce 2017
Infografika: Trendy e-commerce 2017Infografika: Trendy e-commerce 2017
Infografika: Trendy e-commerce 2017
 
REAL-TIME MARKETING I MONETYZACJA DANYCH OPARTE NA ŁĄCZENIU DANYCH BANKU I OP...
REAL-TIME MARKETING I MONETYZACJA DANYCH OPARTE NA ŁĄCZENIU DANYCH BANKU I OP...REAL-TIME MARKETING I MONETYZACJA DANYCH OPARTE NA ŁĄCZENIU DANYCH BANKU I OP...
REAL-TIME MARKETING I MONETYZACJA DANYCH OPARTE NA ŁĄCZENIU DANYCH BANKU I OP...
 
Kokon a trzon. o2.pl 2005-2010
Kokon a trzon. o2.pl 2005-2010Kokon a trzon. o2.pl 2005-2010
Kokon a trzon. o2.pl 2005-2010
 
Analiza kosztow i korzysci w projektach part 1 tomasz utkowski 2019
Analiza kosztow i korzysci w projektach part 1 tomasz utkowski 2019Analiza kosztow i korzysci w projektach part 1 tomasz utkowski 2019
Analiza kosztow i korzysci w projektach part 1 tomasz utkowski 2019
 
E-marketing - Ideo Sp. z o.o.
E-marketing - Ideo Sp. z o.o.E-marketing - Ideo Sp. z o.o.
E-marketing - Ideo Sp. z o.o.
 
Clv Kogo pozyskujesz klienta czy jego transakcje
Clv Kogo pozyskujesz klienta czy jego transakcjeClv Kogo pozyskujesz klienta czy jego transakcje
Clv Kogo pozyskujesz klienta czy jego transakcje
 
Kupuj wartosc a nie transakcje
Kupuj wartosc a nie transakcjeKupuj wartosc a nie transakcje
Kupuj wartosc a nie transakcje
 
Ideo sp. z o. o. nowoczesne rozwiązania z zakresu e-gov i e-konsultingu
Ideo sp. z o. o. nowoczesne rozwiązania z zakresu e-gov i e-konsultinguIdeo sp. z o. o. nowoczesne rozwiązania z zakresu e-gov i e-konsultingu
Ideo sp. z o. o. nowoczesne rozwiązania z zakresu e-gov i e-konsultingu
 
11 sposobów na zwiększenie konwersji na stronie internetowej
11 sposobów na zwiększenie konwersji na stronie internetowej11 sposobów na zwiększenie konwersji na stronie internetowej
11 sposobów na zwiększenie konwersji na stronie internetowej
 
Nie tylko transparentność. Wyzwania w Programatiku z perspektywy CMO
Nie tylko transparentność. Wyzwania w Programatiku z perspektywy CMONie tylko transparentność. Wyzwania w Programatiku z perspektywy CMO
Nie tylko transparentność. Wyzwania w Programatiku z perspektywy CMO
 

Mais de 3camp

Marcin Szeląg, InnovationNest, Startup Risk Model
Marcin Szeląg, InnovationNest, Startup Risk ModelMarcin Szeląg, InnovationNest, Startup Risk Model
Marcin Szeląg, InnovationNest, Startup Risk Model
3camp
 

Mais de 3camp (20)

Ochrona podatnych webaplikacji za pomocą wirtualnych poprawek
Ochrona podatnych webaplikacji za pomocą wirtualnych poprawekOchrona podatnych webaplikacji za pomocą wirtualnych poprawek
Ochrona podatnych webaplikacji za pomocą wirtualnych poprawek
 
HTTPS bez wymówek
HTTPS bez wymówekHTTPS bez wymówek
HTTPS bez wymówek
 
Jak udokumentować bazę danych
Jak udokumentować bazę danychJak udokumentować bazę danych
Jak udokumentować bazę danych
 
ORM - tuningujemy podejście do mapowania
ORM - tuningujemy podejście do mapowaniaORM - tuningujemy podejście do mapowania
ORM - tuningujemy podejście do mapowania
 
No pressure, no diamonds. Rzecz o łamaniu zasad w projektach.
No pressure, no diamonds. Rzecz o łamaniu zasad w projektach.No pressure, no diamonds. Rzecz o łamaniu zasad w projektach.
No pressure, no diamonds. Rzecz o łamaniu zasad w projektach.
 
W poszukiwaniu procesu doskonałego. Wdrożenie Scruma, Continuous Integrations...
W poszukiwaniu procesu doskonałego. Wdrożenie Scruma, Continuous Integrations...W poszukiwaniu procesu doskonałego. Wdrożenie Scruma, Continuous Integrations...
W poszukiwaniu procesu doskonałego. Wdrożenie Scruma, Continuous Integrations...
 
