SlideShare uma empresa Scribd logo
1 de 148
Internet Marketing & Social Media Utecht  Mei 2011
No, you were not downloaded; you were born!!
“ I’ve come up with a set of rules that describe our reactions to technologies: ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Disclaimer
Doel van ieder bedrijf = ,[object Object]
Marketing = ,[object Object]
Marketing investering Klant merkt verbetering De klant blijft je vaker trouw Je wordt aantrekkelijker Verbetering in de CLV Waarde van de klant neemt toe De opbrengst van je marketing investering Tools ter beschikking De kosten van marketing investring
Internet marketing = ,[object Object]
Dus = ,[object Object],[object Object]
Internet Milestones Year founded Company Category 1991 Info.cern.ch First website 1994 Amazon Retailer 1995 (March) Yahoo Directory & portal 1995 (September) eBay Online auction 1995 (December) Altavista Search Engine 1996 EMI Music Netherlands Record Company 1996 Hotmail Webbased e-mail Viral marketing 1998 GoTo.com Overture Pay-per-click search marketing 1998 Google Search engine 1999 Blogger Blog publishing platform
Internet Milestones (cont.) Year founded Company Category 1999 Alibaba B2B marketplace 1999 MySpace Social Network 2001 Wikipedia Open Encyclopedia 2002 Last FM UK Internet radio 2003 Skype P2P internet VOIP telephone 2004 Facebook Hyves Social network 2005 You Tube Video sharing 2007 Joost Quality video 2009 Spotify Streaming music library
 
 
Vormen van internet marketing Zoek machine marketing SEO SEM Vormen van internet marketing Online PR Portal Social media Blogs Interactieve advertenties Floating ads Skyscrapers Opt-in email Email marketing Mailinglists Viral marketing Buzz Guerilia marketing Online partnerschappen Affiliate marketing Co-branding Link building
Kenmerk Internet marketing
Zoek machine marketing
 
De  Vouw  op lage resolutie schermen
 
 
 
Kan  je… … website vinden?
Oude technieken hebben hun beste tijd gehad:
Wat is SEO en waarom
Wat is SEO? Hier wil je staan!
 
SEO is de vindbaarheid van je website vergroten door het gedisciplineerd toepassen van een aantal technieken. SEO is geen magie of voodoo…
Klanten zijn  lui, Waarom SEO? SEO helpt ze jou te vinden…
3 onderdelen van SEO Uitbesteden Aan werken Zelf creëren
Links verbinden websites Met elkaar
Hoe zoekmachines lezen Meest keyword-rijke content Minst keyword-rijke content
Jij ziet… Search Engines lezen keywords ziet…
Wat is een Keyword?
Meta tags report for: http://www.noordhoffuitgevers.nl/wps/portal meta tag length value Title:   26 Noordhoff Uitgevers - Home Description:   219 Noordhoff Uitgevers is dé uitgever van leermiddelen voor het onderwijs, van basisschool tot universiteit, voor de lerende werknemer en voor thuis. Noordhoff Uitgevers maakt een leven lang leren aantrekkelijk en lonend. Keywords:   1058 Noordhoff Uitgevers, Noordhoff, wolters, docent, leerkracht, basisonderwijs, voortgezet onderwijs, talen, exacte vakken, wiskunde, mens en maatschappij, beroepsonderwijs, volwasseneneducatie, memij, school, vak, hoger onderwijs, wetenschappelijk onderwijs, bedrijfsopleidingen, Atlas, Atlassen, Grote Bosatlas, Bosatlas, Grote Bos@tlas, Junior Bosatlas, Wereld Bosatlas, schoolatlas, Topografie, studeren, onderwijzen, leren, leerstof, uitgever, uitgeven, uitgeverij, leermiddelen, onderwijs, basisschool, universiteit, lerende werknemer, methoden, lezen, handboeken, e-learning, onderwijsmethode, onderwijsmethoden, onderwijspraktijk, praktijkgericht, lesmateriaal, ICT, ict, onderwijs, Mixed Media Methoden, lesmethoden, Lijsters, bve, Ot en Sien, leesplankje, Aap Noot Mies, leerplicht, schoolplaten, schoolplaat, Schoolflora, educatie, educatief, educatieve, educatieve uitgeverij, lesmateriaal, onderwijsveld, onderwijswereld, professionals, leermiddelen, leermaterialen, educatieve software, methode, voortgezet, basisvorming, tweedefase, vmbo, mbo
Not as desirable: <META NAME=&quot;Description&quot; CONTENT=&quot;[domain name redacted] : Harry Potter and the Deathly Hallows (Book 7): Books: J. K. Rowling,Mary GrandPré by J. K. Rowling,Mary GrandPré&quot;> Much nicer: <META NAME=&quot;Description&quot; CONTENT=&quot;Author: J. K. Rowling, Illustrator: Mary GrandPré, Category: Books, Price: $17.99, Length: 784 pages&quot;>
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Betaald Natuurlijk Betaald
 
