SlideShare uma empresa Scribd logo
1 de 35
Baixar para ler offline
‫לפניכם דיון שהתנהל באמצע חודש פברואר 2102 בין טל לבין פרופ' גבי בן נון - המחלקה לניהול‬
                                                      ‫מערכות בריאות, אוניברסיטת בן גוריון‬
                                                                            ‫על פי "דה מרקר":‬

‫פרופ' בן נון הוא בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים בחוגים לכלכלה ומדעי המדינה ובעל תואר מוסמך‬
                               ‫במנהל מערכות בריאות מאוניברסיטת ברנדייס בבוסטון שבארה"ב .‬
‫פרופ' בן נון עבד במשרד הבריאות כשלושים שנה, בשורה של תפקידים וביניהם סמנכ"ל לכלכלה וביטוח‬
                                                       ‫בריאות – תפקיד אותו סיים באפריל 8002.‬
       ‫בשנת 9002 , מונה כפרופסור חבר במחלקה לניהול מערכות בריאות, באוניברסיטת בן גוריון בנגב.‬
         ‫פרופ' בן נון היה ממייסדי המכון הלאומי למדיניות בריאות וממייסדי מכון גרטנר בתל השומר.‬
    ‫פרופ' בן נון היה ממעצבי חוק ביטוח בריאות ממלכתי אשר נכנס לתוקף בינואר 5991, ולאורך תקופת‬
 ‫עבודתו הארוכה בשירות המדינה , היה ידוע בעמדותיו החברתיות ובמאבקיו לשימור אופייה הציבורי של‬
                                                                   ‫מערכת הבריאות הישראלית.‬
    ‫הדיון החל בעקבות הצגת הכרזה נגד ההפרטה ובמהלכו הצליח פרופ' בן נון להציג את משנתו‬
                            ‫ותובנותיו לגבי שוק הרפואה הפרטית, בין שאר הפנינים הוא אמר:‬

‫" בתי אבות מופרטים עשו ממש שירות טוב מאוד למחזיקי המניות שלהם רק שמסתבר שבדרך‬
                                                ‫כמה קשישים איבדו צלם אינוש..."‬

  ‫" ולגבי הרופא שיטפל בך עבור כסף - יש סיכוי לא קטן שהוא ינתח אותך וירשום לך תרופות‬
                              ‫וייהי ממש רופא טוב... רק מה לעשות ואתה בריא לחלוטין"‬

  ‫" שמעתי הרבה נקודות זכות בעד השיטה הקפיטליסטית ונגד השיטה הסוציאליסטית )אשר‬
‫שניהם כמובן לא קיימים כיום במתכונתם הטהורה( אבל מזמן לא שמעתי טענה מקורית כמו זו‬
 ‫שהעלה טל - שמקור הבעיות במערכת הבריאות האמריקאית - באימוץ שיטות סוציאליסטיות‬
                                                                                 ‫למערכת..."‬

 ‫בכל מקרה מבחינתי הדיון הסתיים שכן מתווה הדיון מזכיר לי דיונים למול חרדים קיצוניים -‬
                                                 ‫ואיני לא רוצה לחטוף עוד מעט יריקה....."‬

  ‫למי שיש עצבים חזקים ונכונות ללמוד יותר על רמתם האינטלקטואלית והמוסרית של האנשים‬
   ‫המעצבים את מערכות ההשכלה והניהול של מדינת ישראל הנה הדיון לפניכם, אחרי הכל אתם‬
                                        ‫משלמים את שכרו של מר בן נון כבר שנים רבות...‬
‫מה דעתכם?‬




                                                                          ‫‪Tal Salsa‬‬

                                     ‫אני אומר שמי שהכין את הציור הזה לא מבין כלכלה.‬
                                   ‫רק השוק הפרטי יכול לספק מקומות עבודה לאורך זמן.‬

‫‪February 15 at 7:57pm · Like‬‬




                                                                       ‫‪Ami Greener‬‬

‫רועי - הציור עם העבדים גובל בגזענות.... מי שהיה מכין דבר כזה בארה"ב היה מאבד את מקום‬
                                                                    ‫העבודה שלו מיד!‬

‫‪February 15 at 9:01pm · Like‬‬
‫‪Gabi Bin Nun‬‬

    ‫לכל חסידי ההפרטה למינהם - ראו מה עשתה ההפרטה לענף הרכבות בבריטניה..... למה אנו‬
    ‫תמיד חוזרים על טעויות של אחרים בסגידה לעגל ההפרטה - פעם אחת זה בתי סוהר ואחרת‬
 ‫שירותי בריאות התלמיד ובתי חולים )אשדוד למשל( ובתי ספר ... אני מציע להפריט את המדינה‬
                                                                   ‫לכל המרבה במחיר .‬
    ‫ואחרי שזה נאמר - אפשר גם להודות שהתנהגות עובדי הרכבות חצתה הרבה קווים אדומים‬

‫2 · ‪February 15 at 9:21pm · Like‬‬




                                                                           ‫‪Tal Salsa‬‬

    ‫הפרטה היא דבר מבורך בכל תחום שהשוק הפרטי יכול לספק יותר טוב מהמדינה....שזה כל‬
                                             ‫תחום חוץ מצבא, משטרה ובתי משפט בגדול.‬

                                         ‫ההסתדרות היא גוף סרטני שהורסת את הכלכלה.‬

 ‫בהחלט מותר לעובדים לשבות....ומותר לפטר את העובדים האלה ולמצוא עובדים נאמנים יותר.‬
                                                                      ‫~~~~~~~~~~~‬

  ‫שום ממשלה לא יכולה לספק מוצר או שירותי יותר טוב מהשוק הפרטי....כי אין תמריץ להיות‬
                                    ‫יעילים, וגם אין יכולת לדעת אם הפעילות היא כלכלית.‬

       ‫הסוציאליזם הוא כשלון בכל מקום ובכל עת...אין אפילו מקרה אחד של הצלחה. רק שוק‬
                                ‫קפיטליסטי חופשי מביא שיגשוג למשק ולמעמד הביניים.‬

‫‪February 15 at 9:27pm · Like‬‬




                                                                       ‫‪Gabi Bin Nun‬‬

  ‫ומה עם בתי ספר ? והיית רוצה שיטפל בך רופא שכל מטרתו זה למקסם רווחים? ובתי חולים?‬
   ‫ומה הקריטריונים שלך לקביעה ששירות מסויים מסופק יותר טוב? בתי אבות מופרטים עשו‬
  ‫ממש שירות טוב מאוד למחזיקי המניות שלהם רק שמסתבר שבדרך כמה קשישים איבדו צלם‬
                                                                            ‫אינוש...‬

‫2 · ‪February 15 at 9:43pm · Like‬‬
‫‪Tal Salsa‬‬

                                  ‫כמובן שרפואה ציבורית זאת איוולת כלכלית ופשע מוסרי!‬
    ‫הרי רפואה ציבורית לא הצליחה בשום מקום בעולם....כי התוצאה הצפויה ובלתי נמנעת של‬
                                ‫סוציאליזם הוא חוסר יעילות, שחיתות, שירות גרוע, ועוני.‬
                                       ‫כמובן שאני רוצה רופא שמטפל בי כדי להרוויח כסף!‬

     ‫כך מובטח לי שאקבל רופא שאיכפת לו מהמטופלים שלו....הרי רופא שלא מטפל טוב יאבד‬
                                                                          ‫לקוחות.‬
 ‫רופא שמחפש רווח ירצה לתת את השירות הטוב ביותר כדי לקבל שם טוב....ממש כמו שהמוסך‬
    ‫שלי רוצה לתת לי את השירות הטוב ביותר במחיר הנמוך ביותר....כי הוא יודע שיש תחרות!‬

                  ‫הבריאות הציבורית בארץ קורסת....וטוב שתמות כבר, כי היא אסון לכולנו!‬

 ‫אם לא היה סוציאליזם בשוק הרפואה שמושתת על כפיה, גניבה, וחוסר מוסר....ביטוח בריאות‬
                                                       ‫בשוק הפרטי היה הרבה יותר זול.‬
  ‫זאת עובדה היסטורית וכלכלית שכל שוק שהממשלה מתערבת בו....מחירים עולים....והשירות‬
                                                                      ‫יורד באיכות.‬

                                                           ‫~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~‬
  ‫לפני שהסוציאליזם הסרטני נכנס לשוק הבריאות בארה"ב בשנות ה06...אמריקאי ממוצע היה‬
                                    ‫יכול לרכוש ביטוח בריאות בשוק הפרטי ב$2 לחודש.‬
                                                                                 ‫$2 !!!‬
                                         ‫וכעת...מערכת הבריאות הציבורית קורסת גם שם.‬
                                                                          ‫~~~~~~~~~‬
  ‫אתה מעוות דברים לגבי בתי אבות. אם כל השוק היה פרטי, אנשי ם היו חוסכים יותר נכון לגיל‬
                                                           ‫זקנה...ולא סומכים על המדינה.‬
‫זאת הרי לא תפקידה של המדינה לדאוג לפנסיה...כי למדינה אין אמצעים משלה....היא יכולה רק‬
                                  ‫לגנוב מאנשים שמייצרים ולהעביר לאנשים שלא מייצרים.‬
                                     ‫מי שגורם לאנשים לאבד צלם אנוש....זה הסוציאליזם.‬
                                                                ‫~~~~~~~~~~~~~~~~‬
                                      ‫ארה"ב הסתדרה יפה מאוד בלי משרד חינוך עד 9791.‬
  ‫החינוך הציבורי רק הולך ומדרדר את הנוער לטימטום. רק סוציאליסט יכול לחשוב שלא יהיה‬
          ‫חינוך אם המשק יהיה קפיטליסטי....הרי ההיסטוריה הכלכלית מוכיחה את ההיפך:‬
          ‫ככל ששוק כלשהו מבוסס בתמריץ לספק מוצר איכותי במחיר לכל כיס....יש הצלחה.‬
    ‫כיום, יש בארה"ב סטודנטים עם חובות של טריליון)!!( דולר בגלל התערבות הממשלה בשוק‬
                                                                     ‫החינוך הגבוה.‬
      ‫ושוב....המחירים הגבוהים באוניברסיטאות....זה תוצאה ישירה של התערבות ממשלתית.‬
                                                                ‫~~~~~~~~~~~~~~~~‬
‫זה מדהים שיש עדיין אנשים שמאמינים בסוציאליזם שנכשל %001 בכל מקום ובכל זמן...וזה‬
                                                           ‫בלי לדבר על הפשע המוסרי‬

‫1 · ‪February 15 at 10:05pm · Like‬‬




                                                                       ‫‪Gabi Bin Nun‬‬

                                    ‫לך תראה את הסרט סייקו של מייקל מור - ואחר כך נדבר‬

‫‪February 15 at 10:33pm · Like‬‬




                                                                       ‫‪Gabi Bin Nun‬‬

 ‫ולגבי הרופא שיטפל בך עבור כסף - יש סיכוי לא קטן שהוא ינתח אותך וירשום לך תרופות וייהי‬
                                      ‫ממש רופא טוב... רק מה לעשות ואתה בריא לחלוטין‬

‫1 · ‪February 15 at 10:35pm · Like‬‬




                                                                            ‫‪Tal Salsa‬‬

 ‫כן....אני יודע על סרט השקרים של הסוציאליסט מייקל מור....זה באמת הטיעון הכי טוב שאתה‬
                                                                     ‫יכול להביא??‬

                                                    ‫אתה *באמת* מאמין לשטויות האלה ?‬
  ‫ולגבי הרופא הפרטי....נו, באמת...שיטות ההפחדה של הסוציאליזם החזירי לא עובדים על אדם‬
 ‫שלמד כלכלה...הרי רופא כזה יהיה אדם שמבצע הונאה ויהיה צפוי לאיבוד רשיונו ותביעה....אם‬
                                                                             ‫לא מאסר.‬
                                                                ‫~~~~~~~~~~~~~~~~‬

‫1 · ‪February 15 at 10:49pm · Like‬‬




‫‪Tal Salsa‬‬
‫39‪http://www.nrg.co.il/app/index.php?do=blog&encr_id=a28b07a102084d28785d2d‬‬
‫6321=‪3122ebb1&id‬‬
‫מעריב - בלוגים - הקפיטליסט היומי - מבחן הרגולטור: ביטוח הבריאות בארה"ב‬nrg

                                                                     www.nrg.co.il

                       ‫בלוג - הקפיטליסט היומי - מבחן הרגולטור: ביטוח הבריאות בארה"ב‬

February 15 at 10:50pm · Like ·




Tal Salsa http://www.livestream.com/aynrandcenter/video?clipId=pla_0899506d-
3af9-423c-a97f-2b9bd7c5e17a&utm_source=lslibrary&utm_medium=ui-thumb




       Your're Not Your Brother's Health Care Provider [Yaron Brook ]

                                                              www.livestream.com

Your're Not Your Brother's Health Care Provider [Yaron Brook]on Ayn Rand Center

February 15 at 10:52pm · Like ·




                                                                          Tal Salsa

                                   :‫אה....ואם מישהו באמת מאמין לשטות של מייקל מור‬

                                  http://www.youtube.com/watch?v=84CDvTfz_ y4
‫~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~‬