Wykorzystanie języka Kotlin do aplikacji na platformie Android
Wykorzystanie języka Kotlin do aplikacji na platformie AndroidWykorzystanie języka Kotlin do aplikacji na platformie Android
Wykorzystanie języka Kotlin do aplikacji na platformie Android
 
Learn you some rx for the greater good
Learn you some rx for the greater goodLearn you some rx for the greater good
Learn you some rx for the greater good
 
Google App Engine i Google Play Services w Twoich aplikacjach
Google App Engine i Google Play Services w Twoich aplikacjachGoogle App Engine i Google Play Services w Twoich aplikacjach
Google App Engine i Google Play Services w Twoich aplikacjach
 
Reakcja łańcuchowa, czyli React.js w praktyce
Reakcja łańcuchowa, czyli React.js w praktyceReakcja łańcuchowa, czyli React.js w praktyce
Reakcja łańcuchowa, czyli React.js w praktyce
 
Odtwarzanie multimediów w HTML5, czyli Player przez duże „P”
Odtwarzanie multimediów w HTML5, czyli Player przez duże „P”Odtwarzanie multimediów w HTML5, czyli Player przez duże „P”
Odtwarzanie multimediów w HTML5, czyli Player przez duże „P”
 
AngularJS (nie) nadaje się do dużego projektu
AngularJS (nie) nadaje się do dużego projektuAngularJS (nie) nadaje się do dużego projektu
AngularJS (nie) nadaje się do dużego projektu
 
Przemysław Bartkowiak - Sam ustalasz ile za to zapłacisz – czyli nowy wymiar ...
Przemysław Bartkowiak - Sam ustalasz ile za to zapłacisz – czyli nowy wymiar ...Przemysław Bartkowiak - Sam ustalasz ile za to zapłacisz – czyli nowy wymiar ...
Przemysław Bartkowiak - Sam ustalasz ile za to zapłacisz – czyli nowy wymiar ...
 
Mirek Wąsowicz - Segment jednego, dokąd zmierza marketing online?
Mirek Wąsowicz - Segment jednego, dokąd zmierza marketing online?Mirek Wąsowicz - Segment jednego, dokąd zmierza marketing online?
Mirek Wąsowicz - Segment jednego, dokąd zmierza marketing online?
 
Artur Senk, OKE Poland, Big Data na zakupach
Artur Senk, OKE Poland, Big Data na zakupachArtur Senk, OKE Poland, Big Data na zakupach
Artur Senk, OKE Poland, Big Data na zakupach
 
Piotr Macuk, Konfeo.com, Programista i biznes – plusy i minusy własnej działa...
Piotr Macuk, Konfeo.com, Programista i biznes – plusy i minusy własnej działa...Piotr Macuk, Konfeo.com, Programista i biznes – plusy i minusy własnej działa...
Piotr Macuk, Konfeo.com, Programista i biznes – plusy i minusy własnej działa...
 
Marcin Maj, Kainos - QA – wartko, zmiennie i interdyscyplinarnie
Marcin Maj, Kainos - QA – wartko, zmiennie i interdyscyplinarnieMarcin Maj, Kainos - QA – wartko, zmiennie i interdyscyplinarnie
Marcin Maj, Kainos - QA – wartko, zmiennie i interdyscyplinarnie
 
Jak przesiąść się na rower na dwóch kółkach? Od trzyosobowego startupu do spó...
Jak przesiąść się na rower na dwóch kółkach? Od trzyosobowego startupu do spó...Jak przesiąść się na rower na dwóch kółkach? Od trzyosobowego startupu do spó...
Jak przesiąść się na rower na dwóch kółkach? Od trzyosobowego startupu do spó...
 
Łukasz Brzeziński - Jak zarabiać z Wikingami? Czyli monetyzacja portalu inter...
Łukasz Brzeziński - Jak zarabiać z Wikingami? Czyli monetyzacja portalu inter...Łukasz Brzeziński - Jak zarabiać z Wikingami? Czyli monetyzacja portalu inter...
Łukasz Brzeziński - Jak zarabiać z Wikingami? Czyli monetyzacja portalu inter...
 
Marcin Szeląg, InnovationNest, Startup Risk Model
Marcin Szeląg, InnovationNest, Startup Risk ModelMarcin Szeląg, InnovationNest, Startup Risk Model
Marcin Szeląg, InnovationNest, Startup Risk Model
 

Inwestowanie w technologie mobilne z punktu widzenia funduszu VC.