 
Zoekterm: meer klanten Voorbeeld advertentie Telemarketing bureau (25 tekens) Snel, doeltreffend en commercieel.  (35 tekens)  Gemotiveerd telemarketing team  (35 tekens)  www.directtelesales.nl
Adwords werkelijke kosten per click Adverteerder Max.bod (CPC) CTR % Positienummer Advertentie positie CPC B(1) € 0,70 5% (0,7x5)=3,5 1 (3,01/5)=€0,60 A(2) € 1,00 3% (1,0x3)=3,0 2 (0,50/3)=€0,17 C(3) € 0,50 1% (0,5x1)=0,5 3 (0,11/1)=€0,11 D(4) € 0,10 1% (0,1x1)=0,1 4 Min cpc=€0,01
Wat kost dat?
 
 
 
 
 
Online partnerschappen
Wat is affiliate marketing? ,[object Object]
Affiliate marketing voordelen ,[object Object]
Affiliate beloningsystemen ,[object Object],[object Object],[object Object]
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Email marketing
Email marketing
Email marketing
SPAM
 
Viral marketing
Virale marketing is: ,[object Object]
 
[object Object],[object Object],[object Object],Guerilla marketing
Guerilla marketing
[object Object]
Wat is een netwerk?
Wat is een netwerk?
Wat is een netwerk?
Wat is een netwerk?
Netwerkeffect ,[object Object]
Opbouwen  communities ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Waarom zouden mensen actief worden: ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Drietrapsraket ,[object Object],[object Object],[object Object]
Publiciteit ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Zorg voor inhoud ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Inkomsten? ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Denk Bèta!
 
 
Sociale media in Nederland Acitivity in  Netherlands Jul 2009 Jan 2010 Mar 2010 Apr 2010 May 2010 Growth % of total NL Uniques NL (x duizend) 12.007 11.940 11.927 11.922 11.928 0,05% 100,00% Hyves 7.110 7.572 7.692 7.818 7.946 1,64% 66,62% Facebook 1.892 3.302 3.717 4.530 4.658 2,83% 39,05% Windows Live 8.478 8.278 8.598 3,87% 72,08% YouTube 7.841 8.094 3,23% 67,86% Netlog 487 362 410 515 523 1,55% 4,38% LinkedIn 1.388 1.686 1.830 1.761 1.737 -1,36% 14,56% Twitter 1.190 1.729 1.923 1.901 2.186 14,99% 18,33%
Sociale media in Nederland  (2/2) Jul 2009 Jan 2010 Mar 2010 Apr 2010 May 2010 Growth % of total NL Minutes NL (x miljoen) 18.994 24.485 24.943 22.796 22.458 -1,48% 100,00% Hyves 1.680 1.966 2.158 2.019 2.060 2,03% 9,17% Facebook 48 142 198 235 261 11,06% 1,16% Windows Live 216 109 96 -11,93% 0,43% YouTube 1.244 1.043 -16,16% 4,64% Netlog 30 18 15 17 19 11,76% 0,08% LinkedIn 18 37 51 42 38 -9,52% 0,17% Twitter 12 29 32 38 40 5,26% 0,18%
 