       ‫זה לא פחות מאבסורד שאדם בגיר חושב שמערכת הבריאות בקובה זה מודל לחיקוי . . .‬

                                                                  ‫האמת...זה מפחיד.‬




                                              ‫‪Michael Moore's SICKO - Refuted‬‬

                                                                ‫‪www. youtube.com‬‬

‫‪John Stossel of ABCs 20/20 interviewed Michael Moore about his movie SICKO‬‬
‫‪John ...See More‬‬

                                                   ‫· ‪February 15 at 10:55pm · Like‬‬




                                                                     ‫‪Gabi Bin Nun‬‬

   ‫קצת באיחור אבל פשוט קשה שלא להגיב )לא על הסיסמאות הריקות מתוכן, אלא בעיקר על‬
                                                             ‫הבורות בידיעת העובדות(‬
    ‫המודל של קובה לא הוצג כמודל לחיקוי אבל היפוכו האמריקאי - ודאי וודאי שלא: המודל‬
‫האמריקאי בבריאות שמוצג על ידכם כמודל הראוי, הוא היקר ביותר בעולם )הן כאחוז מהתמ"ג‬
‫והן בהוצאה לנפש( , במודל האמריקאי ישם 04 מיליון איש שאינם מבוטחים, במודל האמריקאי‬
                     ‫תוצאות הבריאות )תוחלת חיים ותמותת תינוקות( הם מתחת לממוצע .‬
   ‫וזה המודל הקפיטליסטי שמוצע על ידכם כמודל לחיקוי ? המעניין הוא שאפילו האמריקאים‬
    ‫מבינים שמודל כזה לא יכול לשרוד לאורך זמן ולא רק מסיבות אידאולוגיות )אנשים חולים‬
         ‫ועניים מתים במודל זה ( , אלא גם בשל סיבות כלכליות טהורות - ההוצאה הגבוה של‬
                       ‫האמריקאים על בריאות מקשה עליהם את התחרות בכל ענפי הכלכלה‬
         ‫מפחיד שאחרי המשבר הפיננסי של 8002 יש עדיין אנשים שסוגדים לודל הקפיטלסטי‬
                           ‫ויש לי עוד שם של סרט להמליץ לכם - לכו לראות את התמוטטות‬

‫1 · ‪Saturday at 10:44am · Like‬‬
‫‪Tal Salsa‬‬

                                                         ‫שלום גבי, ותודה על התגובה :(‬
  ‫לצערי, התגובה שלך מציגה בורות כלכלית רחבה לגבי הרבה נושאים....ואנסה לעזור לך להבין:‬

                                                                                  ‫*1*‬


                              ‫אני מעולם לא טענתי שהמודל האמריקאי לרפואה היא טובה!‬

    ‫אולי אתה לא קורא את התגובות שלי....אחרת קשה להבין מדוע אתה טוען דברי הבל כאלו.‬

           ‫שוק הרפואה בארה"ב הרי נגוע קשה בסוציאליזם חזירי שגורם לכל הבעיות שציינת.‬

 ‫זה מדהים איך סוציאליסטים מאשימים את הקפיטליזם בכל המחלות שהסוציאליסטים יצרו!!‬

        ‫אבל זאת ההצלחה הגדולה של סוציאליזם....לקחת מילה ולהפוך את המשמעות שלה....‬

‫הרי טענתי כבר לעיל שלפני שהסוציאליזם הסרטני נכנס לשוק הבריאות בשנות ה06....אמריקאי‬
                                     ‫ממוצע היה יכול לרכוש ביטוח בריאות ב2$ לחודש!!‬

                         ‫כלומר, ביטוח רפואי במשק ללא התערבות היה מוצר שווה לכל כיס.‬

                                                                                 ‫*2*‬

  ‫אתה מאשים אותי ב"סיסמאות ריקות".....אבל זה אתה שהבאת את סרט האיוולת של מייקל‬
  ‫מור כמקור מידע....אני רק הבאתי הסבר וסרטון שמראים כמה מייקל מור הוא או טיפש...או‬
                                                 ‫שקרן שמוכר רעיון שקרי תמורת כסף.‬

                                       ‫הרי הסוציאליזם בנוי רק על סיסמאות ריקות תוכן!‬

‫"דיור בר השגה", "ערבות הדדית", "צדק חברתי", וכל סיסמאות האיוולת שאין להם קשר לחוקי‬
                             ‫כלכלה....ואין להם אפילו הצלחה אחת בהיסטוריה הכלכלית.‬

                               ‫אדוני: אתה זה שתומך בשיטה שמציגה %0 הצלחה, לא אני.‬

                                                                                 ‫*3*‬

  ‫לפי התגובה שלך....לא טרחת ללמוד מהסרטון הנפלא של ירון ברוק )לעיל( שמסביר את האסון‬
                                                ‫של הסוציאליזם בשוק הרפואה בארה"ב.‬

         ‫אבל כמו שאני תמיד אומר....אין דבר כזה סוציאליסט שמבין כלכלה....כי ברגע שאתה‬
                                                   ‫תלמד....לא תוכל להיות סוציאליסט.‬

                           ‫איך אתה מסוגל להציג את שוק הרפואה בארה"ב כקפיטליסטי!?!‬
‫איך?‬

                ‫הרי הסיבה שרפואה פרטית שם היא יקרה....היא בגלל שהשוק הוא לא חופשי!‬

   ‫מי שגורם לעשרות מיליוני אנשים להיות חולים ללא טיפול נאות....וגם למתים....זה דעות כמו‬
                                                                                   ‫שלך!‬

 ‫זאת עובדה כלכלית ועובדה היסטורית שרפואה וביטוח רפואי היו מוצרים שכל כיס ממוצע היה‬
                                           ‫יכול לרכוש לפני שהסוציאליזם החזירי הוכנס!‬

                                                      ‫זאת לא סיסמא ריקה....זאת אמת .‬

                                                                                   ‫*4*‬

                                                                   ‫עובדה כלכלית נוספת:‬

                                             ‫עד 3191....ארה"ב היתה מדינה קפיטליסטית.‬

                                                                        ‫%0מס הכנסה‬
                                                                        ‫%0מס בריאות‬
                                                                   ‫%0מס ביטוח לאומי‬
                                                                      ‫%0מס אינפלציה‬
                                                                  ‫וגם לא היה בנק מרכזי‬

                         ‫וכמובן, ארה"ב עדיין היתה על בסיס הזהב....לכסף היה ערך אמיתי.‬

                       ‫לא היה סוציאליזם חזירי....אבל היו תרומות פרטיות לנזקקים באמת.‬

                               ‫אדם ממוצע שרצה לראות רופא היה מזמין אותו לביקור בית.‬

     ‫שמע....אם דעות כמו שלך לא היו גורמות לכ כך הרבה סבל אנושי...אפשר היה "להסכים לא‬
   ‫להסכים"....אבל כשזה הרי ברור כבר מזמן מזמן שרק קפיטליזם מביא שיגשוג ומוסר.....ועוד‬
                                ‫אתה מאשים את הקפיטליזם במחלות שהסוציאליזם יצר?!?!‬

                                                                 ‫אתה ראוי לגינוי על כך.‬

                                                                                   ‫*5*‬

     ‫מי שטוען שמשבר הנדל"ן שהתפוצץ ב8002-7002 הוא תוצאה של קפיטליזם....או שהוא בור‬
                                                              ‫כלכלי....או שהוא שקרן.‬

        ‫מה שמפחיד....זה שיש אנשים באוניברסיטה שמלמדים את הבורות שאתה כעת הפגנת!‬

         ‫הרי המשבר נולד כתוצאה ישירה ביותר של התערבות ממשלתית בשוק הדיור....זה לא‬
                                                                        ‫קפיטליזם!!‬

         ‫הנשיא בוש ב1002 לא רצה לשאת את תוצאות התפוצצות בועת ההיי-טק....ויחד עם אלן‬
‫גרינספאן )נגיד הבנק המרכזי(, הורידו את מחיר הריבית לרמה נמוכה ממחיר השוק....%1....ובכך‬
                                                  ‫התחילו את יצירת הבועה הבלתי נמנעת.‬

    ‫אנחנו, הכלכלנים האוסטרים, הרי הזהרנו והתרענו שבועה תיווצר, והנזק למשק יהיה עצום!‬
‫אז אולי תתחיל ללמוד כלכלה אוסטרית, ידידי גבי....ותתחיל להבין איך כלכלנים אוסטרים ראו‬
   ‫שנים לפני כולם את כל המשברים הגדולים של המאה האחרונה....משברים שאנשים עם דעות‬
‫כמו שלך יצרו....אנשים חסרי השכלה כלכלית שחושבים שמשק מנוהל יותר חכם מכוחות השוק.‬

                                       ‫הורדת הריבית באופן מלאכותי....זה לא קפיטליזם!!‬

                                                                        ‫זה קיינזיאניזם .‬

  ‫וקיינזיאניזם, כמו סוציאליזם, וכל השיטות הקולקטיביסטיות האחרות....לא מבוססות בהבנה‬
                   ‫כלכלית....אלא בורות, כפיה, גניבה, שיטות הפחדה, ורצון לשלוט באנשים.‬

  ‫כמובן....בנוסף להתערבות המלאכותית בריבית....הממשלה עודדה הלוואות לכל דורש....ונתנה‬
                                                                       ‫גיבוי לבנקים!‬

                                              ‫ידידי גבי....זה לא קפיטליזם.....זה פאשיזם!‬

      ‫אבל, כמו כל סוציאליסט....אתה אוהב להאשים את הקפיטליזם במשברים כשלא היה שם‬
                                                                     ‫קפיטליזם.‬

                                                                  ‫אתה ראוי לגינוי על כך‬



‫· ‪1 . Saturday at 5:11pm · Like‬‬




                                                                              ‫‪Tal Salsa‬‬

                                                                                    ‫*6*‬

 ‫הצלת הבנקים אחרי המשבר גם לא היה מעשה קפיטליסטי....היו צריכים לתת לבנקים להיכשל.‬

 ‫היופי הקפיטליזם זה הזכות להרוויח )להישאר בעלים על מה שאדם יוצר(....וגם הזכות להפסיד.‬

  ‫הצלת הבנקים היה מעשה פאשיסטי....או, אפשר גם לכנות את זה..."סוציאליזם חזירי לאלפיון‬
 ‫העליון".....כי כשהבנקים הרוויחו, הם שמרו את הרווחים לעצמם ,וכשהבנקים הפסידו....גילגלו‬
                              ‫את ההפסד על הציבור.....אבל מי שאפשר זאת....זאת הממשלה.‬

                                                                                    ‫*7*‬

                                                                                ‫מסקנה:‬

  ‫לא היה קפיטליזם במשבר הנדל"ן....ואם ארה"ב היתה מדינה קפיטליסטית )היא לא(....משבר‬
                                                              ‫הנדל"ן לא היה מתרחש.‬

      ‫כי אם הבנקים היו מלווים כספים בשוק ריבית לפי כוחות השוק....הריבית לא היתה כל כך‬
                        ‫נמוכה....ואנשים לא היו מתפתים לקחת הלוואות בלי יכולת להחזיר.‬
‫יתרה על כך....הבנקים היו מפחדים לתת הלואות לאנשים בלי יכולת מוכחת להחזיר....כי היו‬
                                         ‫יודעים שהם יפשטו רגל...ואף אחד לא יציל אותם!‬

    ‫ובנוסף: התערבות מלאכותית בשוק הריבית גורמת להקצאה לא יעילה של משאבים....כי זה‬
                                  ‫מעוות את יכולת השוק לאמוד את הערך של גורמי ייצור.‬

       ‫אחד הדברים ששום סוציאליסט לא מבין הוא שלמחירים יש תפקיד....התפקיד הוא לנתב‬
        ‫משאבים למקום שהכי רוצים/צריכים אותם. מחיר הריבית המעוות גרם לאנשים לעשות‬
                                                   ‫החלטות שלא היו עושים בשוק חופשי!‬

                                      ‫אשמח לעזור לך עם חומר לימוד נוסף כדי להבין לעומק.‬

                                                                                      ‫*8*‬

‫הבנק המרכזי מחזיק כעת את הריבית על %0 )!!!( מאז 8002....אז אם מדיניות ה%1 הולידה את‬
                 ‫משבר הנדל"ן....כעת השלטון האמריקאי מנפח בועה פי כמה יותר הרסנית.‬

                                                                ‫כל בועה פוגשת את סיכתה.‬

                            ‫וכשהבועה הזאת תתפוצץ....אין אדם בעולם שלא ירגיש את ההדף.‬

                                       ‫כמובן....אנחנו האוסטרים צורחים לשמיים ומזהירים.‬

             ‫רק תעשה לי טובה....כשהבועה הזאת תתפוצץ....אל תאשים את הקפיטליזם, טוב?‬

                                                                                      ‫*9*‬

     ‫גבי, אני שמח על הדיון איתך....אבל לדעתי אתה חייב להתחיל ללמוד. זכות דיבור היא זכות‬
         ‫בסיסית....אבל להביע דעות בעניני כלכלה בלי השכלה כלכלית....לדעתי, זה לא אחראי.‬