  • 1. Marcin Jan Fejfer SpeedUp Venture Capital Group
  • 2. / Marcin Fejfer SpeedUp Venture Capital Group, #poszukiwania, #analizy, #negocjacje, #inwestycje Technologie mobilne z punktu widzenia VC (z naciskiem na apki) #flappy_bird, #ewolucja_rynku, #matematyka, # #czego_chce_inwestor, #co_dostaje_w_zamian #flappy_bird, #mvp, #skalowalnośd, #europa_stany, #modele_biznesowe, #flappy_bird, #trendy
  • 4. / Ewolucja Rynku Czas przed App Store (<2008): #subskrybcje, #preinstalacje, #windows_mobile, #niezależne sklepy z aplikacjami Rank economy (2008-2012): #top_10 , #top_25, #pay-perdownload, #free2play, #manipulacje, #fake_comments, #push-apps, #cross-promotions ROI economy (2013+): #eLTV, #CPI, #optymalizacja, #analityka, #ARPU, #DAU, #MAU, #K-Factor, #user_base,
  • 5. LTV > eCPI Customer Life Time Value > eCPI – Effective Cost per Install [LTV = ARPU*(1/CHURN)] *ARPU = average revenue per user * Churn = ile % userów odchodzi
  • 6. [LTV = ARPU*(1/CHURN)] ARPU = $1 CHURN = 20% 1/CHURN = 5 LTV = $1*5= $5 eCPI = $2
  • 8. / Biznes z kalkulatorem Budget na marketing Średni CPI w miesiącu Kupione instalacje Dźwignia $250 000,00 $1,3 192 307,69 12 Po dźwigni (ilośd nowych instalacji) 2 307 692,31 Konwersja na DAU (zakłada churn) 5% DAU po dźwigni i po konwersji 207 692,31 DOCHODY (wyliczenia, dane łączone, na marżach netto) Średnio DAU/month (iOS) Rev/DAU Rev/month 207 692 $0,41 $85 153
  • 9. Flappy Bird by Dong Nguyen
  • 11. / PRZEGLĄD PROJEKTÓW 1. Samotny deweloper – np. apka do robienia 10s. video 2. Technologiczny startup – np. silnik gier 3. Projekt z pogranicza branż - np. fashion, e-commerce 4. Apka jako element układanki – np. do CRMu 5. Studio aplikacji – np. gier edukacyjnych, często z pomysłem na własny kanał dystrybucji
  • 12. / CZEGO OCZEKUJE VC 1. Przetestowany MVP 2. Skalowalnośd z CEE lub duży rynek #02, SaveUp, Legimi 3. Trwałośd biznesu (sustainable business model)
  • 13. / MVP Jak wyglądałoby MVP dla Flappy Bird?
  • 14. / MVP Coś musi banglad 
  • 15. / SKALOWALNOŚD „The easiest way to get 1 million people paying is to get 1 billion people using” - Phil Libin, Evernote
  • 16. / SKALOWALNOŚD Czym się różni EU od USA? #iphone #rzędy wielkości #kapitał #network
  • 18. / SKALOWALNOŚD LTV > eCPI? Jakieś kotwice? Zależne od wiralności? (od K-Factora) >> 100K userów Doświadczenie zespołu Nasycenie technologią
  • 19. / BIZ MODEL Sustainable business model = Trwała wartośd biznesu
  • 20. / BIZ MODEL Po stronie VC: Planowany exit w ciągu 2-5lat Oczekiwany IRR na poziomie XX% Wycena pochodną pewności EBITDA oraz wartości niematerialnych i prawnych
  • 21. / BIZ MODEL Po stronie zespołu Struktura agencyjna – produkuj albo gio Hodowanie customer base – utrzymaj albo gio Wiara w złoty strzał
  • 22. / BIZ MODEL Gartner predicts that through to 2018 less than 0,01% of costumer mobile apps will be considered a financial success by their developers. By 2017, 94,5% downloads will be for free apps.
  • 23. / BIZ MODEL „W tym momencie musimy skupić się na dostarczeniu wysokiej jakości produktu, potem z pewnością uda się nam znaleźć sposób na monetyzację, break even w dwa lata” - Typowy projektodawca
  • 24. / BIZ MODEL „Think of your app as a theme park, where you can define how to charge people. You can either decide to sell high-price tickets, or provide free entrance, but charge for every single ride.” - Daniel Doebrich, Digital Strategist
  • 25. / BIZ MODEL Cena rynkowa aplikacji, pod warunkiem istnienia konkurencji zawsze dąży do zera. (bo marginalny koszt nowej kopii jest również równy 0)
  • 26. W listopadzie FiftyThree, producent jednej z bardziej znanych apek publikuje swój 53 Pencil Stylus, zabawka kosztuje ponad $40
  • 27. Istotnośd app discovery Istotnośd przychodu z samej apki
  • 28. Istotnośd app discovery Istotnośd przychodu z samej apki
  • 29. Istotnośd app discovery Istotnośd przychodu z samej apki
  • 30. Istotnośd przychodu z samej apki • Alternatywne sklepy • Partnerstwa (np. telekomy) • Apka jako element układanki • Rozbudowa user base, dywersyfikacja, brand • Content marketing • Native advertising, Social media • Licencjonowanie brandu • Komplementarne elementy online i offline • Sprzedaż danych, kodu, API • White label • Wzrost wartości know-how (ludzi) Istotnośd app discovery
  • 31. Trendy którym IMO warto się przyjrzed?
  • 32. #1 Performance Marketing, Deep Links (URX.com, Quixey.com)
  • 36. Pytania? Marcin Jan Fejfer marcin.fejfer@speedupgroup.com / @mjfejfer SpeedUp Venture Capital Group