Twitter
 
DE KANS IS GROOT DAT JE AL SOCIALE MEDIA GEBRUIKT
Social Media? ,[object Object],[object Object],[object Object]
Gebruik sociale media door bedrijven (USA) 2009 vs 2011 Toename
 
Onderzoek van Jungle Minds onder 155 Nederlandse bedrijven: Bedrijven experimenteren vooral nog met social media ,[object Object]
Bedrijven experimenteren vooral nog met social media ,[object Object],[object Object]
Bedrijven experimenteren vooral nog met social media ,[object Object]
Bedrijven experimenteren vooral nog met social media ,[object Object]
Wat kan sociale media opleveren? ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Groeien met nieuwe markten, nieuwe producten of nieuwe combinaties .
VORMEN EN TOEPASSINGEN ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
 
 
 
 
Zoals de naam al aangeeft lijkt microblogging op bloggen alleen zijn de fragmenten veel kleiner.  Vaak gaat het om een enkele foto (met titel of onderschrift), of om een klein tekstbericht van niet meer dan enkele regels.
 
 
Koningshuis krijgt eigen Twitter ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Waarom volgen we bedrijven op Twitter? ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
 
 
 
 
Aggregratie
 
[object Object],[object Object]
[object Object],[object Object]
Reden 3 Gebruik van sociale media groeit 3 keer zo snel dan de groei van internet
Reden 4 Online en sociale media is een van de belangrijkste adviseur geworden bij het maken van aankoopbeslissingen.
Reden 5 Miljoenen mensen creëren “content”  op het web.
Reden 6 De komende 3 miljard gebruikers gaan internet gebruiken via een mobiel device
Reden 7 Facebook wordt zo’n beetje het besturingssysteem op het web.
Reden 8 Naar verwachting heeft Twitter 1 miljard gebruikers in 2012
Reden 9   Eenrichtingsverkeer marketing heeft z’n beste tijd gehad
Reden 10 In bijna alle gevallen is het gebruik van sociale media GRATIS!
Drie mogelijkheden om te communiceren op Facebook Bedrijfspagina
Drie mogelijkheden om te communiceren op Facebook Discussie pagina
Drie mogelijkheden om te communiceren op Facebook Profiel pagina
Creëer een effectieve Facebook pagina in een uur tijd  ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],Bron Marfetingfacts.nl
Creëer een effectieve Facebook pagina in een uur tijd  (2/8) ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Creëer een effectieve Facebook pagina in een uur tijd  (3/8) ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Creëer een effectieve Facebook pagina in een uur tijd  (4/8) ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Creëer een effectieve Facebook pagina in een uur tijd  (5/8) ,[object Object],[object Object],[object Object]
Creëer een effectieve Facebook pagina in een uur tijd  (6/8) ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Creëer een effectieve Facebook pagina in een uur tijd  (7/8) ,[object Object],[object Object],[object Object]
Creëer een effectieve Facebook pagina in een uur tijd  (8/8) ,[object Object],[object Object]
Manieren om meer Facebook fans te krijgen ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],Bron Marfetingfacts.nl
Manieren om meer Facebook fans te krijgen  (2/7) ,[object Object],[object Object]
Manieren om meer Facebook fans te krijgen  (3/7) ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Manieren om meer Facebook fans te krijgen  (4/7) ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
 
Facebook actie voorbeeld ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Manieren om meer Facebook fans te krijgen  (5/7) ,[object Object],[object Object]
Manieren om meer Facebook fans te krijgen  (6/7) ,[object Object],[object Object]
Manieren om meer Facebook fans te krijgen  (7/7) ,[object Object],[object Object]
De wet op Internet Teksten overgenomen met toestemming van de auteur Arnoud Engelfried.
Virtuele wereld, echte wet ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Vuistregels voor veilig bloggen ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Checklist voor forumbeheerders ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
De Auteurswet in een notendop ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Creative Commons op een rijtje ,[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object],[object Object]
Internet Marketing & Social Media Utecht  Mei 2011