    ‫אני לא למדתי רפואה אפילו יום אחד....ולכן לא מתבטא לגבי הצורה הנכונה לבצע ניתוח לב‬
      ‫פתוח....ובקשר להבעת דעות בעניני כלכלה.....אני מפנה אותך לציטוט של אחד הכלכלנים‬
                                                                   ‫האוסטרים הגדולים:‬



‫‪"It is no crime to be ignorant of economics, which is, after all, a specialized discipline‬‬
‫‪and one that most people consider to be a 'dismal science.' But it is totally‬‬
‫‪irresponsible to have a loud and vociferous opinion on economic subjects while‬‬
‫"‪remaining in this state of ignorance‬‬

‫‪-- Murray Rothbard‬‬

                                                              ‫‪Saturday at 5:12pm · Like‬‬
‫‪Roy Mimran‬‬

    ‫גבי, טל הוא לא קפיטליסט רגיל, הוא קפיטליסט טוטאלי. מבחינתי גם ארה"ב על מדיניות‬
 ‫הרווחה הדלה שלה, היא סוציאליסטית מדי. וכמובן, הוא חושב שכל מי שלא חושב כמוהו, לא‬
                                                                      ‫מבין בכלכלה.‬
                                         ‫טל, כדי שתדע עם מי אתה מתכתב, תצפה בזה:‬
      ‫‪http ://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded &v=WACfP8 mkI-s‬‬




‫-2-8 ‪prof. Gabi Binun talk on privatization of the Israeli public health insurance‬‬
                                                                               ‫21‬

                                                                 ‫‪www. youtube.com‬‬

        ‫למה אנחנו משלמים כל כך הרבה על בריאות ובכל זאת הפערים הולכים וגדלים ומערכת‬
‫הבריאות הציבורית ממשיכה להתדררד ? פרופ. גבי בן-נון, מבכירי כלכלני הבריאות בישראל, ...‬

                                                          ‫‪Saturday at 5:20pm · Like‬‬




                                                                           ‫‪Tal Salsa‬‬

                ‫‪http ://www.youtube.com/watch?v=9S3lXDOQ7ec&feature=related‬‬

                                                        ‫~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~‬

          ‫כלכלנים אוסטרים ראו לפני כולם את משבר הנדל"ן, את משבר ההי-טק, את משבר‬
   ‫הסטאגפלציה של שנות ה07....וגם ידעו שמדיניות הנשיא הסוציאליסטי רוזוולט משנות ה03‬
                                                                   ‫יהפכו‪...See More‬‬
‫3002 ‪Ron Paul Calls the Housing Collapse in‬‬

                                                                 ‫‪www. youtube.com‬‬

                          ‫.‪Should have listened to this man. Austrian economics ftw‬‬

                                                         ‫· ‪Saturday at 5:23pm · Like‬‬




                                                                    ‫‪Nadav Shamgar‬‬

                                         ‫טל, אני בתור אדם שלא מבין כל כך הרבה בכלכלה,‬
   ‫הייתי מקשיב לך הרבה יותר ואולי אפילו משתכנע בהיעדרותם של כלים )ומספיק רצון אישי(‬
                                    ‫לחקור את התשובות שלך כדי להסיק את המסקנות שלי,‬
            ‫אם לא היית מתנסח בכזאת יהירות בכל מקום שאתה מטיף בו לקפיטליזם טהור...‬

                                                          ‫נקודה )לא כלכלית( למחשבה.‬

                                                           ‫‪Saturday at 5:37pm · Like‬‬




                                                                       ‫‪Gabi Bin Nun‬‬

‫שמעתי הרבה נקודות זכות בעד השיטה הקפיטליסטית ונגד השיטה הסוציאליסטית )אשר שניהם‬
                                           ‫כמובן לא קיימים כיום במתכונתם הטהורה(‬
‫‪Saturday at 5:39pm · Like‬‬




                                                                         ‫‪Gabi Bin Nun‬‬

     ‫אבל מזמן לא שמעתי טענה מקורית כמו זו שהעלה טל - שמקור הבעיות במערכת הבריאות‬
                                      ‫האמריקאית - באימוץ שיטות סוציאליסטיות למערכת‬
  ‫וגם שהמשבר הכלכלי הגלובאלי האחרון היה יכול להמנע אם היו נותנים ליד הנעלמה לנהל את‬
                                                                                 ‫המערכת‬
        ‫אני לא חסיד שוטה של שום שיטה ואני סבור שחשוב וצריך לבחון יתרונות וחסרונות של‬
                                                      ‫אלטרנטיבות שוות לניהול מקרו כלכלי‬
   ‫וחשבתי שחסידים שוטים שמקדשים שיטה כלכלית באופן כל כך טוטאלי כבר נעלמו מהעולם‬
                                                                          ‫מסתבר שטעיתי‬
  ‫בכל מקרה מבחינתי הדיון הסתיים שכן מתווה הדיון מזכיר לי דיונים למול חרדים קיצוניים -‬
                                                  ‫ואיני לא רוצה לחטוף עוד מעט יריקה.....‬

‫1 · ‪Saturday at 5:45pm · Like‬‬




                                                                              ‫‪Tal Salsa‬‬

                                                                              ‫נדב ורועי:‬

                                              ‫מה זה השטויות האלו על "קפיטליזם טהור"?‬
                                                 ‫האם אי פעם הטפתי ל"קפיטליזם טהור"?‬

                                              ‫האם אתם יודעים מה זה "קפיטליזם טהור"?‬

                                                      ‫~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~‬
                                                             ‫אני לא יהיר. אני אומר אמת.‬
         ‫אני רואה סכנות איומות לשתי מדינות שאני אוהב: ישראל וארה"ב....אני מנסה להעיר‬
     ‫אנשים....כי הקולקטיביזם מוביל אותנו לאסון....והשקרים של הקולקטיביסטים )או בורות‬
                                                              ‫שלהם( הם הם היהירות.‬
     ‫כי להגיד דברים שלא מבוססים באמת....שמבוססים ב%0 הצלחה כשיטה ראויה....להגיד‬
 ‫לאנשים להקשיב ל"כלכלנים" שמעולם לא צדקו כשיש קבוצה של כלכלנים )אוסטרים ( שתמיד‬
                                             ‫ראו את המשברים מראש....זאת היהירות!‬

‫‪Saturday at 5:47pm · Like‬‬



                                                                                      ‫‪o‬‬
‫‪Tal Salsa‬‬

                                                       ‫רועי: מה זה קפיטליסט "טוטלי"?‬
  ‫הדבר הכי קרוב ל"קפיטליזם טהור" זה כנראה אנרכיזם....ואני לא אנרכיסט....כך שאני מתנגד‬
                                                                    ‫לתאור המעוות שלך.‬
                                                     ‫~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~‬
                                                                    ‫...‪See More‬‬

                                             ‫‪U.S. National Debt Clock : Real Time‬‬

                                                               ‫‪www.usdebtclock.org‬‬

‫‪US National Debt Clock : Real Time U.S. National Debt Clock‬‬

‫· ‪Saturday at 5:49pm · Like‬‬




                                                                     ‫‪Nadav Shamgar‬‬

                      ‫טוב טל, אני חוזר בי מהמונח "קפיטליזם טהור", אבל זאת לא הנקודה.‬
                                     ‫אתה מדבר אל כל האחרי ם כטיפשים וכנחותים ממך .‬
                     ‫זכותך לחשוב ככה, אבל כשאתה מחצין את זה - אף אחד לא מקשיב לך.‬
      ‫*אני* לפחות לא מסוגל לקרוא את מה שאתה כותב, כי נשפכת מזה רטוריקה קיצונית שלא‬
                                      ‫מאפשרת לי אפילו לנסות לקבל את מה שאתה אומר.‬

‫· ‪2 Saturday at 5 :53pm · Like‬‬




                                                                             ‫‪Tal Salsa‬‬

                                                                ‫גבי, אני לא יורק עליך...‬

    ‫אני לא מכיר אותך אישית, אבל כמו שאני מאמין שהכוונות של רועי הן אמיתיות, אני מאמין‬
      ‫שגם אתה באמת רוצה בשיגשוג מעמד הביניים של ישראל....ורפואה שכל אחד יוכל לרכוש.‬
                                                              ‫~~~~~~~~~~~~~~~~~‬
                  ‫אני כבר אומר הרבה זמן שלדעתי המטרות של רועי ושלי צריכות להיות זהות.‬

                ‫אבל חייבים להגיד את האמת....משק מנוהל זה כשלון. אין אפילו הצלחה אחת!‬
    ‫ובדעות שלכם אתם מפגינים חוסר הבנה כלכלית לגבי משברים....ומאשימים את הקפיטליזם‬
                                                ‫במשברים שהם תוצאה של משק מנוהל.‬
‫גבי....אני באמת שמח על הדיון....אבל אני חייב להגיד את האמת....להאשים את הקפיטליזם‬
                                              ‫כשהקפיטליזם לא אשם....זה לא אחראי.‬

                                                                ‫ואני חייב לגנות את זה.‬
        ‫המחיר שנשלם אם נמשיך לטאטא את האמת מתחת לשטיח גדול מידיי.....אתם חייבים‬
                                                                       ‫להתעורר.‬

‫‪Saturday at 5:56pm · Like‬‬




                                                                            ‫‪Tal Salsa‬‬

                                                                                 ‫נדב:‬
                                                  ‫אני לא האשמתי אף אדם פה בטיפשות.‬

                                                                 ‫אני כן מאשים בבורות.‬

                                    ‫להיות בור זאת לא בושה....גם אני הייתי לפני שלמדתי.‬

‫אני למדתי מאנשים שידעו לנבא את העתיד לפני כולם....לא בגלל שהם חכמים יותר בהכרח....לא‬
‫בגלל שיש להם כוחות -על....אלא הם למדו להבין תהליכים כלכליים....ובעזרת הכלים האלה ראו‬
                             ‫ורואים את כל המשברים שהקולקטיביסטים מייצרים במו ידם.‬

                                                        ‫אז שוב....זאת לא יהירות להגיד:‬
                   ‫"אנשים....אתם עושים נזקים....המידע קיים....אתם פשוט צריכים ללמוד"‬

                                                        ‫~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~‬
                                                     ‫אתה רוצה לחשוב שאני יהיר....טוב.‬

        ‫אבל אולי תנסה לחשוב שאני אדם שחרד למדינה שלו שרואה משהו שאחרים לא רואים.‬
 ‫אני לא האדם היחיד במדינה שרואה את זה.....אבל אחרי שכלכלנים רוסטרים ראו כל כך הרבה‬
                                                ‫משברים לפני כולם....לא כדאי להקשיב?‬
                                                              ‫~~~~~~~~~~~~~~~~~‬
                                               ‫המחיר לאי הקשבה עלול להיות כבד מידיי.‬
  ‫רבותיי: מדיניות כלכלית לא אחראית הובילה לעליית היטלר לשלטון...אז שאף אחד לא יגיד לי‬
     ‫שהנושא לא מספיק חשוב שאצעק....במיוחד כשאני כמעט תמיד קול בודד.....מול רבים שלא‬
                                                                 ‫רואים מה שאני רואה.‬

‫‪Saturday at 6:08pm · Like‬‬
‫‪Natalie Lankri‬‬

                                                             ‫מסכימה עם טל בכל מילה.‬
   ‫אולי הוא ישיר מידי - מה שנותן תחושה של תוקפנות, אבל כוונותיו באות ממקום טהור ומעל‬
  ‫הכל- הסבריו מבוססים על עובדות היסטוריות לגבי מה כשל ומה עבד. לצערי אנחנו לא מספיק‬
                                          ‫לומדים מההיסטוריה- ולא רק בתחום הכלכלה.‬

‫‪Saturday at 6:18pm · Like‬‬




                                                                        ‫‪Alon Goshen‬‬

‫טל, כמו בקמפיין האגודה למלחמה בדרכים, יש שתי דרכים לנהוג בחיים - להיות צודק או להיות‬
    ‫חכם. קטונתי מלהבין בכלכלה בכדי לומר לך אם אתה צודק או לא, אבל חכם אתה ממש לא‬
          ‫)ואני לא מדבר על חוכמה במונחים של ידע כלכלי, אלא בידע אינטרקציה בינאישית(.‬

 ‫אם המטרה שלך היא לגרום לאנשים לפתוח את העיניים, להעליב אותם לא משרת את המטרה‬
  ‫שלך. לא משנה עד כמה שאתה בטוח שלהיקרא "בור" זה לא מעליב, אנשים אחרים כן נעלבים‬
‫מזה, ו"בור" זה אחד העלבונות המינוריים יחסית שאתה מחלק בחופשיות כה רבה לאנשים שלא‬
                                                                  ‫מסכימים איתך.‬
 ‫אחת מסוגי האינטליגנציה הקיימים היא אינטליגנציה בין-אישית, וזו אינטליגנציה שמדברת על‬
 ‫איך אדם מתקשר ומסתדר עם הסביבה שלו. ישנם גאונים גדולים שהם בעלי יכולת ירודה מאוד‬
  ‫של תקשורת עם האחר, ויעדיפו להיכנס עם הראש בקיר ולגרום לאי-נוחות לאחר, מאשר לפעול‬
  ‫לפי נורמות חברתיות מקובלות. בהיכרותי איתך, אני יודע שיש לך אינטליגנציה בין-אישית, אז‬
  ‫אני כל פעם מופתע מחדש מחוסר ההבנה שלך לגבי הסיבה שבגללה אנשים נעלבים ממך, או לא‬
                     ‫מוכנים לנהל איתך שיחה לאחר התגובות המאוד מעליבות ויהירות שלך...‬

    ‫שוב, אם יש לך מטרה לגרום לאנשים להקשיב לאמת שלך, אתה לא עושה את זה בדרך חכמה‬
  ‫בכלל. אתה מעורר אנטגוניזם עם התשובות שלך, נכונות )או לא נכונות( עד כמה שיהיו, וגם אם‬
  ‫יכילו את האמיתות הכי גדולות בעולם, אף אדם לא יקשיב לך כשתספר להם אותן, כי אתה רק‬
   ‫תעליב ותפגע בהם תוך כדי. גם אם אני חושב שהמילה "זונה" אינה מילה מעליבה אלא תיאור‬
       ‫ניטראלי של מקצוע לגיטימי, אם אני רוצה למצוא חן בעיני בחורה כלשהי או לשכנע אותה‬
  ‫במשהו בדבריי, אני לא אקרא לה זונה ואתהה למה היא נעלבת... אתה חכם מזה, ובגלל זה אני‬
     ‫פשוט לא מבין את ההתעקשות שלך להשפיל ולהתנשא מעל אנשים שלא מאמינים באמונתך.‬
‫אין לי ספק שהכוונות שלך טובות, אבל כידוע, הדרך לגיהנום רצופה בכוונות טובות, ואם תמשיך‬
    ‫להתעקש על להיות צודק ולא חכם, מאשר גם צודק וגם חכם, בסופו של דבר אנשים יימנעו‬
     ‫מלהיכנס איתך לדיונים, לא בגלל שאין להם מה לתרום או לומר, אלא כי הם ירצו להימנע‬
     ‫מחוסר הנעימות של דברייך, שכלל לא רלוונטים לנושא המדובר, וחבל כי יש לך הרבה ידע‬
                                                                      ‫וחוכמה לתרום...‬

‫‪Saturday at 9:32pm · Like‬‬




                                                                            ‫‪Tal Salsa‬‬
‫אלון, אני מעריך את הכוונה שלך.‬
                             ‫יחד עם זאת....אני חייב לחשוף דברים שלדעתי....הם דברי הבל.‬
‫וכשאדם אומר דברים לא אחראיים....ודברים שהם הפוכים מאמת....אולי אתה יודע שיטה יותר‬
       ‫נחמדה להגיד לאדם שאו שהוא לא מבין על מה אומר מדבר....או שהוא נותן מידע כוזב.‬
       ‫זה מעניין....שבגלל שאני בדעת מיעוט....כמעט דעת יחיד....תמיד באים אליי בטענות שאני‬
‫"מעליב"...."לא חכם"...."בוטה"....וכו'....ותמיד מתעלמים מהקללות והכפשות שמכוונות כלפיי.‬
              ‫אז אלון....אני מעריך את הכוונה שלך....אבל גם מאשים אותך בחוסר שיוויוניות.‬

                                                          ‫~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~‬
                           ‫אומרים שכל אמת גדולה עוברת שלושה שלבים....בהתחלה: גיחוך‬
                                                            ‫בשלב השני....התנגדות אלימה‬

                          ‫ובשלב השלישי....כולם רואים את האמת כאילו תמיד היתה ברורה.‬

                                                            ‫~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~‬

    ‫כשפרופסור מכובד מאשים את הקפילטיזם במשבר כשלא היה שם קפיטליזם.....זה מקומם.‬
   ‫הוא מודה בעצמו שהוא אפילו לא שמע אי פעם את ההסבר איך באמת נולד המשבר....כלומר,‬
‫מודה בחוסר הבנה )בורות(.....אבל בכל זאת מרשה לעצמו לכנות אותי "שוטה".....אלון, אתה לא‬
                                                                ‫מאשים אותו בצביעות...‬
                                       ‫וכשהוא מאשים אותי בבורות....אתה לא אומר כלום.‬
                                                          ‫~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~‬
          ‫עדיין, אני שמח על התגובה שלך....ואני תמיד אשמח להקשיב לך ולדבר איתך.....אבל‬
          ‫לדעתי.....אתה עדיין לא מספיק "התעוררת" בעצמך להבין את גודל האתגרים בפתח.‬
‫אם מישהו חושב שזה לא יפה שאני "מעיר" אנשים עם סטירה....אני צופה שהסטירה שהם יקבלו‬
                            ‫מהמציאות תהיה הרבה, הרבה יותר כואבת אם לא "יתעוררו".‬
                                           ‫יהיה מענין לזכור את הדיון הזה בעוד כמה שנים.‬
                                                                       ‫שבוע טוב, חברים.‬
                 ‫אני מאחל לכולנו הצלחה....כי אני מאמין שכולנו אוהבים את המדינה שלנו :(‬

‫‪Sunday at 2:37am · Like‬‬



                                                            ‫להלן תמונות המסך של הדיון:‬
ויכוח עם פרופ בן נון
ויכוח עם פרופ בן נון
ויכוח עם פרופ בן נון
ויכוח עם פרופ בן נון
ויכוח עם פרופ בן נון
ויכוח עם פרופ בן נון
ויכוח עם פרופ בן נון
ויכוח עם פרופ בן נון
ויכוח עם פרופ בן נון
ויכוח עם פרופ בן נון
ויכוח עם פרופ בן נון
ויכוח עם פרופ בן נון
ויכוח עם פרופ בן נון
ויכוח עם פרופ בן נון
ויכוח עם פרופ בן נון
ויכוח עם פרופ בן נון
ויכוח עם פרופ בן נון

Mais conteúdo relacionado

Destaque

In The Beginning
In The BeginningIn The Beginning
In The Beginningmohouze404
 
Turing machine
Turing machineTuring machine
Turing machineninewyuya
 
מקבץ יצירות אפרים קישון
מקבץ יצירות    אפרים קישוןמקבץ יצירות    אפרים קישון
מקבץ יצירות אפרים קישוןAnochi.com.
 
הגנה על התוצרת המקומית בישראל
הגנה על התוצרת המקומית בישראלהגנה על התוצרת המקומית בישראל
הגנה על התוצרת המקומית בישראלAnochi.com.
 
2422 sheinin התיעלותבאמצאות מיקור חוץ בצבא
2422 sheinin התיעלותבאמצאות מיקור חוץ בצבא2422 sheinin התיעלותבאמצאות מיקור חוץ בצבא
2422 sheinin התיעלותבאמצאות מיקור חוץ בצבאAnochi.com.
 
A beautiful game_turned_ugly
A beautiful game_turned_uglyA beautiful game_turned_ugly
A beautiful game_turned_uglymark
 
אלטרואיזם ואגואיזם
אלטרואיזם ואגואיזםאלטרואיזם ואגואיזם
אלטרואיזם ואגואיזםAnochi.com.
 
סימולציה תשלום שכר לחיילי צהל
סימולציה תשלום שכר לחיילי צהלסימולציה תשלום שכר לחיילי צהל
סימולציה תשלום שכר לחיילי צהלAnochi.com.
 
IGU Gas Price Report _2014
IGU Gas Price Report _2014IGU Gas Price Report _2014
IGU Gas Price Report _2014Anochi.com.
 
ההוצאה הלאומית לתרבות, לבידור ולספורט 2015
ההוצאה הלאומית לתרבות, לבידור ולספורט   2015ההוצאה הלאומית לתרבות, לבידור ולספורט   2015
ההוצאה הלאומית לתרבות, לבידור ולספורט 2015Anochi.com.
 
ความพร้อมของหน่วยงาน
ความพร้อมของหน่วยงานความพร้อมของหน่วยงาน
ความพร้อมของหน่วยงานDowroong Wittaya School
 
Wef global enablingtrade_report_2014
Wef global enablingtrade_report_2014Wef global enablingtrade_report_2014
Wef global enablingtrade_report_2014Anochi.com.
 
92201624 כמעיין-המתגבר
92201624 כמעיין-המתגבר92201624 כמעיין-המתגבר
92201624 כמעיין-המתגברAnochi.com.
 
Let's Tweet Up - 18 April Workshop Slides
Let's Tweet Up - 18 April Workshop SlidesLet's Tweet Up - 18 April Workshop Slides
Let's Tweet Up - 18 April Workshop SlidesIlene Dawn Alexander
 

Destaque (18)

Picturebookhalloween
PicturebookhalloweenPicturebookhalloween
Picturebookhalloween
 
In The Beginning
In The BeginningIn The Beginning
In The Beginning
 
Turing machine
Turing machineTuring machine
Turing machine
 
OS LINUX
OS LINUXOS LINUX
OS LINUX
 
מקבץ יצירות אפרים קישון
מקבץ יצירות    אפרים קישוןמקבץ יצירות    אפרים קישון
מקבץ יצירות אפרים קישון
 
הגנה על התוצרת המקומית בישראל
הגנה על התוצרת המקומית בישראלהגנה על התוצרת המקומית בישראל
הגנה על התוצרת המקומית בישראל
 
2422 sheinin התיעלותבאמצאות מיקור חוץ בצבא
2422 sheinin התיעלותבאמצאות מיקור חוץ בצבא2422 sheinin התיעלותבאמצאות מיקור חוץ בצבא
2422 sheinin התיעלותבאמצאות מיקור חוץ בצבא
 
A beautiful game_turned_ugly
A beautiful game_turned_uglyA beautiful game_turned_ugly
A beautiful game_turned_ugly
 
Mudancas globais
Mudancas globaisMudancas globais
Mudancas globais
 
אלטרואיזם ואגואיזם
אלטרואיזם ואגואיזםאלטרואיזם ואגואיזם
אלטרואיזם ואגואיזם
 
סימולציה תשלום שכר לחיילי צהל
סימולציה תשלום שכר לחיילי צהלסימולציה תשלום שכר לחיילי צהל
סימולציה תשלום שכר לחיילי צהל
 
IGU Gas Price Report _2014
IGU Gas Price Report _2014IGU Gas Price Report _2014
IGU Gas Price Report _2014
 
ההוצאה הלאומית לתרבות, לבידור ולספורט 2015
ההוצאה הלאומית לתרבות, לבידור ולספורט   2015ההוצאה הלאומית לתרבות, לבידור ולספורט   2015
ההוצאה הלאומית לתרבות, לבידור ולספורט 2015
 
ความพร้อมของหน่วยงาน
ความพร้อมของหน่วยงานความพร้อมของหน่วยงาน
ความพร้อมของหน่วยงาน
 
Wef global enablingtrade_report_2014
Wef global enablingtrade_report_2014Wef global enablingtrade_report_2014
Wef global enablingtrade_report_2014
 
92201624 כמעיין-המתגבר
92201624 כמעיין-המתגבר92201624 כמעיין-המתגבר
92201624 כמעיין-המתגבר
 
Let's Tweet Up - 18 April Workshop Slides
Let's Tweet Up - 18 April Workshop SlidesLet's Tweet Up - 18 April Workshop Slides
Let's Tweet Up - 18 April Workshop Slides
 
Mark portfolio for Campus USA
Mark portfolio for Campus USAMark portfolio for Campus USA
Mark portfolio for Campus USA
 

Semelhante a ויכוח עם פרופ בן נון

כרוז לרוטשילד 3
כרוז לרוטשילד 3כרוז לרוטשילד 3
כרוז לרוטשילד 3Anochi.com.
 
כרוז לרוטשילד 3
כרוז לרוטשילד 3כרוז לרוטשילד 3
כרוז לרוטשילד 3Anochi.com.
 
כרוז להפגנה ברוטשילד
כרוז להפגנה ברוטשילדכרוז להפגנה ברוטשילד
כרוז להפגנה ברוטשילדYaron Lerman
 
Privatization
PrivatizationPrivatization
Privatizationnavissar
 
Mazegt reform
Mazegt reformMazegt reform
Mazegt reformmitmachim
 
הביקוש לדירות מגורים מיכאל שראל
הביקוש לדירות מגורים מיכאל שראלהביקוש לדירות מגורים מיכאל שראל
הביקוש לדירות מגורים מיכאל שראלAnochi.com.
 
הביקוש לדירות מגורים מיכאל שראל
הביקוש לדירות מגורים מיכאל שראלהביקוש לדירות מגורים מיכאל שראל
הביקוש לדירות מגורים מיכאל שראלAnochi.com.
 
רדו מהגב של הסופרמרקט בעיית הריכוזיות והשקשוקה
רדו מהגב של הסופרמרקט בעיית הריכוזיות והשקשוקהרדו מהגב של הסופרמרקט בעיית הריכוזיות והשקשוקה
רדו מהגב של הסופרמרקט בעיית הריכוזיות והשקשוקהAnochi.com.
 
Dr. Yaron Brook on TheMarker 12/2013
Dr. Yaron Brook on TheMarker 12/2013Dr. Yaron Brook on TheMarker 12/2013
Dr. Yaron Brook on TheMarker 12/2013Anochi.com.
 