Mais conteúdo relacionado

Semelhante a Sociale media workshop utrecht

Sociaal media het nieuwe verkoopkanaal
Sociaal media het nieuwe verkoopkanaalSociaal media het nieuwe verkoopkanaal
Sociaal media het nieuwe verkoopkanaalKamer van Koophandel
 
Workshop marketing voor non profit 2013
Workshop marketing voor non profit 2013Workshop marketing voor non profit 2013
Workshop marketing voor non profit 2013Suzanne Goeman
 
The Future of online advertising seminar Colruyt Group Kurt Pappaert
The Future of online advertising seminar Colruyt Group Kurt PappaertThe Future of online advertising seminar Colruyt Group Kurt Pappaert
The Future of online advertising seminar Colruyt Group Kurt PappaertFaces of Content
 
PR & Contentmarketing: Communicatie Springbreak 2011, door Jos Govaart van Coopr
PR & Contentmarketing: Communicatie Springbreak 2011, door Jos Govaart van CooprPR & Contentmarketing: Communicatie Springbreak 2011, door Jos Govaart van Coopr
PR & Contentmarketing: Communicatie Springbreak 2011, door Jos Govaart van CooprCoopr
 
20190403 Syntra M-Vl: E-marketing
20190403 Syntra M-Vl: E-marketing20190403 Syntra M-Vl: E-marketing
20190403 Syntra M-Vl: E-marketingI Like Media
 
Jeroen van de Wiel - Klanten scoren met adwords
Jeroen van de Wiel - Klanten scoren met adwordsJeroen van de Wiel - Klanten scoren met adwords
Jeroen van de Wiel - Klanten scoren met adwordsredactiebizz
 
Social Marketing Goede Start Slideshare
Social Marketing Goede Start SlideshareSocial Marketing Goede Start Slideshare
Social Marketing Goede Start SlideshareProfound Groep BV
 
2.11 04 drenthe kansenvoor horecaondernemers
2.11 04 drenthe kansenvoor horecaondernemers2.11 04 drenthe kansenvoor horecaondernemers
2.11 04 drenthe kansenvoor horecaondernemersAl Sauerfield
 
2.11 04 drenthe kansenvoor horecaondernemers
2.11 04 drenthe kansenvoor horecaondernemers2.11 04 drenthe kansenvoor horecaondernemers
2.11 04 drenthe kansenvoor horecaondernemersAl Sauerfield
 
2.11 04 gelderland kansenvoor horecaondernemers
2.11 04 gelderland kansenvoor horecaondernemers2.11 04 gelderland kansenvoor horecaondernemers
2.11 04 gelderland kansenvoor horecaondernemersAl Sauerfield
 
20/11/2018 NXT-Pro - E-marketing
20/11/2018 NXT-Pro - E-marketing20/11/2018 NXT-Pro - E-marketing
20/11/2018 NXT-Pro - E-marketingI Like Media
 
Ab 010210 Lom Nieuwestijl Workshop
Ab 010210 Lom Nieuwestijl WorkshopAb 010210 Lom Nieuwestijl Workshop
Ab 010210 Lom Nieuwestijl WorkshopArko Brakel, van
 
Checkit iProspect presentatie social media school (sms2010) social media en g...
Checkit iProspect presentatie social media school (sms2010) social media en g...Checkit iProspect presentatie social media school (sms2010) social media en g...
Checkit iProspect presentatie social media school (sms2010) social media en g...iProspect the Netherlands
 
1 meter marketingliteratuur in 1 uur
1 meter marketingliteratuur in 1 uur1 meter marketingliteratuur in 1 uur
1 meter marketingliteratuur in 1 uurReint Jan Holterman
 