Dr. Yaron Brook on TheMarker 12/2013
Dr. Yaron Brook on TheMarker 12/2013Dr. Yaron Brook on TheMarker 12/2013
Dr. Yaron Brook on TheMarker 12/2013Anochi.com.
 
מכתב לשר האוצר לפיד
מכתב לשר האוצר לפידמכתב לשר האוצר לפיד
מכתב לשר האוצר לפידBoaz Bash March
 

Semelhante a ויכוח עם פרופ בן נון (13)

כרוז לרוטשילד 3
כרוז לרוטשילד 3כרוז לרוטשילד 3
כרוז לרוטשילד 3
 
כרוז לרוטשילד 3
כרוז לרוטשילד 3כרוז לרוטשילד 3
כרוז לרוטשילד 3
 
כרוז להפגנה ברוטשילד
כרוז להפגנה ברוטשילדכרוז להפגנה ברוטשילד
כרוז להפגנה ברוטשילד
 
Hafrata
HafrataHafrata
Hafrata
 
Privatization
PrivatizationPrivatization
Privatization
 
חשוב לדעת
חשוב לדעתחשוב לדעת
חשוב לדעת
 
Mazegt reform
Mazegt reformMazegt reform
Mazegt reform
 
הביקוש לדירות מגורים מיכאל שראל
הביקוש לדירות מגורים מיכאל שראלהביקוש לדירות מגורים מיכאל שראל
הביקוש לדירות מגורים מיכאל שראל
 
הביקוש לדירות מגורים מיכאל שראל
הביקוש לדירות מגורים מיכאל שראלהביקוש לדירות מגורים מיכאל שראל
הביקוש לדירות מגורים מיכאל שראל
 
רדו מהגב של הסופרמרקט בעיית הריכוזיות והשקשוקה
רדו מהגב של הסופרמרקט בעיית הריכוזיות והשקשוקהרדו מהגב של הסופרמרקט בעיית הריכוזיות והשקשוקה
רדו מהגב של הסופרמרקט בעיית הריכוזיות והשקשוקה
 
Dr. Yaron Brook on TheMarker 12/2013
Dr. Yaron Brook on TheMarker 12/2013Dr. Yaron Brook on TheMarker 12/2013
Dr. Yaron Brook on TheMarker 12/2013
 
Dr. Yaron Brook on TheMarker 12/2013
Dr. Yaron Brook on TheMarker 12/2013Dr. Yaron Brook on TheMarker 12/2013
Dr. Yaron Brook on TheMarker 12/2013
 
מכתב לשר האוצר לפיד
מכתב לשר האוצר לפידמכתב לשר האוצר לפיד
מכתב לשר האוצר לפיד
 

Mais de Anochi.com.

רחוק מהשפעת אי החום העירוני
רחוק מהשפעת אי החום העירונירחוק מהשפעת אי החום העירוני
רחוק מהשפעת אי החום העירוניAnochi.com.
 
מדי גאות מאת מיכה קליין
מדי גאות מאת מיכה קלייןמדי גאות מאת מיכה קליין
מדי גאות מאת מיכה קלייןAnochi.com.
 
שינויי טמפרטורה באנטרקטיקה
שינויי טמפרטורה באנטרקטיקהשינויי טמפרטורה באנטרקטיקה
שינויי טמפרטורה באנטרקטיקהAnochi.com.
 
מצע-מפלגת-חופש-כלכלי.pdf
מצע-מפלגת-חופש-כלכלי.pdfמצע-מפלגת-חופש-כלכלי.pdf
מצע-מפלגת-חופש-כלכלי.pdfAnochi.com.
 
תשלום לחיילים שראל וארד פברואר 2022.pdf
תשלום לחיילים שראל וארד פברואר 2022.pdfתשלום לחיילים שראל וארד פברואר 2022.pdf
תשלום לחיילים שראל וארד פברואר 2022.pdfAnochi.com.
 
6th Atlas Award 2022
6th Atlas Award 20226th Atlas Award 2022
6th Atlas Award 2022Anochi.com.
 
Arafat Interview Beirut
Arafat Interview BeirutArafat Interview Beirut
Arafat Interview BeirutAnochi.com.
 
july22 דוח השמט.pdf
july22 דוח השמט.pdfjuly22 דוח השמט.pdf
july22 דוח השמט.pdfAnochi.com.
 
גלי חום בדיווחים היסטוריים
גלי חום בדיווחים היסטורייםגלי חום בדיווחים היסטוריים
גלי חום בדיווחים היסטורייםAnochi.com.
 
FaxIn_2022-07-12_13-01-57_de43b22b.pdf
FaxIn_2022-07-12_13-01-57_de43b22b.pdfFaxIn_2022-07-12_13-01-57_de43b22b.pdf
FaxIn_2022-07-12_13-01-57_de43b22b.pdfAnochi.com.
 
Files_Shimuah_yaad_2030n_work_n.pdf
Files_Shimuah_yaad_2030n_work_n.pdfFiles_Shimuah_yaad_2030n_work_n.pdf
Files_Shimuah_yaad_2030n_work_n.pdfAnochi.com.
 
מבנה תעריך החשמל 2019.pdf
מבנה תעריך החשמל 2019.pdfמבנה תעריך החשמל 2019.pdf
מבנה תעריך החשמל 2019.pdfAnochi.com.
 
Climate March of Folly by Boaz Arad - EN.pdf
Climate March of Folly by Boaz Arad - EN.pdfClimate March of Folly by Boaz Arad - EN.pdf
Climate March of Folly by Boaz Arad - EN.pdfAnochi.com.
 
The Costs of Decarbonisation
The Costs of DecarbonisationThe Costs of Decarbonisation
The Costs of DecarbonisationAnochi.com.
 
מערכי שיעור למצעד האקלים החברה להגנת הטבע 2020
מערכי שיעור למצעד האקלים החברה להגנת הטבע 2020מערכי שיעור למצעד האקלים החברה להגנת הטבע 2020
מערכי שיעור למצעד האקלים החברה להגנת הטבע 2020Anochi.com.
 
Guns and Crime in Israel
Guns and Crime in IsraelGuns and Crime in Israel
Guns and Crime in IsraelAnochi.com.
 
No electricity 18 3-22
No electricity  18 3-22No electricity  18 3-22
No electricity 18 3-22Anochi.com.
 
Capitalism and war
Capitalism and warCapitalism and war
Capitalism and warAnochi.com.
 
Atlas event at augury
Atlas event at auguryAtlas event at augury
Atlas event at auguryAnochi.com.
 

Mais de Anochi.com. (20)

רחוק מהשפעת אי החום העירוני
רחוק מהשפעת אי החום העירונירחוק מהשפעת אי החום העירוני
רחוק מהשפעת אי החום העירוני
 
מדי גאות מאת מיכה קליין
מדי גאות מאת מיכה קלייןמדי גאות מאת מיכה קליין
מדי גאות מאת מיכה קליין
 
שינויי טמפרטורה באנטרקטיקה
שינויי טמפרטורה באנטרקטיקהשינויי טמפרטורה באנטרקטיקה
שינויי טמפרטורה באנטרקטיקה
 
מצע-מפלגת-חופש-כלכלי.pdf
מצע-מפלגת-חופש-כלכלי.pdfמצע-מפלגת-חופש-כלכלי.pdf
מצע-מפלגת-חופש-כלכלי.pdf
 
תשלום לחיילים שראל וארד פברואר 2022.pdf
תשלום לחיילים שראל וארד פברואר 2022.pdfתשלום לחיילים שראל וארד פברואר 2022.pdf
תשלום לחיילים שראל וארד פברואר 2022.pdf
 
6th Atlas Award 2022
6th Atlas Award 20226th Atlas Award 2022
6th Atlas Award 2022
 
Arafat Interview Beirut
Arafat Interview BeirutArafat Interview Beirut
Arafat Interview Beirut
 
july22 דוח השמט.pdf
july22 דוח השמט.pdfjuly22 דוח השמט.pdf
july22 דוח השמט.pdf
 
גלי חום בדיווחים היסטוריים
גלי חום בדיווחים היסטורייםגלי חום בדיווחים היסטוריים
גלי חום בדיווחים היסטוריים
 
FaxIn_2022-07-12_13-01-57_de43b22b.pdf
FaxIn_2022-07-12_13-01-57_de43b22b.pdfFaxIn_2022-07-12_13-01-57_de43b22b.pdf
FaxIn_2022-07-12_13-01-57_de43b22b.pdf
 
Files_Shimuah_yaad_2030n_work_n.pdf
Files_Shimuah_yaad_2030n_work_n.pdfFiles_Shimuah_yaad_2030n_work_n.pdf
Files_Shimuah_yaad_2030n_work_n.pdf
 
מבנה תעריך החשמל 2019.pdf
מבנה תעריך החשמל 2019.pdfמבנה תעריך החשמל 2019.pdf
מבנה תעריך החשמל 2019.pdf
 
Climate March of Folly by Boaz Arad - EN.pdf
Climate March of Folly by Boaz Arad - EN.pdfClimate March of Folly by Boaz Arad - EN.pdf
Climate March of Folly by Boaz Arad - EN.pdf
 
The Costs of Decarbonisation
The Costs of DecarbonisationThe Costs of Decarbonisation
The Costs of Decarbonisation
 
מערכי שיעור למצעד האקלים החברה להגנת הטבע 2020
מערכי שיעור למצעד האקלים החברה להגנת הטבע 2020מערכי שיעור למצעד האקלים החברה להגנת הטבע 2020
מערכי שיעור למצעד האקלים החברה להגנת הטבע 2020
 
Guns and Crime in Israel
Guns and Crime in IsraelGuns and Crime in Israel
Guns and Crime in Israel
 
re_190521.pdf
re_190521.pdfre_190521.pdf
re_190521.pdf
 
No electricity 18 3-22
No electricity  18 3-22No electricity  18 3-22
No electricity 18 3-22
 
Capitalism and war
Capitalism and warCapitalism and war
Capitalism and war
 
Atlas event at augury
Atlas event at auguryAtlas event at augury
Atlas event at augury
 