1 meter marketingliteratuur in 1 uur
1 meter marketingliteratuur in 1 uur1 meter marketingliteratuur in 1 uur
1 meter marketingliteratuur in 1 uurReint Jan Holterman
 
Social media presentatie
Social media presentatieSocial media presentatie
Social media presentatieSplez.com
 
2011 Kansen voor de horeca met inzet nieuwe media 2.011
2011 Kansen voor de horeca met inzet nieuwe media 2.0112011 Kansen voor de horeca met inzet nieuwe media 2.011
2011 Kansen voor de horeca met inzet nieuwe media 2.011Al Sauerfield
 

Semelhante a Sociale media workshop utrecht (20)

Sociaal media het nieuwe verkoopkanaal
Sociaal media het nieuwe verkoopkanaalSociaal media het nieuwe verkoopkanaal
Sociaal media het nieuwe verkoopkanaal
 
Workshop marketing voor non profit 2013
Workshop marketing voor non profit 2013Workshop marketing voor non profit 2013
Workshop marketing voor non profit 2013
 
The Future of online advertising seminar Colruyt Group Kurt Pappaert
The Future of online advertising seminar Colruyt Group Kurt PappaertThe Future of online advertising seminar Colruyt Group Kurt Pappaert
The Future of online advertising seminar Colruyt Group Kurt Pappaert
 
PR & Contentmarketing: Communicatie Springbreak 2011, door Jos Govaart van Coopr
PR & Contentmarketing: Communicatie Springbreak 2011, door Jos Govaart van CooprPR & Contentmarketing: Communicatie Springbreak 2011, door Jos Govaart van Coopr
PR & Contentmarketing: Communicatie Springbreak 2011, door Jos Govaart van Coopr
 
Whitepaper regioleads
Whitepaper regioleadsWhitepaper regioleads
Whitepaper regioleads
 
20190403 Syntra M-Vl: E-marketing
20190403 Syntra M-Vl: E-marketing20190403 Syntra M-Vl: E-marketing
20190403 Syntra M-Vl: E-marketing
 
Nieuwe Marketing En Communicatieconcepten Arnhem November 2007
Nieuwe Marketing En Communicatieconcepten Arnhem November 2007Nieuwe Marketing En Communicatieconcepten Arnhem November 2007
Nieuwe Marketing En Communicatieconcepten Arnhem November 2007
 
Jeroen van de Wiel - Klanten scoren met adwords
Jeroen van de Wiel - Klanten scoren met adwordsJeroen van de Wiel - Klanten scoren met adwords
Jeroen van de Wiel - Klanten scoren met adwords
 
Social Marketing Goede Start Slideshare
Social Marketing Goede Start SlideshareSocial Marketing Goede Start Slideshare
Social Marketing Goede Start Slideshare
 
2.11 04 drenthe kansenvoor horecaondernemers
2.11 04 drenthe kansenvoor horecaondernemers2.11 04 drenthe kansenvoor horecaondernemers
2.11 04 drenthe kansenvoor horecaondernemers
 
2.11 04 drenthe kansenvoor horecaondernemers
2.11 04 drenthe kansenvoor horecaondernemers2.11 04 drenthe kansenvoor horecaondernemers
2.11 04 drenthe kansenvoor horecaondernemers
 
2.11 04 gelderland kansenvoor horecaondernemers
2.11 04 gelderland kansenvoor horecaondernemers2.11 04 gelderland kansenvoor horecaondernemers
2.11 04 gelderland kansenvoor horecaondernemers
 
20/11/2018 NXT-Pro - E-marketing
20/11/2018 NXT-Pro - E-marketing20/11/2018 NXT-Pro - E-marketing
20/11/2018 NXT-Pro - E-marketing
 
Ab 010210 Lom Nieuwestijl Workshop
Ab 010210 Lom Nieuwestijl WorkshopAb 010210 Lom Nieuwestijl Workshop
Ab 010210 Lom Nieuwestijl Workshop
 
Inspirerende Marketing En Communicatieconcepten (V 1.8)
Inspirerende Marketing En Communicatieconcepten (V 1.8)Inspirerende Marketing En Communicatieconcepten (V 1.8)
Inspirerende Marketing En Communicatieconcepten (V 1.8)
 
Checkit iProspect presentatie social media school (sms2010) social media en g...
Checkit iProspect presentatie social media school (sms2010) social media en g...Checkit iProspect presentatie social media school (sms2010) social media en g...
Checkit iProspect presentatie social media school (sms2010) social media en g...
 
1 meter marketingliteratuur in 1 uur
1 meter marketingliteratuur in 1 uur1 meter marketingliteratuur in 1 uur
1 meter marketingliteratuur in 1 uur
 
1 meter marketingliteratuur in 1 uur
1 meter marketingliteratuur in 1 uur1 meter marketingliteratuur in 1 uur
1 meter marketingliteratuur in 1 uur
 
Social media presentatie
Social media presentatieSocial media presentatie
Social media presentatie
 
2011 Kansen voor de horeca met inzet nieuwe media 2.011
2011 Kansen voor de horeca met inzet nieuwe media 2.0112011 Kansen voor de horeca met inzet nieuwe media 2.011
2011 Kansen voor de horeca met inzet nieuwe media 2.011
 