ויכוח עם פרופ בן נון

  • 1. ‫לפניכם דיון שהתנהל באמצע חודש פברואר 2102 בין טל לבין פרופ' גבי בן נון - המחלקה לניהול‬ ‫מערכות בריאות, אוניברסיטת בן גוריון‬ ‫על פי "דה מרקר":‬ ‫פרופ' בן נון הוא בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים בחוגים לכלכלה ומדעי המדינה ובעל תואר מוסמך‬ ‫במנהל מערכות בריאות מאוניברסיטת ברנדייס בבוסטון שבארה"ב .‬ ‫פרופ' בן נון עבד במשרד הבריאות כשלושים שנה, בשורה של תפקידים וביניהם סמנכ"ל לכלכלה וביטוח‬ ‫בריאות – תפקיד אותו סיים באפריל 8002.‬ ‫בשנת 9002 , מונה כפרופסור חבר במחלקה לניהול מערכות בריאות, באוניברסיטת בן גוריון בנגב.‬ ‫פרופ' בן נון היה ממייסדי המכון הלאומי למדיניות בריאות וממייסדי מכון גרטנר בתל השומר.‬ ‫פרופ' בן נון היה ממעצבי חוק ביטוח בריאות ממלכתי אשר נכנס לתוקף בינואר 5991, ולאורך תקופת‬ ‫עבודתו הארוכה בשירות המדינה , היה ידוע בעמדותיו החברתיות ובמאבקיו לשימור אופייה הציבורי של‬ ‫מערכת הבריאות הישראלית.‬ ‫הדיון החל בעקבות הצגת הכרזה נגד ההפרטה ובמהלכו הצליח פרופ' בן נון להציג את משנתו‬ ‫ותובנותיו לגבי שוק הרפואה הפרטית, בין שאר הפנינים הוא אמר:‬ ‫" בתי אבות מופרטים עשו ממש שירות טוב מאוד למחזיקי המניות שלהם רק שמסתבר שבדרך‬ ‫כמה קשישים איבדו צלם אינוש..."‬ ‫" ולגבי הרופא שיטפל בך עבור כסף - יש סיכוי לא קטן שהוא ינתח אותך וירשום לך תרופות‬ ‫וייהי ממש רופא טוב... רק מה לעשות ואתה בריא לחלוטין"‬ ‫" שמעתי הרבה נקודות זכות בעד השיטה הקפיטליסטית ונגד השיטה הסוציאליסטית )אשר‬ ‫שניהם כמובן לא קיימים כיום במתכונתם הטהורה( אבל מזמן לא שמעתי טענה מקורית כמו זו‬ ‫שהעלה טל - שמקור הבעיות במערכת הבריאות האמריקאית - באימוץ שיטות סוציאליסטיות‬ ‫למערכת..."‬ ‫בכל מקרה מבחינתי הדיון הסתיים שכן מתווה הדיון מזכיר לי דיונים למול חרדים קיצוניים -‬ ‫ואיני לא רוצה לחטוף עוד מעט יריקה....."‬ ‫למי שיש עצבים חזקים ונכונות ללמוד יותר על רמתם האינטלקטואלית והמוסרית של האנשים‬ ‫המעצבים את מערכות ההשכלה והניהול של מדינת ישראל הנה הדיון לפניכם, אחרי הכל אתם‬ ‫משלמים את שכרו של מר בן נון כבר שנים רבות...‬
  • 2. ‫מה דעתכם?‬ ‫‪Tal Salsa‬‬ ‫אני אומר שמי שהכין את הציור הזה לא מבין כלכלה.‬ ‫רק השוק הפרטי יכול לספק מקומות עבודה לאורך זמן.‬ ‫‪February 15 at 7:57pm · Like‬‬ ‫‪Ami Greener‬‬ ‫רועי - הציור עם העבדים גובל בגזענות.... מי שהיה מכין דבר כזה בארה"ב היה מאבד את מקום‬ ‫העבודה שלו מיד!‬ ‫‪February 15 at 9:01pm · Like‬‬
  • 3. ‫‪Gabi Bin Nun‬‬ ‫לכל חסידי ההפרטה למינהם - ראו מה עשתה ההפרטה לענף הרכבות בבריטניה..... למה אנו‬ ‫תמיד חוזרים על טעויות של אחרים בסגידה לעגל ההפרטה - פעם אחת זה בתי סוהר ואחרת‬ ‫שירותי בריאות התלמיד ובתי חולים )אשדוד למשל( ובתי ספר ... אני מציע להפריט את המדינה‬ ‫לכל המרבה במחיר .‬ ‫ואחרי שזה נאמר - אפשר גם להודות שהתנהגות עובדי הרכבות חצתה הרבה קווים אדומים‬ ‫2 · ‪February 15 at 9:21pm · Like‬‬ ‫‪Tal Salsa‬‬ ‫הפרטה היא דבר מבורך בכל תחום שהשוק הפרטי יכול לספק יותר טוב מהמדינה....שזה כל‬ ‫תחום חוץ מצבא, משטרה ובתי משפט בגדול.‬ ‫ההסתדרות היא גוף סרטני שהורסת את הכלכלה.‬ ‫בהחלט מותר לעובדים לשבות....ומותר לפטר את העובדים האלה ולמצוא עובדים נאמנים יותר.‬ ‫~~~~~~~~~~~‬ ‫שום ממשלה לא יכולה לספק מוצר או שירותי יותר טוב מהשוק הפרטי....כי אין תמריץ להיות‬ ‫יעילים, וגם אין יכולת לדעת אם הפעילות היא כלכלית.‬ ‫הסוציאליזם הוא כשלון בכל מקום ובכל עת...אין אפילו מקרה אחד של הצלחה. רק שוק‬ ‫קפיטליסטי חופשי מביא שיגשוג למשק ולמעמד הביניים.‬ ‫‪February 15 at 9:27pm · Like‬‬ ‫‪Gabi Bin Nun‬‬ ‫ומה עם בתי ספר ? והיית רוצה שיטפל בך רופא שכל מטרתו זה למקסם רווחים? ובתי חולים?‬ ‫ומה הקריטריונים שלך לקביעה ששירות מסויים מסופק יותר טוב? בתי אבות מופרטים עשו‬ ‫ממש שירות טוב מאוד למחזיקי המניות שלהם רק שמסתבר שבדרך כמה קשישים איבדו צלם‬ ‫אינוש...‬ ‫2 · ‪February 15 at 9:43pm · Like‬‬
  • 4. ‫‪Tal Salsa‬‬ ‫כמובן שרפואה ציבורית זאת איוולת כלכלית ופשע מוסרי!‬ ‫הרי רפואה ציבורית לא הצליחה בשום מקום בעולם....כי התוצאה הצפויה ובלתי נמנעת של‬ ‫סוציאליזם הוא חוסר יעילות, שחיתות, שירות גרוע, ועוני.‬ ‫כמובן שאני רוצה רופא שמטפל בי כדי להרוויח כסף!‬ ‫כך מובטח לי שאקבל רופא שאיכפת לו מהמטופלים שלו....הרי רופא שלא מטפל טוב יאבד‬ ‫לקוחות.‬ ‫רופא שמחפש רווח ירצה לתת את השירות הטוב ביותר כדי לקבל שם טוב....ממש כמו שהמוסך‬ ‫שלי רוצה לתת לי את השירות הטוב ביותר במחיר הנמוך ביותר....כי הוא יודע שיש תחרות!‬ ‫הבריאות הציבורית בארץ קורסת....וטוב שתמות כבר, כי היא אסון לכולנו!‬ ‫אם לא היה סוציאליזם בשוק הרפואה שמושתת על כפיה, גניבה, וחוסר מוסר....ביטוח בריאות‬ ‫בשוק הפרטי היה הרבה יותר זול.‬ ‫זאת עובדה היסטורית וכלכלית שכל שוק שהממשלה מתערבת בו....מחירים עולים....והשירות‬ ‫יורד באיכות.‬ ‫~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~‬ ‫לפני שהסוציאליזם הסרטני נכנס לשוק הבריאות בארה"ב בשנות ה06...אמריקאי ממוצע היה‬ ‫יכול לרכוש ביטוח בריאות בשוק הפרטי ב$2 לחודש.‬ ‫$2 !!!‬ ‫וכעת...מערכת הבריאות הציבורית קורסת גם שם.‬ ‫~~~~~~~~~‬ ‫אתה מעוות דברים לגבי בתי אבות. אם כל השוק היה פרטי, אנשי ם היו חוסכים יותר נכון לגיל‬ ‫זקנה...ולא סומכים על המדינה.‬ ‫זאת הרי לא תפקידה של המדינה לדאוג לפנסיה...כי למדינה אין אמצעים משלה....היא יכולה רק‬ ‫לגנוב מאנשים שמייצרים ולהעביר לאנשים שלא מייצרים.‬ ‫מי שגורם לאנשים לאבד צלם אנוש....זה הסוציאליזם.‬ ‫~~~~~~~~~~~~~~~~‬ ‫ארה"ב הסתדרה יפה מאוד בלי משרד חינוך עד 9791.‬ ‫החינוך הציבורי רק הולך ומדרדר את הנוער לטימטום. רק סוציאליסט יכול לחשוב שלא יהיה‬ ‫חינוך אם המשק יהיה קפיטליסטי....הרי ההיסטוריה הכלכלית מוכיחה את ההיפך:‬ ‫ככל ששוק כלשהו מבוסס בתמריץ לספק מוצר איכותי במחיר לכל כיס....יש הצלחה.‬ ‫כיום, יש בארה"ב סטודנטים עם חובות של טריליון)!!( דולר בגלל התערבות הממשלה בשוק‬ ‫החינוך הגבוה.‬ ‫ושוב....המחירים הגבוהים באוניברסיטאות....זה תוצאה ישירה של התערבות ממשלתית.‬ ‫~~~~~~~~~~~~~~~~‬
  • 5. ‫זה מדהים שיש עדיין אנשים שמאמינים בסוציאליזם שנכשל %001 בכל מקום ובכל זמן...וזה‬ ‫בלי לדבר על הפשע המוסרי‬ ‫1 · ‪February 15 at 10:05pm · Like‬‬ ‫‪Gabi Bin Nun‬‬ ‫לך תראה את הסרט סייקו של מייקל מור - ואחר כך נדבר‬ ‫‪February 15 at 10:33pm · Like‬‬ ‫‪Gabi Bin Nun‬‬ ‫ולגבי הרופא שיטפל בך עבור כסף - יש סיכוי לא קטן שהוא ינתח אותך וירשום לך תרופות וייהי‬ ‫ממש רופא טוב... רק מה לעשות ואתה בריא לחלוטין‬ ‫1 · ‪February 15 at 10:35pm · Like‬‬ ‫‪Tal Salsa‬‬ ‫כן....אני יודע על סרט השקרים של הסוציאליסט מייקל מור....זה באמת הטיעון הכי טוב שאתה‬ ‫יכול להביא??‬ ‫אתה *באמת* מאמין לשטויות האלה ?‬ ‫ולגבי הרופא הפרטי....נו, באמת...שיטות ההפחדה של הסוציאליזם החזירי לא עובדים על אדם‬ ‫שלמד כלכלה...הרי רופא כזה יהיה אדם שמבצע הונאה ויהיה צפוי לאיבוד רשיונו ותביעה....אם‬ ‫לא מאסר.‬ ‫~~~~~~~~~~~~~~~~‬ ‫1 · ‪February 15 at 10:49pm · Like‬‬ ‫‪Tal Salsa‬‬ ‫39‪http://www.nrg.co.il/app/index.php?do=blog&encr_id=a28b07a102084d28785d2d‬‬ ‫6321=‪3122ebb1&id‬‬
  • 6. ‫מעריב - בלוגים - הקפיטליסט היומי - מבחן הרגולטור: ביטוח הבריאות בארה"ב‬nrg www.nrg.co.il ‫בלוג - הקפיטליסט היומי - מבחן הרגולטור: ביטוח הבריאות בארה"ב‬ February 15 at 10:50pm · Like · Tal Salsa http://www.livestream.com/aynrandcenter/video?clipId=pla_0899506d- 3af9-423c-a97f-2b9bd7c5e17a&utm_source=lslibrary&utm_medium=ui-thumb Your're Not Your Brother's Health Care Provider [Yaron Brook ] www.livestream.com Your're Not Your Brother's Health Care Provider [Yaron Brook]on Ayn Rand Center February 15 at 10:52pm · Like · Tal Salsa :‫אה....ואם מישהו באמת מאמין לשטות של מייקל מור‬ http://www.youtube.com/watch?v=84CDvTfz_ y4
  • 7. ‫~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~‬ ‫זה לא פחות מאבסורד שאדם בגיר חושב שמערכת הבריאות בקובה זה מודל לחיקוי . . .‬ ‫האמת...זה מפחיד.‬ ‫‪Michael Moore's SICKO - Refuted‬‬ ‫‪www. youtube.com‬‬ ‫‪John Stossel of ABCs 20/20 interviewed Michael Moore about his movie SICKO‬‬ ‫‪John ...See More‬‬ ‫· ‪February 15 at 10:55pm · Like‬‬ ‫‪Gabi Bin Nun‬‬ ‫קצת באיחור אבל פשוט קשה שלא להגיב )לא על הסיסמאות הריקות מתוכן, אלא בעיקר על‬ ‫הבורות בידיעת העובדות(‬ ‫המודל של קובה לא הוצג כמודל לחיקוי אבל היפוכו האמריקאי - ודאי וודאי שלא: המודל‬ ‫האמריקאי בבריאות שמוצג על ידכם כמודל הראוי, הוא היקר ביותר בעולם )הן כאחוז מהתמ"ג‬ ‫והן בהוצאה לנפש( , במודל האמריקאי ישם 04 מיליון איש שאינם מבוטחים, במודל האמריקאי‬ ‫תוצאות הבריאות )תוחלת חיים ותמותת תינוקות( הם מתחת לממוצע .‬ ‫וזה המודל הקפיטליסטי שמוצע על ידכם כמודל לחיקוי ? המעניין הוא שאפילו האמריקאים‬ ‫מבינים שמודל כזה לא יכול לשרוד לאורך זמן ולא רק מסיבות אידאולוגיות )אנשים חולים‬ ‫ועניים מתים במודל זה ( , אלא גם בשל סיבות כלכליות טהורות - ההוצאה הגבוה של‬ ‫האמריקאים על בריאות מקשה עליהם את התחרות בכל ענפי הכלכלה‬ ‫מפחיד שאחרי המשבר הפיננסי של 8002 יש עדיין אנשים שסוגדים לודל הקפיטלסטי‬ ‫ויש לי עוד שם של סרט להמליץ לכם - לכו לראות את התמוטטות‬ ‫1 · ‪Saturday at 10:44am · Like‬‬