Sociale media workshop utrecht

  • 1. Internet Marketing & Social Media Utecht Mei 2011
  • 2. No, you were not downloaded; you were born!!
  • 3.
  • 5.
  • 6.
  • 7. Marketing investering Klant merkt verbetering De klant blijft je vaker trouw Je wordt aantrekkelijker Verbetering in de CLV Waarde van de klant neemt toe De opbrengst van je marketing investering Tools ter beschikking De kosten van marketing investring
  • 8.
  • 9.
  • 10. Internet Milestones Year founded Company Category 1991 Info.cern.ch First website 1994 Amazon Retailer 1995 (March) Yahoo Directory & portal 1995 (September) eBay Online auction 1995 (December) Altavista Search Engine 1996 EMI Music Netherlands Record Company 1996 Hotmail Webbased e-mail Viral marketing 1998 GoTo.com Overture Pay-per-click search marketing 1998 Google Search engine 1999 Blogger Blog publishing platform
  • 11. Internet Milestones (cont.) Year founded Company Category 1999 Alibaba B2B marketplace 1999 MySpace Social Network 2001 Wikipedia Open Encyclopedia 2002 Last FM UK Internet radio 2003 Skype P2P internet VOIP telephone 2004 Facebook Hyves Social network 2005 You Tube Video sharing 2007 Joost Quality video 2009 Spotify Streaming music library
  • 12.  
  • 13.  
  • 14. Vormen van internet marketing Zoek machine marketing SEO SEM Vormen van internet marketing Online PR Portal Social media Blogs Interactieve advertenties Floating ads Skyscrapers Opt-in email Email marketing Mailinglists Viral marketing Buzz Guerilia marketing Online partnerschappen Affiliate marketing Co-branding Link building
  • 17.  
  • 18. De Vouw op lage resolutie schermen
  • 19.  
  • 20.  
  • 21.  
  • 22.
  • 23. Kan je… … website vinden?
  • 24. Oude technieken hebben hun beste tijd gehad:
  • 25. Wat is SEO en waarom
  • 26. Wat is SEO? Hier wil je staan!
  • 27.  
  • 28. SEO is de vindbaarheid van je website vergroten door het gedisciplineerd toepassen van een aantal technieken. SEO is geen magie of voodoo…
  • 29. Klanten zijn lui, Waarom SEO? SEO helpt ze jou te vinden…
  • 30. 3 onderdelen van SEO Uitbesteden Aan werken Zelf creëren
  • 32. Hoe zoekmachines lezen Meest keyword-rijke content Minst keyword-rijke content
  • 33. Jij ziet… Search Engines lezen keywords ziet…
  • 34. Wat is een Keyword?
  • 35.
  • 36. Meta tags report for: http://www.noordhoffuitgevers.nl/wps/portal meta tag length value Title:   26 Noordhoff Uitgevers - Home Description:   219 Noordhoff Uitgevers is dé uitgever van leermiddelen voor het onderwijs, van basisschool tot universiteit, voor de lerende werknemer en voor thuis. Noordhoff Uitgevers maakt een leven lang leren aantrekkelijk en lonend. Keywords:   1058 Noordhoff Uitgevers, Noordhoff, wolters, docent, leerkracht, basisonderwijs, voortgezet onderwijs, talen, exacte vakken, wiskunde, mens en maatschappij, beroepsonderwijs, volwasseneneducatie, memij, school, vak, hoger onderwijs, wetenschappelijk onderwijs, bedrijfsopleidingen, Atlas, Atlassen, Grote Bosatlas, Bosatlas, Grote Bos@tlas, Junior Bosatlas, Wereld Bosatlas, schoolatlas, Topografie, studeren, onderwijzen, leren, leerstof, uitgever, uitgeven, uitgeverij, leermiddelen, onderwijs, basisschool, universiteit, lerende werknemer, methoden, lezen, handboeken, e-learning, onderwijsmethode, onderwijsmethoden, onderwijspraktijk, praktijkgericht, lesmateriaal, ICT, ict, onderwijs, Mixed Media Methoden, lesmethoden, Lijsters, bve, Ot en Sien, leesplankje, Aap Noot Mies, leerplicht, schoolplaten, schoolplaat, Schoolflora, educatie, educatief, educatieve, educatieve uitgeverij, lesmateriaal, onderwijsveld, onderwijswereld, professionals, leermiddelen, leermaterialen, educatieve software, methode, voortgezet, basisvorming, tweedefase, vmbo, mbo
  • 37. Not as desirable: <META NAME=&quot;Description&quot; CONTENT=&quot;[domain name redacted] : Harry Potter and the Deathly Hallows (Book 7): Books: J. K. Rowling,Mary GrandPré by J. K. Rowling,Mary GrandPré&quot;> Much nicer: <META NAME=&quot;Description&quot; CONTENT=&quot;Author: J. K. Rowling, Illustrator: Mary GrandPré, Category: Books, Price: $17.99, Length: 784 pages&quot;>
  • 38.
  • 40.  
  • 41.  
  • 42. Zoekterm: meer klanten Voorbeeld advertentie Telemarketing bureau (25 tekens) Snel, doeltreffend en commercieel. (35 tekens) Gemotiveerd telemarketing team (35 tekens) www.directtelesales.nl
  • 43. Adwords werkelijke kosten per click Adverteerder Max.bod (CPC) CTR % Positienummer Advertentie positie CPC B(1) € 0,70 5% (0,7x5)=3,5 1 (3,01/5)=€0,60 A(2) € 1,00 3% (1,0x3)=3,0 2 (0,50/3)=€0,17 C(3) € 0,50 1% (0,5x1)=0,5 3 (0,11/1)=€0,11 D(4) € 0,10 1% (0,1x1)=0,1 4 Min cpc=€0,01
  • 45.  
  • 46.  
  • 47.  
  • 48.  
  • 49.  
  • 51.
  • 52.
  • 53.
  • 54.
  • 58. SPAM
  • 59.  
  • 61.
  • 62.  
  • 63.
  • 65.
  • 66. Wat is een netwerk?
  • 67. Wat is een netwerk?
  • 68. Wat is een netwerk?
  • 69. Wat is een netwerk?
  • 70.
  • 71.
  • 72.
  • 73.
  • 74.
  • 75.
  • 76.
  • 78.  
  • 79.  
  • 80. Sociale media in Nederland Acitivity in Netherlands Jul 2009 Jan 2010 Mar 2010 Apr 2010 May 2010 Growth % of total NL Uniques NL (x duizend) 12.007 11.940 11.927 11.922 11.928 0,05% 100,00% Hyves 7.110 7.572 7.692 7.818 7.946 1,64% 66,62% Facebook 1.892 3.302 3.717 4.530 4.658 2,83% 39,05% Windows Live 8.478 8.278 8.598 3,87% 72,08% YouTube 7.841 8.094 3,23% 67,86% Netlog 487 362 410 515 523 1,55% 4,38% LinkedIn 1.388 1.686 1.830 1.761 1.737 -1,36% 14,56% Twitter 1.190 1.729 1.923 1.901 2.186 14,99% 18,33%
  • 81. Sociale media in Nederland (2/2) Jul 2009 Jan 2010 Mar 2010 Apr 2010 May 2010 Growth % of total NL Minutes NL (x miljoen) 18.994 24.485 24.943 22.796 22.458 -1,48% 100,00% Hyves 1.680 1.966 2.158 2.019 2.060 2,03% 9,17% Facebook 48 142 198 235 261 11,06% 1,16% Windows Live 216 109 96 -11,93% 0,43% YouTube 1.244 1.043 -16,16% 4,64% Netlog 30 18 15 17 19 11,76% 0,08% LinkedIn 18 37 51 42 38 -9,52% 0,17% Twitter 12 29 32 38 40 5,26% 0,18%
  • 82.  
  • 84.  
  • 85. DE KANS IS GROOT DAT JE AL SOCIALE MEDIA GEBRUIKT
  • 86.
  • 87. Gebruik sociale media door bedrijven (USA) 2009 vs 2011 Toename
  • 88.  
  • 89.
  • 90.
  • 91.
  • 92.
  • 93.
  • 94. Groeien met nieuwe markten, nieuwe producten of nieuwe combinaties .
  • 95.
  • 96.
  • 97.  
  • 98.  
  • 99.  
  • 100.  
  • 101. Zoals de naam al aangeeft lijkt microblogging op bloggen alleen zijn de fragmenten veel kleiner. Vaak gaat het om een enkele foto (met titel of onderschrift), of om een klein tekstbericht van niet meer dan enkele regels.
  • 102.  
  • 103.  
  • 104.
  • 105.
  • 106.  
  • 107.  
  • 108.  
  • 109.  
  • 111.  
  • 112.
  • 113.
  • 114. Reden 3 Gebruik van sociale media groeit 3 keer zo snel dan de groei van internet
  • 115. Reden 4 Online en sociale media is een van de belangrijkste adviseur geworden bij het maken van aankoopbeslissingen.
  • 116. Reden 5 Miljoenen mensen creëren “content” op het web.
  • 117. Reden 6 De komende 3 miljard gebruikers gaan internet gebruiken via een mobiel device
  • 118. Reden 7 Facebook wordt zo’n beetje het besturingssysteem op het web.
  • 119. Reden 8 Naar verwachting heeft Twitter 1 miljard gebruikers in 2012
  • 120. Reden 9 Eenrichtingsverkeer marketing heeft z’n beste tijd gehad
  • 121. Reden 10 In bijna alle gevallen is het gebruik van sociale media GRATIS!
  • 122. Drie mogelijkheden om te communiceren op Facebook Bedrijfspagina
  • 123. Drie mogelijkheden om te communiceren op Facebook Discussie pagina
  • 124. Drie mogelijkheden om te communiceren op Facebook Profiel pagina
  • 125.
  • 126.
  • 127.
  • 128.
  • 129.
  • 130.
  • 131.
  • 132.
  • 133.
  • 134.
  • 135.
  • 136.
  • 137.  
  • 138.
  • 139.
  • 140.
  • 141.
  • 142. De wet op Internet Teksten overgenomen met toestemming van de auteur Arnoud Engelfried.
  • 143.
  • 144.
  • 145.
  • 146.
  • 147.
  • 148. Internet Marketing & Social Media Utecht Mei 2011