  • 8. ‫‪Tal Salsa‬‬ ‫שלום גבי, ותודה על התגובה :(‬ ‫לצערי, התגובה שלך מציגה בורות כלכלית רחבה לגבי הרבה נושאים....ואנסה לעזור לך להבין:‬ ‫*1*‬ ‫אני מעולם לא טענתי שהמודל האמריקאי לרפואה היא טובה!‬ ‫אולי אתה לא קורא את התגובות שלי....אחרת קשה להבין מדוע אתה טוען דברי הבל כאלו.‬ ‫שוק הרפואה בארה"ב הרי נגוע קשה בסוציאליזם חזירי שגורם לכל הבעיות שציינת.‬ ‫זה מדהים איך סוציאליסטים מאשימים את הקפיטליזם בכל המחלות שהסוציאליסטים יצרו!!‬ ‫אבל זאת ההצלחה הגדולה של סוציאליזם....לקחת מילה ולהפוך את המשמעות שלה....‬ ‫הרי טענתי כבר לעיל שלפני שהסוציאליזם הסרטני נכנס לשוק הבריאות בשנות ה06....אמריקאי‬ ‫ממוצע היה יכול לרכוש ביטוח בריאות ב2$ לחודש!!‬ ‫כלומר, ביטוח רפואי במשק ללא התערבות היה מוצר שווה לכל כיס.‬ ‫*2*‬ ‫אתה מאשים אותי ב"סיסמאות ריקות".....אבל זה אתה שהבאת את סרט האיוולת של מייקל‬ ‫מור כמקור מידע....אני רק הבאתי הסבר וסרטון שמראים כמה מייקל מור הוא או טיפש...או‬ ‫שקרן שמוכר רעיון שקרי תמורת כסף.‬ ‫הרי הסוציאליזם בנוי רק על סיסמאות ריקות תוכן!‬ ‫"דיור בר השגה", "ערבות הדדית", "צדק חברתי", וכל סיסמאות האיוולת שאין להם קשר לחוקי‬ ‫כלכלה....ואין להם אפילו הצלחה אחת בהיסטוריה הכלכלית.‬ ‫אדוני: אתה זה שתומך בשיטה שמציגה %0 הצלחה, לא אני.‬ ‫*3*‬ ‫לפי התגובה שלך....לא טרחת ללמוד מהסרטון הנפלא של ירון ברוק )לעיל( שמסביר את האסון‬ ‫של הסוציאליזם בשוק הרפואה בארה"ב.‬ ‫אבל כמו שאני תמיד אומר....אין דבר כזה סוציאליסט שמבין כלכלה....כי ברגע שאתה‬ ‫תלמד....לא תוכל להיות סוציאליסט.‬ ‫איך אתה מסוגל להציג את שוק הרפואה בארה"ב כקפיטליסטי!?!‬
  • 9. ‫איך?‬ ‫הרי הסיבה שרפואה פרטית שם היא יקרה....היא בגלל שהשוק הוא לא חופשי!‬ ‫מי שגורם לעשרות מיליוני אנשים להיות חולים ללא טיפול נאות....וגם למתים....זה דעות כמו‬ ‫שלך!‬ ‫זאת עובדה כלכלית ועובדה היסטורית שרפואה וביטוח רפואי היו מוצרים שכל כיס ממוצע היה‬ ‫יכול לרכוש לפני שהסוציאליזם החזירי הוכנס!‬ ‫זאת לא סיסמא ריקה....זאת אמת .‬ ‫*4*‬ ‫עובדה כלכלית נוספת:‬ ‫עד 3191....ארה"ב היתה מדינה קפיטליסטית.‬ ‫%0מס הכנסה‬ ‫%0מס בריאות‬ ‫%0מס ביטוח לאומי‬ ‫%0מס אינפלציה‬ ‫וגם לא היה בנק מרכזי‬ ‫וכמובן, ארה"ב עדיין היתה על בסיס הזהב....לכסף היה ערך אמיתי.‬ ‫לא היה סוציאליזם חזירי....אבל היו תרומות פרטיות לנזקקים באמת.‬ ‫אדם ממוצע שרצה לראות רופא היה מזמין אותו לביקור בית.‬ ‫שמע....אם דעות כמו שלך לא היו גורמות לכ כך הרבה סבל אנושי...אפשר היה "להסכים לא‬ ‫להסכים"....אבל כשזה הרי ברור כבר מזמן מזמן שרק קפיטליזם מביא שיגשוג ומוסר.....ועוד‬ ‫אתה מאשים את הקפיטליזם במחלות שהסוציאליזם יצר?!?!‬ ‫אתה ראוי לגינוי על כך.‬ ‫*5*‬ ‫מי שטוען שמשבר הנדל"ן שהתפוצץ ב8002-7002 הוא תוצאה של קפיטליזם....או שהוא בור‬ ‫כלכלי....או שהוא שקרן.‬ ‫מה שמפחיד....זה שיש אנשים באוניברסיטה שמלמדים את הבורות שאתה כעת הפגנת!‬ ‫הרי המשבר נולד כתוצאה ישירה ביותר של התערבות ממשלתית בשוק הדיור....זה לא‬ ‫קפיטליזם!!‬ ‫הנשיא בוש ב1002 לא רצה לשאת את תוצאות התפוצצות בועת ההיי-טק....ויחד עם אלן‬ ‫גרינספאן )נגיד הבנק המרכזי(, הורידו את מחיר הריבית לרמה נמוכה ממחיר השוק....%1....ובכך‬ ‫התחילו את יצירת הבועה הבלתי נמנעת.‬ ‫אנחנו, הכלכלנים האוסטרים, הרי הזהרנו והתרענו שבועה תיווצר, והנזק למשק יהיה עצום!‬
  • 10. ‫אז אולי תתחיל ללמוד כלכלה אוסטרית, ידידי גבי....ותתחיל להבין איך כלכלנים אוסטרים ראו‬ ‫שנים לפני כולם את כל המשברים הגדולים של המאה האחרונה....משברים שאנשים עם דעות‬ ‫כמו שלך יצרו....אנשים חסרי השכלה כלכלית שחושבים שמשק מנוהל יותר חכם מכוחות השוק.‬ ‫הורדת הריבית באופן מלאכותי....זה לא קפיטליזם!!‬ ‫זה קיינזיאניזם .‬ ‫וקיינזיאניזם, כמו סוציאליזם, וכל השיטות הקולקטיביסטיות האחרות....לא מבוססות בהבנה‬ ‫כלכלית....אלא בורות, כפיה, גניבה, שיטות הפחדה, ורצון לשלוט באנשים.‬ ‫כמובן....בנוסף להתערבות המלאכותית בריבית....הממשלה עודדה הלוואות לכל דורש....ונתנה‬ ‫גיבוי לבנקים!‬ ‫ידידי גבי....זה לא קפיטליזם.....זה פאשיזם!‬ ‫אבל, כמו כל סוציאליסט....אתה אוהב להאשים את הקפיטליזם במשברים כשלא היה שם‬ ‫קפיטליזם.‬ ‫אתה ראוי לגינוי על כך‬ ‫· ‪1 . Saturday at 5:11pm · Like‬‬ ‫‪Tal Salsa‬‬ ‫*6*‬ ‫הצלת הבנקים אחרי המשבר גם לא היה מעשה קפיטליסטי....היו צריכים לתת לבנקים להיכשל.‬ ‫היופי הקפיטליזם זה הזכות להרוויח )להישאר בעלים על מה שאדם יוצר(....וגם הזכות להפסיד.‬ ‫הצלת הבנקים היה מעשה פאשיסטי....או, אפשר גם לכנות את זה..."סוציאליזם חזירי לאלפיון‬ ‫העליון".....כי כשהבנקים הרוויחו, הם שמרו את הרווחים לעצמם ,וכשהבנקים הפסידו....גילגלו‬ ‫את ההפסד על הציבור.....אבל מי שאפשר זאת....זאת הממשלה.‬ ‫*7*‬ ‫מסקנה:‬ ‫לא היה קפיטליזם במשבר הנדל"ן....ואם ארה"ב היתה מדינה קפיטליסטית )היא לא(....משבר‬ ‫הנדל"ן לא היה מתרחש.‬ ‫כי אם הבנקים היו מלווים כספים בשוק ריבית לפי כוחות השוק....הריבית לא היתה כל כך‬ ‫נמוכה....ואנשים לא היו מתפתים לקחת הלוואות בלי יכולת להחזיר.‬
  • 11. ‫יתרה על כך....הבנקים היו מפחדים לתת הלואות לאנשים בלי יכולת מוכחת להחזיר....כי היו‬ ‫יודעים שהם יפשטו רגל...ואף אחד לא יציל אותם!‬ ‫ובנוסף: התערבות מלאכותית בשוק הריבית גורמת להקצאה לא יעילה של משאבים....כי זה‬ ‫מעוות את יכולת השוק לאמוד את הערך של גורמי ייצור.‬ ‫אחד הדברים ששום סוציאליסט לא מבין הוא שלמחירים יש תפקיד....התפקיד הוא לנתב‬ ‫משאבים למקום שהכי רוצים/צריכים אותם. מחיר הריבית המעוות גרם לאנשים לעשות‬ ‫החלטות שלא היו עושים בשוק חופשי!‬ ‫אשמח לעזור לך עם חומר לימוד נוסף כדי להבין לעומק.‬ ‫*8*‬ ‫הבנק המרכזי מחזיק כעת את הריבית על %0 )!!!( מאז 8002....אז אם מדיניות ה%1 הולידה את‬ ‫משבר הנדל"ן....כעת השלטון האמריקאי מנפח בועה פי כמה יותר הרסנית.‬ ‫כל בועה פוגשת את סיכתה.‬ ‫וכשהבועה הזאת תתפוצץ....אין אדם בעולם שלא ירגיש את ההדף.‬ ‫כמובן....אנחנו האוסטרים צורחים לשמיים ומזהירים.‬ ‫רק תעשה לי טובה....כשהבועה הזאת תתפוצץ....אל תאשים את הקפיטליזם, טוב?‬ ‫*9*‬ ‫גבי, אני שמח על הדיון איתך....אבל לדעתי אתה חייב להתחיל ללמוד. זכות דיבור היא זכות‬ ‫בסיסית....אבל להביע דעות בעניני כלכלה בלי השכלה כלכלית....לדעתי, זה לא אחראי.‬ ‫אני לא למדתי רפואה אפילו יום אחד....ולכן לא מתבטא לגבי הצורה הנכונה לבצע ניתוח לב‬ ‫פתוח....ובקשר להבעת דעות בעניני כלכלה.....אני מפנה אותך לציטוט של אחד הכלכלנים‬ ‫האוסטרים הגדולים:‬ ‫‪"It is no crime to be ignorant of economics, which is, after all, a specialized discipline‬‬ ‫‪and one that most people consider to be a 'dismal science.' But it is totally‬‬ ‫‪irresponsible to have a loud and vociferous opinion on economic subjects while‬‬ ‫"‪remaining in this state of ignorance‬‬ ‫‪-- Murray Rothbard‬‬ ‫‪Saturday at 5:12pm · Like‬‬
  • 12. ‫‪Roy Mimran‬‬ ‫גבי, טל הוא לא קפיטליסט רגיל, הוא קפיטליסט טוטאלי. מבחינתי גם ארה"ב על מדיניות‬ ‫הרווחה הדלה שלה, היא סוציאליסטית מדי. וכמובן, הוא חושב שכל מי שלא חושב כמוהו, לא‬ ‫מבין בכלכלה.‬ ‫טל, כדי שתדע עם מי אתה מתכתב, תצפה בזה:‬ ‫‪http ://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded &v=WACfP8 mkI-s‬‬ ‫-2-8 ‪prof. Gabi Binun talk on privatization of the Israeli public health insurance‬‬ ‫21‬ ‫‪www. youtube.com‬‬ ‫למה אנחנו משלמים כל כך הרבה על בריאות ובכל זאת הפערים הולכים וגדלים ומערכת‬ ‫הבריאות הציבורית ממשיכה להתדררד ? פרופ. גבי בן-נון, מבכירי כלכלני הבריאות בישראל, ...‬ ‫‪Saturday at 5:20pm · Like‬‬ ‫‪Tal Salsa‬‬ ‫‪http ://www.youtube.com/watch?v=9S3lXDOQ7ec&feature=related‬‬ ‫~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~‬ ‫כלכלנים אוסטרים ראו לפני כולם את משבר הנדל"ן, את משבר ההי-טק, את משבר‬ ‫הסטאגפלציה של שנות ה07....וגם ידעו שמדיניות הנשיא הסוציאליסטי רוזוולט משנות ה03‬ ‫יהפכו‪...See More‬‬
  • 13. ‫3002 ‪Ron Paul Calls the Housing Collapse in‬‬ ‫‪www. youtube.com‬‬ ‫.‪Should have listened to this man. Austrian economics ftw‬‬ ‫· ‪Saturday at 5:23pm · Like‬‬ ‫‪Nadav Shamgar‬‬ ‫טל, אני בתור אדם שלא מבין כל כך הרבה בכלכלה,‬ ‫הייתי מקשיב לך הרבה יותר ואולי אפילו משתכנע בהיעדרותם של כלים )ומספיק רצון אישי(‬ ‫לחקור את התשובות שלך כדי להסיק את המסקנות שלי,‬ ‫אם לא היית מתנסח בכזאת יהירות בכל מקום שאתה מטיף בו לקפיטליזם טהור...‬ ‫נקודה )לא כלכלית( למחשבה.‬ ‫‪Saturday at 5:37pm · Like‬‬ ‫‪Gabi Bin Nun‬‬ ‫שמעתי הרבה נקודות זכות בעד השיטה הקפיטליסטית ונגד השיטה הסוציאליסטית )אשר שניהם‬ ‫כמובן לא קיימים כיום במתכונתם הטהורה(‬
  • 14. ‫‪Saturday at 5:39pm · Like‬‬ ‫‪Gabi Bin Nun‬‬ ‫אבל מזמן לא שמעתי טענה מקורית כמו זו שהעלה טל - שמקור הבעיות במערכת הבריאות‬ ‫האמריקאית - באימוץ שיטות סוציאליסטיות למערכת‬ ‫וגם שהמשבר הכלכלי הגלובאלי האחרון היה יכול להמנע אם היו נותנים ליד הנעלמה לנהל את‬ ‫המערכת‬ ‫אני לא חסיד שוטה של שום שיטה ואני סבור שחשוב וצריך לבחון יתרונות וחסרונות של‬ ‫אלטרנטיבות שוות לניהול מקרו כלכלי‬ ‫וחשבתי שחסידים שוטים שמקדשים שיטה כלכלית באופן כל כך טוטאלי כבר נעלמו מהעולם‬ ‫מסתבר שטעיתי‬ ‫בכל מקרה מבחינתי הדיון הסתיים שכן מתווה הדיון מזכיר לי דיונים למול חרדים קיצוניים -‬ ‫ואיני לא רוצה לחטוף עוד מעט יריקה.....‬ ‫1 · ‪Saturday at 5:45pm · Like‬‬ ‫‪Tal Salsa‬‬ ‫נדב ורועי:‬ ‫מה זה השטויות האלו על "קפיטליזם טהור"?‬ ‫האם אי פעם הטפתי ל"קפיטליזם טהור"?‬ ‫האם אתם יודעים מה זה "קפיטליזם טהור"?‬ ‫~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~‬ ‫אני לא יהיר. אני אומר אמת.‬ ‫אני רואה סכנות איומות לשתי מדינות שאני אוהב: ישראל וארה"ב....אני מנסה להעיר‬ ‫אנשים....כי הקולקטיביזם מוביל אותנו לאסון....והשקרים של הקולקטיביסטים )או בורות‬ ‫שלהם( הם הם היהירות.‬ ‫כי להגיד דברים שלא מבוססים באמת....שמבוססים ב%0 הצלחה כשיטה ראויה....להגיד‬ ‫לאנשים להקשיב ל"כלכלנים" שמעולם לא צדקו כשיש קבוצה של כלכלנים )אוסטרים ( שתמיד‬ ‫ראו את המשברים מראש....זאת היהירות!‬ ‫‪Saturday at 5:47pm · Like‬‬ ‫‪o‬‬
  • 15. ‫‪Tal Salsa‬‬ ‫רועי: מה זה קפיטליסט "טוטלי"?‬ ‫הדבר הכי קרוב ל"קפיטליזם טהור" זה כנראה אנרכיזם....ואני לא אנרכיסט....כך שאני מתנגד‬ ‫לתאור המעוות שלך.‬ ‫~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~‬ ‫...‪See More‬‬ ‫‪U.S. National Debt Clock : Real Time‬‬ ‫‪www.usdebtclock.org‬‬ ‫‪US National Debt Clock : Real Time U.S. National Debt Clock‬‬ ‫· ‪Saturday at 5:49pm · Like‬‬ ‫‪Nadav Shamgar‬‬ ‫טוב טל, אני חוזר בי מהמונח "קפיטליזם טהור", אבל זאת לא הנקודה.‬ ‫אתה מדבר אל כל האחרי ם כטיפשים וכנחותים ממך .‬ ‫זכותך לחשוב ככה, אבל כשאתה מחצין את זה - אף אחד לא מקשיב לך.‬ ‫*אני* לפחות לא מסוגל לקרוא את מה שאתה כותב, כי נשפכת מזה רטוריקה קיצונית שלא‬ ‫מאפשרת לי אפילו לנסות לקבל את מה שאתה אומר.‬ ‫· ‪2 Saturday at 5 :53pm · Like‬‬ ‫‪Tal Salsa‬‬ ‫גבי, אני לא יורק עליך...‬ ‫אני לא מכיר אותך אישית, אבל כמו שאני מאמין שהכוונות של רועי הן אמיתיות, אני מאמין‬ ‫שגם אתה באמת רוצה בשיגשוג מעמד הביניים של ישראל....ורפואה שכל אחד יוכל לרכוש.‬ ‫~~~~~~~~~~~~~~~~~‬ ‫אני כבר אומר הרבה זמן שלדעתי המטרות של רועי ושלי צריכות להיות זהות.‬ ‫אבל חייבים להגיד את האמת....משק מנוהל זה כשלון. אין אפילו הצלחה אחת!‬ ‫ובדעות שלכם אתם מפגינים חוסר הבנה כלכלית לגבי משברים....ומאשימים את הקפיטליזם‬ ‫במשברים שהם תוצאה של משק מנוהל.‬
  • 16. ‫גבי....אני באמת שמח על הדיון....אבל אני חייב להגיד את האמת....להאשים את הקפיטליזם‬ ‫כשהקפיטליזם לא אשם....זה לא אחראי.‬ ‫ואני חייב לגנות את זה.‬ ‫המחיר שנשלם אם נמשיך לטאטא את האמת מתחת לשטיח גדול מידיי.....אתם חייבים‬ ‫להתעורר.‬ ‫‪Saturday at 5:56pm · Like‬‬ ‫‪Tal Salsa‬‬ ‫נדב:‬ ‫אני לא האשמתי אף אדם פה בטיפשות.‬ ‫אני כן מאשים בבורות.‬ ‫להיות בור זאת לא בושה....גם אני הייתי לפני שלמדתי.‬ ‫אני למדתי מאנשים שידעו לנבא את העתיד לפני כולם....לא בגלל שהם חכמים יותר בהכרח....לא‬ ‫בגלל שיש להם כוחות -על....אלא הם למדו להבין תהליכים כלכליים....ובעזרת הכלים האלה ראו‬ ‫ורואים את כל המשברים שהקולקטיביסטים מייצרים במו ידם.‬ ‫אז שוב....זאת לא יהירות להגיד:‬ ‫"אנשים....אתם עושים נזקים....המידע קיים....אתם פשוט צריכים ללמוד"‬ ‫~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~‬ ‫אתה רוצה לחשוב שאני יהיר....טוב.‬ ‫אבל אולי תנסה לחשוב שאני אדם שחרד למדינה שלו שרואה משהו שאחרים לא רואים.‬ ‫אני לא האדם היחיד במדינה שרואה את זה.....אבל אחרי שכלכלנים רוסטרים ראו כל כך הרבה‬ ‫משברים לפני כולם....לא כדאי להקשיב?‬ ‫~~~~~~~~~~~~~~~~~‬ ‫המחיר לאי הקשבה עלול להיות כבד מידיי.‬ ‫רבותיי: מדיניות כלכלית לא אחראית הובילה לעליית היטלר לשלטון...אז שאף אחד לא יגיד לי‬ ‫שהנושא לא מספיק חשוב שאצעק....במיוחד כשאני כמעט תמיד קול בודד.....מול רבים שלא‬ ‫רואים מה שאני רואה.‬ ‫‪Saturday at 6:08pm · Like‬‬
  • 17. ‫‪Natalie Lankri‬‬ ‫מסכימה עם טל בכל מילה.‬ ‫אולי הוא ישיר מידי - מה שנותן תחושה של תוקפנות, אבל כוונותיו באות ממקום טהור ומעל‬ ‫הכל- הסבריו מבוססים על עובדות היסטוריות לגבי מה כשל ומה עבד. לצערי אנחנו לא מספיק‬ ‫לומדים מההיסטוריה- ולא רק בתחום הכלכלה.‬ ‫‪Saturday at 6:18pm · Like‬‬ ‫‪Alon Goshen‬‬ ‫טל, כמו בקמפיין האגודה למלחמה בדרכים, יש שתי דרכים לנהוג בחיים - להיות צודק או להיות‬ ‫חכם. קטונתי מלהבין בכלכלה בכדי לומר לך אם אתה צודק או לא, אבל חכם אתה ממש לא‬ ‫)ואני לא מדבר על חוכמה במונחים של ידע כלכלי, אלא בידע אינטרקציה בינאישית(.‬ ‫אם המטרה שלך היא לגרום לאנשים לפתוח את העיניים, להעליב אותם לא משרת את המטרה‬ ‫שלך. לא משנה עד כמה שאתה בטוח שלהיקרא "בור" זה לא מעליב, אנשים אחרים כן נעלבים‬ ‫מזה, ו"בור" זה אחד העלבונות המינוריים יחסית שאתה מחלק בחופשיות כה רבה לאנשים שלא‬ ‫מסכימים איתך.‬ ‫אחת מסוגי האינטליגנציה הקיימים היא אינטליגנציה בין-אישית, וזו אינטליגנציה שמדברת על‬ ‫איך אדם מתקשר ומסתדר עם הסביבה שלו. ישנם גאונים גדולים שהם בעלי יכולת ירודה מאוד‬ ‫של תקשורת עם האחר, ויעדיפו להיכנס עם הראש בקיר ולגרום לאי-נוחות לאחר, מאשר לפעול‬ ‫לפי נורמות חברתיות מקובלות. בהיכרותי איתך, אני יודע שיש לך אינטליגנציה בין-אישית, אז‬ ‫אני כל פעם מופתע מחדש מחוסר ההבנה שלך לגבי הסיבה שבגללה אנשים נעלבים ממך, או לא‬ ‫מוכנים לנהל איתך שיחה לאחר התגובות המאוד מעליבות ויהירות שלך...‬ ‫שוב, אם יש לך מטרה לגרום לאנשים להקשיב לאמת שלך, אתה לא עושה את זה בדרך חכמה‬ ‫בכלל. אתה מעורר אנטגוניזם עם התשובות שלך, נכונות )או לא נכונות( עד כמה שיהיו, וגם אם‬ ‫יכילו את האמיתות הכי גדולות בעולם, אף אדם לא יקשיב לך כשתספר להם אותן, כי אתה רק‬ ‫תעליב ותפגע בהם תוך כדי. גם אם אני חושב שהמילה "זונה" אינה מילה מעליבה אלא תיאור‬ ‫ניטראלי של מקצוע לגיטימי, אם אני רוצה למצוא חן בעיני בחורה כלשהי או לשכנע אותה‬ ‫במשהו בדבריי, אני לא אקרא לה זונה ואתהה למה היא נעלבת... אתה חכם מזה, ובגלל זה אני‬ ‫פשוט לא מבין את ההתעקשות שלך להשפיל ולהתנשא מעל אנשים שלא מאמינים באמונתך.‬ ‫אין לי ספק שהכוונות שלך טובות, אבל כידוע, הדרך לגיהנום רצופה בכוונות טובות, ואם תמשיך‬ ‫להתעקש על להיות צודק ולא חכם, מאשר גם צודק וגם חכם, בסופו של דבר אנשים יימנעו‬ ‫מלהיכנס איתך לדיונים, לא בגלל שאין להם מה לתרום או לומר, אלא כי הם ירצו להימנע‬ ‫מחוסר הנעימות של דברייך, שכלל לא רלוונטים לנושא המדובר, וחבל כי יש לך הרבה ידע‬ ‫וחוכמה לתרום...‬ ‫‪Saturday at 9:32pm · Like‬‬ ‫‪Tal Salsa‬‬
  • 18. ‫אלון, אני מעריך את הכוונה שלך.‬ ‫יחד עם זאת....אני חייב לחשוף דברים שלדעתי....הם דברי הבל.‬ ‫וכשאדם אומר דברים לא אחראיים....ודברים שהם הפוכים מאמת....אולי אתה יודע שיטה יותר‬ ‫נחמדה להגיד לאדם שאו שהוא לא מבין על מה אומר מדבר....או שהוא נותן מידע כוזב.‬ ‫זה מעניין....שבגלל שאני בדעת מיעוט....כמעט דעת יחיד....תמיד באים אליי בטענות שאני‬ ‫"מעליב"...."לא חכם"...."בוטה"....וכו'....ותמיד מתעלמים מהקללות והכפשות שמכוונות כלפיי.‬ ‫אז אלון....אני מעריך את הכוונה שלך....אבל גם מאשים אותך בחוסר שיוויוניות.‬ ‫~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~‬ ‫אומרים שכל אמת גדולה עוברת שלושה שלבים....בהתחלה: גיחוך‬ ‫בשלב השני....התנגדות אלימה‬ ‫ובשלב השלישי....כולם רואים את האמת כאילו תמיד היתה ברורה.‬ ‫~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~‬ ‫כשפרופסור מכובד מאשים את הקפילטיזם במשבר כשלא היה שם קפיטליזם.....זה מקומם.‬ ‫הוא מודה בעצמו שהוא אפילו לא שמע אי פעם את ההסבר איך באמת נולד המשבר....כלומר,‬ ‫מודה בחוסר הבנה )בורות(.....אבל בכל זאת מרשה לעצמו לכנות אותי "שוטה".....אלון, אתה לא‬ ‫מאשים אותו בצביעות...‬ ‫וכשהוא מאשים אותי בבורות....אתה לא אומר כלום.‬ ‫~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~‬ ‫עדיין, אני שמח על התגובה שלך....ואני תמיד אשמח להקשיב לך ולדבר איתך.....אבל‬ ‫לדעתי.....אתה עדיין לא מספיק "התעוררת" בעצמך להבין את גודל האתגרים בפתח.‬ ‫אם מישהו חושב שזה לא יפה שאני "מעיר" אנשים עם סטירה....אני צופה שהסטירה שהם יקבלו‬ ‫מהמציאות תהיה הרבה, הרבה יותר כואבת אם לא "יתעוררו".‬ ‫יהיה מענין לזכור את הדיון הזה בעוד כמה שנים.‬ ‫שבוע טוב, חברים.‬ ‫אני מאחל לכולנו הצלחה....כי אני מאמין שכולנו אוהבים את המדינה שלנו :(‬ ‫‪Sunday at 2:37am · Like‬‬ ‫להלן תמונות המסך של הדיון:‬